Wij hadden een heel oud huis dat ook nog eens veel trilde (drukke straat) en barsten hebben we niet gehad.
Vinden jullie dit qua kleuren bij elkaar passen? Voor de kinderkamer.
Heb kledingkast (Sundvik) en commode (Hemnes) bij IKEA gekocht, en de commode wordt roze en de kledingkast groen. Het behang komt dan achter de roze commode en de muur achter de kledingkast wordt geel (wel met lambrisering)
Ben bang dat het te druk wordt qua kleur
Dit willen we gaan proberen qua lambrisering
Dit is ook de kleur geel van het moodboard
Ik vind het heel tof bij elkaar staan!
Heeeeel leuk, niet druk! Ik heb ook veel kleur en zelfs veel meer knal kleuren dan dit, en is echt niet te druk als je ervoor zorgt dat de kleuren door de kamer heen een beetje in balans zijn. Wordt vast prachtig!
Ja heeeel leuk! Ga je de kamer uiteindelijk delen? Vind jouw interieur altijd heel mooi namelijk haha
Ja leuk juist! Ben wel benieuwd welke kleur roze de commode wordt, of is dat al die onderste kleur op het plaatje?
Ik vind de kleuren zeker bij elkaar passen! Voor een kinderkamer voor mij wat te volwassen/ingetogen, maar past absoluut
Bedankt allemaal! M’n moeder maakt me aan het twijfelen (ze vond vooral het behang heel druk erbij).
@dblauw ja klopt! Hij lijkt niet echt roze daar maar het is deze kleur
@Foucher dankjewel! ja denk dat ik hem hier wel deel als hij af is, vind ik zelf ook altijd leuk om te zien.
@Zitzak ja snap wat je bedoelt (de groen en de roze lijken hier ook wel wat donkerder). Dit is bv de kleur groen
En hebben gekleurde posters besteld, en er komen plankjes met kinderboekjes dus dat maakt het ook wel wat “kinderlijker” denk ik
Nee behang is juist het leukste wat je hebt gekozen vind ik. Anders is het zo saai alleen maar gekleurde muren. Gewoon voor gaan!
Ik vind het heel mooi! Ga die kleur geel ook op mijn thuiskantoortje doen wil je nog een foto posten van de kleur verf als het klaar is? Ben heel erg benieuwd!
Ik zoek zelf een tijdelijke oplossing voor onze keukenkastjes handgrepen. Aanstaande dinsdag komen ze onze keuken in een andere kleur wrappen. Hierbij gaan we ook de huidige handvaten van de kastjes halen, de gaten vullen en bovenop de kastjes greeplijsten bevestigen zodat de keuken semi-greeploos wordt.
Alleen nu zijn de greeplijsten die ik heb besteld pas eind juni weer leverbaar. En weet ik dus niet hoe ik zo meteen mijn kastjes/lades nog kan openen
Ik heb een definitieve greeplijst laatst besteld, die gaat dus op de koelkast. Voor de rest van de keuken zoek ik nog een tussenoplossing om alles wel gewoon te kunnen openen in de tussentijd. Dus eigenlijk een oplossing waarbij ik niet onnodig hoef te boren en ook liever niets met dubbelzijdige plakband op de voorkant (want bang dat het dan beschadigt). Hebben jullie enig idee?
Ik had de klemmen van Ikea besteld (deze: DRAGSMARK handgreep met klem, wit, 40 mm - IKEA), leek me de ideale tussenoplossing en ook nog mooi. Maar ze passen niet onze kastjes zijn 18-19mm dik en deze zijn voor 16/17mm. Heb ze geprobeerd wijder te maken maar dat gaat dus niet
Als je gewoon een touwtje aan de binnenkant van je lade vastplakt?
Zo’n haak op een zuignap?
Edit: slechte tip denk ik want als de zuignap sterk genoeg is kun je het wrappen denk ik beschadigen
Ja dit werkte voor ons prima ook!
Ik had dit met de kledingkastdeuren en heb toen 4 viltjes op elkaar geplakt en die op de kast zelf geplakt, waardoor het deurtje wat naar buiten stond en je deze makkelijk nog kon openen zonder knop of greep.
Dit was precies wat ik ook wilde voorstellen! Werkte hier prima toen onze pax kasten een paar weken nog geen greepjes hadden!
Yess dit was inderdaad iets wat ik in gedachte had maar me afvroeg of dat zou werken haha
Dank allemaal voor de reacties! Goede opties
We zijn nu bezig met het vernieuwen van elektra in ons klus huis. Hebben jullie nog tips qua plaatsen van stopcontacten? Handige plekken en hoogtes, etc.
Altijd meer stppcontacten plaatsen dan je denkt, haha. Houd ook even rekening met als je een hoge plint wil, dat je ze niet te laag plaatst.
Meer is altijd beter, vooral als je de indeling van je woonkamer etc nog eens wil veranderen. En zo laag mogelijk rekening houdend idd met de plint die je wil. Ik heb nog steeds spijt dat ik voor het stucen de stopcontacten niet heb verlaagd (jaren 70 woning dus alles zit ter hoogte van je middel ongeveer, dus altijd in het zicht).
En de groepen ook heel slim indelen, keukens en apparatuur gebruiken meer dan je denkt. Voordat we de meterkast hebben uitgebreid voor de keuken sloegen de stoppen eruit als je de magnetron tegelijk met de oven of bepaalde fornuis met waterkoker gebruikte haha.