Interieurtopic #5

Ik vind ze eerlijk gezegd beide niet mooi erbij passen. Ik denk dat een groenige marmer heel tof kan zijn als je toch kleurrijk wilt. Of anders helemaal licht tegen het witte aan zou ik zelf doen.

12 likes

Misschien dat we er daarom niet uitkomen, heb bij beide nog geen heel enthousiast gevoel (al neig ik naar wit). Groen klinkt wel mooi, thanks voor de tip

2 likes

Vaak komen die digitale staaltjes helemaal niet overeen met de werkelijkheid. Vind allebei zo niet echt zo. Wat voor materiaal nemen jullie qua blad? Dat vind ik ook nog uitmaken. Ik zou zelf zwart te hard vinden en wit flets, en vooral als je alleen een liggend stuk blad hebt is kleur lang niet zo overheersend als je denkt. Ik heb bijv zowel aan de wand als op het blad een donkergroen graniet, en van een afstandje zie je dat het een donker blad is en niet overheersend groen dus dat is niet bepalend voor de rest. Dus zolang je een niet te felle kleur neemt of hard patroon, zal de kijkhoek met de rest vh interieur echt meevallen.

Zal dan mss ook naar een lichter blad neigen trouwens. Maar wel echt afhankelijk vh materiaal ook.

5 likes

Mijn ouders gaan een nieuwbouw appartement inrichten en willen ook een kasmirkeuken. Ik vind jouw vloer er ook supermooi bij staan. Heb je misschien een foto van je vloer en evt gegevens over waar je m gekocht hebt etc?

(Mag ook in pb trouwens als je dat fijner vindt)

1 like

Ja, ik vond het echt overweldigend om alles tegelijk te moeten beslissen!

4 likes

We hebben nu (nog) kunststof omdat dat binnen het budget viel, maar dat vind ik niet zo mooi. Misschien dat we daar gewoon een andere keuze in moeten gaan maken. We willen wel alleen een liggend blad en verder kleine tegeltjes.

Ik heb nog even zitten pinteresten en ik denk wel dat we eruit zijn dat het niet het donkere blad gaat worden. Vind licht namelijk wel heel mooi en makkelijker te combineren met verschillende muur-/tegelkleuren.

Zoiets

(Alleen willen wij dan geen beige interieur :cry:)

3 likes

Ik zou we echt een licht blad doen ja, als je geen kunststof is zoiets misschien een idee?
Niet heel goedkoop maar omdat het composiet is ook niet het allerduurste. Wij hebben deze ook en zijn er heel tevreden mee. Alleen wel even opletten met kerriepoeder etc. Dat moet je wel even snel schoonmaken anders gaat het vlekken(die vlekken krijg je er wel uit met de speciale reiniger hoor).

2 likes

Ik vind grote dingen als een keukenkleur of een vloer niet zo erg om een mening over te moeten vormen, maar dingen als de kleur van de voegen in de badkamer en of ik liever 10cm tegel bovenaan of onderaan de wand laat uitkomen en of een stopcontact achter een kast dan op 30 of 110cm hoogte moet komen, daar word ik heel moe van :sweat_smile:

4 likes

Gat? Vrije ruimte. :blush:

5 likes

Ja vond ik ook. En lastig dat je niet door de ruimte kunt lopen om te kunnen zien hoe het licht valt of hoe iets in de ruimte past.

Maar nu ben ik een bestaand huis aan het verbouwen en moet ik alsnog alles tegelijk uitkiezen. Denk dat dat gewoon bij verbouwen hoort :joy:

3 likes

Doe jezelf een plezier en ga voor een licht keukenblad. Groetjes van iemand met een zwart keukenblad waar je ELKE kruimel op ziet🥲

3 likes

Ken je het blad Taj Royale? Wij hebben daar recent voor gekozen met hele lichte keukenkastjes (angora grijs). Er stond toen een mooi voorbeeld ervan bij ASWA locatie Dordrecht. Taj Royale heeft ber warme ondertoon wat denk ik mooi zal staan met jullie kashmir kastjes.

3 likes

Ik heb zwart maar ik herken dit probleem niet hoor😂

4 likes

Ik heb juist nu zwart en heel blij mee, daarvoor een egale lichte kleur en daar zag je veel meer op.

4 likes

Huh, dat herken ik ook niet. Je ziet wel kalk rondom de kraan, maar wat is meer een kwestie van drooghouden. Ik zou aanraden om niet voor een natuursteen te gaan waar je niet met schoonmaakmiddelen op mag. Bin ons blad krijg je dan witte vlekken (ook van citroen bijvoorbeeld), maar soms zou het handiger zijn als je toch goed kon poetsen om bovengenoemde kalk weg te krijgen.

1 like

Bedankt voor de tip! Was dat kort geleden? Die winkel zit letterlijk om de hoek bij waar wij onze keuken uitkiezen zie ik. Heb je toevallig een foto van jullie keuken?

Is in november geweest. Ik denk dat ze het vast nog wel hebben staan. Het valt allemaal onder japandi stijl keuken en daar hebben ze ook aantal van op hun Instagram staan. Het stond vorig jaar gewoon beneden in het centrum en een ervan boven naast de trappen ook in het midden,

1 like

Ik herken dit ook hoor, prachtig glanzend zwart graniet met een klein glimmertje en je ziet alles!

4 likes

Ook van groene zeep? Wij hebben graniet en vrienden van ons zwart glimmend graniet en daar werd groene zeep aangeraden (en af en toe onderhoud met speciale reiniger). Ik gebruik die flacon van Marcel & Greensoap oid vaak. En bij hun zie je niks,
maar ze houden het ook goed schoon. En daarna even met zachte doek eroverheen.

4 likes

Vloeren = alles in Genemuiden. Daar komen alle vloeren zo ongeveer vandaan

1 like