Interieurtopic #5

Ah creatief opgelost allemaal zo en leuk dat het zo allemaal bij elkaar komt na ongeveer een jaar! Ik kon het witte van de boiler al niet zien door de planten, dus slim bedacht :stuck_out_tongue: Hoop dat dit dé oplossing blijkt met dat net!

Ik heb zelf een witte geiser en een plastic schrootjes plafond, dat zie ik ook niet zitten om te verven. Plan is om bovenste halve muur wit te verven (incl zichtbare leidingen) en de onderste helft kleur en een koof/lambrisering, zodat het een beetje wegvalt. Ik vind het altijd wel mooi zoals bij jou dat het plafond en de muur een mooie kleur hebben ipv wit, maarja.
Verder zijn het allemaal bakstenen muren, dus alles tegelen of behangen zie ik dan ook niet zitten (wel erg leuk) door de ongelijkheid en smal het werk dat je daar mee krijgt. Maar wel een plan kunnen bedenken daarmee rekening houdend.

@VickyViolence heel mooi die kast en wat een geluk! Zal vast behoorlijk wat wegen xD Zo op het eerste gezicht ziet hij er ook nog heel netjes uit voor zijn leeftijd?

1 like

Kan ook heel leuk zijn om het om te keren inderdaad! Zeker als je het plafond niet wilt verven. En ook een goed idee om met een koof te werken. Soms is het echt even puzzelen als je een ruimte met beperkte ingrepen wilt aanpassen. Een volledige renovatie kost gewoon super veel geld.

Ik heb zo’n plastic schrootjesplafond in de gang. Die wil ik wel verven, of bij een verbouwing dit/volgend jaar meenemen (ligt aan de kosten).

2 likes

Ja idd, zo’n volledige renovatie wordt me te gek en te kostbaar. Dus dan maar op een andere manier haha.

Oh, ben benieuwd als je het wel gaat schilderen!

4 likes

Ik ben echt ZO jaloers op deze kast haha echt prachtig!!

3 likes

Haha snap ik, hij is heel mooi! Maar wel enorm groot, als ik op de bank zit kijk ik meer op de poten dan op de kast zelf, en ik kan mijn bank niet verder naar achter schuiven want dan zit ik in de eethoek. :joy:

Dus ik denk dat ik de kast in de eethoek ga zetten, in plaats van de witte Besta die er nu staat:

(Oude foto, de roze muren zijn ondertussen wit en ik heb een lamp boven de tafel hoor haha.)

Ideaal is het niet (deze muur is ongeveer 2,70m breed, de kast 2,40m), maar goed ik ben momenteel toch op huizenjacht dus het is tijdelijk :joy: En mijn volgende huis moet maar groot genoeg zijn. #manifesteren

Hij bestaat gelukkig uit twee delen! De bovenkast zit los. En hij heeft wel wat oppervlakkige beschadigingen, maar niks dat niet opgelapt kan worden. Er is tijdens het leveren een stukje fineer afgebroken bijvoorbeeld maar dat is gelukkig vrij eenvoudig te plakken, zolang je de stukjes fineer nog hebt.

6 likes

Oh, dat scheelt dat ie uit 2 delen bestaat! Het klinkt als echt een koopje voor wat je hebt. Nu opzoek naar een woning die bij de kast past :stuck_out_tongue: succes met je huizenjacht!

1 like

Iemand die toevallig deze kast herkent? Of soortgelijke kast qua breedte, kleur en dikke planken

2 likes

Deze denk ik https://www.goossenswonen.nl/p/goossens-buffetkast-barcelona-zwart-eiken/47804/. Gevonden met Google Lens

3 likes

Oeh die lijkt er idd heel erg op. Binnenkort even een kijkje nemen daar, thanks!

1 like

Mensen met een nieuwbouwhuis; werden jullie ook gek van alle keuzes? Wij gaan volgende week voor de 100e en hopelijk laatste keer de keuken veranderen (van zwart naar licht) en ik word er helemaal gek van.

De keuze voor de keukenkastjes blijft nu Kashmir (zie hieronder) met koperen details, maar welk keukenblad? Het idee is dat het huis vrij kleurrijk wordt met donker- en lichtroze, groen en hout, waardoor ik denk dat de keuken rustig moet worden (ook omdat dat makkelijker te combineren is met verschillende kleuren). M’n vriend en ik zijn het alleen niet helemaal eens over het keukenblad.

Kleur kasten:

Keukenblad 1: eclipse

Keukenblad 2: braveheart (of andere witte)

Welk keukenblad:

• Donker keukenblad eclipse
  • Licht keukenblad braveheart

0 stemmers

6 likes

Ligt misschien aan de foto maar vind het zo beide niks

25 likes

Wat zit er in dat gat tussen het aanrecht en de hoge kast?

5 likes

Bedoel je die laatste foto in de spoiler? Dat licht is idd niet helemaal hoe het echt is, misschien geeft dat een te vertekend beeld. Ik verwijder m even. Maar als iemand andere ideeën heeft over het keukenblad, dan hoor ik die ook graag, weet t even niet meer

@Neena fijn om voorbeelden te zien, thanks!

1 like

Ik vind ze eerlijk gezegd beide niet mooi erbij passen. Ik denk dat een groenige marmer heel tof kan zijn als je toch kleurrijk wilt. Of anders helemaal licht tegen het witte aan zou ik zelf doen.

12 likes

Misschien dat we er daarom niet uitkomen, heb bij beide nog geen heel enthousiast gevoel (al neig ik naar wit). Groen klinkt wel mooi, thanks voor de tip

2 likes

Vaak komen die digitale staaltjes helemaal niet overeen met de werkelijkheid. Vind allebei zo niet echt zo. Wat voor materiaal nemen jullie qua blad? Dat vind ik ook nog uitmaken. Ik zou zelf zwart te hard vinden en wit flets, en vooral als je alleen een liggend stuk blad hebt is kleur lang niet zo overheersend als je denkt. Ik heb bijv zowel aan de wand als op het blad een donkergroen graniet, en van een afstandje zie je dat het een donker blad is en niet overheersend groen dus dat is niet bepalend voor de rest. Dus zolang je een niet te felle kleur neemt of hard patroon, zal de kijkhoek met de rest vh interieur echt meevallen.

Zal dan mss ook naar een lichter blad neigen trouwens. Maar wel echt afhankelijk vh materiaal ook.

5 likes

Mijn ouders gaan een nieuwbouw appartement inrichten en willen ook een kasmirkeuken. Ik vind jouw vloer er ook supermooi bij staan. Heb je misschien een foto van je vloer en evt gegevens over waar je m gekocht hebt etc?

(Mag ook in pb trouwens als je dat fijner vindt)

1 like

Ja, ik vond het echt overweldigend om alles tegelijk te moeten beslissen!

4 likes

We hebben nu (nog) kunststof omdat dat binnen het budget viel, maar dat vind ik niet zo mooi. Misschien dat we daar gewoon een andere keuze in moeten gaan maken. We willen wel alleen een liggend blad en verder kleine tegeltjes.

Ik heb nog even zitten pinteresten en ik denk wel dat we eruit zijn dat het niet het donkere blad gaat worden. Vind licht namelijk wel heel mooi en makkelijker te combineren met verschillende muur-/tegelkleuren.

Zoiets

(Alleen willen wij dan geen beige interieur :cry:)

3 likes

Ik zou we echt een licht blad doen ja, als je geen kunststof is zoiets misschien een idee?
Niet heel goedkoop maar omdat het composiet is ook niet het allerduurste. Wij hebben deze ook en zijn er heel tevreden mee. Alleen wel even opletten met kerriepoeder etc. Dat moet je wel even snel schoonmaken anders gaat het vlekken(die vlekken krijg je er wel uit met de speciale reiniger hoor).

2 likes