Die wilde ik ook zeggen. Zag die kleur bij Rebecca Boektje en kan je goed zien bij een aflevering van Lekker Wonen met haar op YouTube (9:00m). Erg mooie kleur! Zo kan je m wat beter zien misschien dan van foto’s
Mooi’ thanks! Het gaat deze kleur worden.
Hier een makeover die niet zo goed is gelukt, ik ben tevreden met het houten schapje en de vloer. Maar het behang vind ik echt zo lelijk. Ik had me het heel anders voorgesteld. Snel maar weer wat anders uitzoeken
Ik vind het er wel een stuk beter uitzien! Vind je de stijl van het behang gewoon niet mooi of meer het geheel? Want ik denk dat vooral de witte tegels erg afsteken waardoor het niet echt samenkomt. Als je daar een wat meer gedempte kleur (lichtblauw of lichtgroen) op doet dan is het wat meer eenzelfde stijl misschien?
Oh snap wel dat je hier niet blij mee bent, heel ongezellig en kil door al dat wit
Ja dit! Of een sierlijst in de kleur blauw uit je behang tussen de tegels en het behang misschien
Ja ik denk dat bij het behang een andere kleur tegels beter zou zijn maar ik ben geen fan van hoe het behang heeft uitgepakt.
Ik ga helemaal wat anders uitzoeken.
@Druppels Ja precies! Op deze foto lijkt het wel iets killer. De kleur op de muur is roomwit maar alsnog valt het tegen.
Ik hoopte juist op rustig en warm (door roomwit en het hout).
Ik zou als je niet weer de tegels wil schilderen echt iets met veeeeeeeel kleur doen boven de tegels, het oogt in zo’n ruimte denk ik snel kil. Is en blijft natuurlijk een toilet en die pot zelf heeft over het algemeen geen gezellige kleur. Juist in zo’n kleine ruimte kun je best kiezen voor een heftige kleur vind ik altijd
Geen idee in welk topic dit het beste past, maar heeft iemand ervaring met lampe berger geurstokjes? Ze zeggen dat je de speciale navulling moet gebruiken voor geurstokjes ipv die voor de brander, maar ik vraag me af waarom dat niet gewoon zou kunnen. Dan moet je alle geuren dubbel kopen. Iemand ervaring?
Ik ga binnenkort verhuizen en op dit moment word ik helemaal gek van het kiezen van de juiste kleur muurverf-testers. Het wordt sowieso een witte of off-white muur, maar waarom zijn er zóveel tinten?
Wat ik vooral lastig vind, is een kleur vinden die goed matcht met de vloer. Die is vrij warm van kleur, en ik ben bang dat de verkeerde verfkleur die warmte juist te veel benadrukt.
Omdat het om een nieuwbouwwoning gaat, moeten we eerst verven voordat de vloer geëgaliseerd en gelegd wordt. Het resultaat is daardoor pas zichtbaar op het moment dat er qua planning, geen tijd meer is om de boel opnieuw te verven (mocht de kleur niet mooi uitpakken) 🫠.
Ik denk dat als je voor de meer gangbare kleuren wit gaat dat wel zal meevallen. En het is niet dat je nooit meer je huis kan verven natuurlijk. Snap wel dat het fijn is als het gelijk raak is, maar het gaat wel om witte muren niet een bijzondere kleur.
Misschien op verschillende muren (qua lichtinval maakt het vaak wel uit) even wat testers smeren met een stukje vloer erbij?
Dat laatste is inderdaad precies het plan. Waar ik tegenaan loop is welke testers haha. Heb er een aantal op het oog en wil uit niet meer dan vijf kleuren kiezen.
Deze screenshot is een goede weergave van het issue:
Geen ervaring mee, maar ik kreeg zelf bij de bouwmarkt een goede tip voor het verven van Ikea meubels. De ondergrond van die meubels is vergelijkbaar met keukenkasten, waardoor je de flexa keukenkasten verf kan gebruiken. Dat is primer en aflak in één, dus ben je met 1 pot klaar. Misschien heb je er wat aan
En mijn beste tip voor het gebruik van die verf is 2 weken laten uitharden. Anders trek je de verf er alsnog af.
Pak er gewoon 5 uit het rek van de Gamma, smeren, vloer erbij houden en kiezen. Het gaat om wit, niet om een hele spannende kleur. Je gaat hier ook niet verder komen, een kleur die bij mij fantastisch uitpakt kan bij jou echt verschrikkelijk zijn doordat je gewoon andere lichtinval hebt. En hoe langer je onderzoek doet naar witte tinten hoe meer kleuren er op de lijst komen die het potentieel kunnen worden. Uiteindelijk toont het ook heel anders met meubels, gordijnen en decoratie.
Thanks voor je reactie. Mijn berichtje was geen vraag naar advies maar een klaagzang. Voor deze perfectionist is het nogal een stressvolle aangelegenheid. De ene wit is de andere niet. Ik ben gewoon bang om de verkeerde kleur te kiezen en dan geen tijd te hebben om het te fixen.
In al mijn huizen heb ik altijd 9010 gesmeerd. Nog nooit spijt van gehad.
Het hangt er helemaal van af welk type meubels. Ik had een andere/goedkopere primer gebruikt en dat werkte prima op de Billy kasten maar totaal niet op metod keukenkastjes. Deze schijnt wel echt die hard te zijn en niet fijn voor binnen, lastig kwasten schoonmaken etc, dus daarom toen voor een ‘makkelijkere’ gekozen. Naam is Koopmans multiprimer Aqua. Maar dus alleen voor Billy en niet Metod deurtjes haha
Hangt toch echt af van welk meubel? Ze hebben zowel massief grenen of eiken hout, spaanplaat/laminaat, dingen met een soort plastic folie over,…
Er is dus geen verf of primer die algemeen goed is voor “ikea kasten” @Mrs.Fraser
Edit wat @Itsireneforyou zegt dus
Goeie, thanks!