Interieurtopic #5

Ja ik wil ook geen overgordijnen voor de inkijk, meer dat ik het wel mooi vind framen (en evt iets van de felle zon buiten houden op heel warme dagen). Zou ook een verwarmingsbuis bedekken. Ben er nog niet helemaal over uit of ik dat ook echt doe, want door de verwarming zou het best nog wat extra ruimte innemen (bank naar voren), maar hangt er een beetje vanaf wat voor inbetweens ik zou nemen.

@the.rebel.club de kleur die ik leuk vond hebben ze niet meer in de maten die ik nodig heb, maar houd het wel even in de gaten! Ga ook even bij Kwantum kijken.

Ben ook gewoon nog even aan het kijken of ik voor gekleurde inbetweens wil, of wit plus overgordijn. Ik ben heel slecht in visualiseren haha.

2 likes

En een kleed? Ik heb zelf een wollen kleed in Marokko gekocht met neutrale tinten maar ook kleur

En een beetje vage klinische foto, kon even geen andere vinden, maar een wandkleed kan ook leuk zijn en wat kleur brengen terwijl de rest neutraal is. Ik heb er behoorlijk wat bv deze

3 likes

Wat een gezellige

1 like

Schatje hù, m’n katten vinden m ook heerlijk om op te barfen

15 likes

Ik heb inbetweens van Veneta in een warme beige tint, een soort dikkere geweven stof. Vind het licht er heel mooi nog doorheen komen. Overigens vond ik de foto’s op de website totaal niet overkomen met de werkelijke kleur/stof, dus ik zou zeker kleurstaaltjes bestellen. Laat maar weten als je een foto wilt.

9 likes

Ik zou graag de foto willen zien, zit ook te kijken naar de inbetweens van Veneta in een beige kleur

2 likes

Graag! Ik ben inderdaad even wat verschillende staaltjes aan het kiezen, zag dat je er 10 kon bestellen haha.

1 like

Meermaals 10 kan ook :relieved:

Ik heb zelf groene linnen inbetweens van Kwantum, maar ik zie dat ze niet meer online te krijgen zijn. De gordijn heette Jeroen. Ik stuur je even foto’s in een privĂ©bericht.

3 likes

Dit is waarom wij geen kleden meer hebben :smiling_face_with_tear:

8 likes

@Fetablokje ik heb de inbetween - dubbele plooi- Cozy Linen 224970

Samenvatting

Hier zie je de stofsoort goed

Ik moet zeggen dat het best lastig is om de juiste kleur vast te leggen, omdat het erg verschilt per kant/lichtinval. Maar als ik nu kijk, is het warm beige. Maar op het staaltje kun je goed zien wat het doet in huis!

3 likes

Heb jij het tafeltje al gevonden? Ik kan 'm niet vinden :joy:

5 likes

Ziet eruit als een vintage Louis van Teeffelen (of vergelijkbaar merk/designer)

3 likes

En @thisisme is een vintage salontafel uit de jaren 60. Als je op Marktplaats zoekt op salontafel Louis van Teeffelen kun je soort gelijken vinden.

6 likes

Klinkt inderdaad alsof ze gewoon geen zin hebben in ‘extra werk’ wat imo nogal onnozel is want er is geen extra werk. Ik zou het niet laten voegen en dat zelf doen. Is Ă©cht een heel makkelijk klusje. En anders iemand inhuren die het boor jullie doet.

3 likes

https://www.marktplaats.nl/v/huis-en-inrichting/tafels-salontafels/m2258186270-vintage-louis-van-teeffelen-salontafel?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PS_NL_FS_Media_NB_All_Shopping&gad_source=1&gbraid=0AAAAADP5aTp0KlxtNzM7Mjv6TBllhhHzj&gclid=Cj0KCQjwoNzABhDbARIsALfY8VMAJHboBCSzkSVqmUfOQesOPtQn7lEAQhURzfYFZnfVGNU3Pt-EEj0aAv5OEALw_wcB

3 likes

Waarschijnlijk betaal je voor het weglaten van voegen ook weer de hoofdprijs, zo gaat dat bij die grote projecten, elke afwijking van normaal is een heel gedoe en kost hen veel moeite (en dus jou geld).

2 likes

Ja dat klopt, het lijkt simpel om even te zeggen ‘laat het dan maar weg’ maar dat is het helaas niet. Alles wat meer werk kost (al is het maar het wijzigen van een voegkleur) kost ze extra werk omdat dat doorgegeven moet worden etc. Daarnaast hebben we bewust gekozen om de badkamer door de bouwer te doen zodat, mocht er dan in de komende tijd lekkage o.i.d zijn dit gewoon onder de garantie valt. Als de voegen worden weggelaten vervalt deze garantie ook. We gaan nog even door met bespreken of het toch Ă©cht niet mogelijk is. Bedankt allen voor de antwoorden!

Ik ben verliefd geworden op een tafel maar ik kan gewoon niks vinden dat er een beetje op lijkt. Elke week check ik marktplaats voor in Nederland, eBay in Duitsland. Zijn er nog andere websites/shops waar ik dit soort tafels kan vinden? Of iemand tips hoe te zoeken? Ik kom niet verder dan ‘blauw marmer eettafel rond/hexagon’.

Nieuw heb ik ook naar gekeken maar dan zit je al gauw op €4000+ en dat is me dan ook weer te overdreven.

9 likes

Als het echt natuursteen moet zijn ga je deze niet goedkoper dan 4k vinden, blauwe stenen zijn quasi altijd kwartsieren uit Brazilië wat heel duur is in ontginning en transport.

12 likes