Wij hebben onze stopcontacten allemaal op 30 cm, wel even jammer met kleine kinderen, maar zo is het wel een beetje weggestopt. Als je ze niet laag wilt is 110 of 105 de ‘norm’, ook voor schakelmateriaal.
Qua hieveelheid zou ik idd meer plaatsen dan je denkt nodig te hebben, vooral ook in de hoeken stopcontacten plaatsen.
En ik weet niet of het een verdiepingenhuis is, maar dan in de trappengang elke verdieping minimaal 1 voor het stofzuigen of een nachtverlichting ofzo.
Mijn partner is elektricien dus als je nog meer vragen hebt, hit me up.
We hebben inmiddels veel verbouwd, maar de hal nog niet. Daar mis ik nu echt stopcontacten in dus die komen ooit. We hebben ook veeeeel stopcontacten laten aanleggen haha… ook met het oog op verschilldende indelingen/scenario’s en met het idee dat ik verlengsnoeren haat en het nu goed kon doen. overal verspreid relatief veel stopcontacten en onderstaande als extra’s mocht je de indeling al een beetje weten.
Slaapkamer: aan beide kanten van het bed drie stopcontacten. Vriend verklaarde mij voor gek, maar heb nu altijd 2/3 en in winter voor warmtedeken 3/3 in gebruik of voor het opladen van andere apparaten .
Kantoor: drie aansluitingen achter het bureau inclusief een vaste internetaansluiting voor het geval dat.
Woonkamer: aan beide kanten van het tv-meubel 4 stopcontacten dus acht in totaal. Superhandig, alleen toch besloten indeling om te gooien. Komt nu zo uit dat we er vier bij de bank hebben voor oa opladers/lampje/robotstofzuiger en aan de andere kant een kast met lp-speler, versterker, boxen en een lampje. Dus we gebruiken ze wel haha! Bij de tv zitten nu drie stopcontacten die ook vol zitten + helaas toch een verlengsnoer.
Keuken: we hebben een relatief lange keuken en hebben daardoor aan zowel de linker als rechtkant van de kastjes grenzend aan de kookplaat 2 stopcontacten en aan de korte wand weer 4 stopcontacten voor espressomachine, bonenmaler en waterkoker. Plus een tip; wij wilden nog geen quooker direct, maar wel de optie voor in de toekomst en hebben in het gootsteenkastje dus een extra stopcontact aan laten leggen.
Verder zitten er over de woonkamer en keuken verspreid (incl bovenstaande) dus 26 stopcontacten. Veel bij keuken/zithoek die we ook allemaal veel gebruiken. Moet ook zeggen dat we ons huis hoofdzakelijk verlichten met kleine schemerlampjes etc. We hebben wel een relatief grote woonkamer en keuken door een uitbouwplaatsing. Wellicht overdreven hoor, maar in de praktijk werkt het heel goed!
Oud huis ook!
Ik heb nu 1 dubbel stopcontact naast het bed en in de badkamer. Daar mis ik echt een extra, zou aan beide kanten van het bed een dubbele doen en ook naast je wastafelmeubel aan beide kanten een dubbele. Evt in je badkamerkast ook als je daar je elektrische tandenborstel op wilt laden uit het zicht. En nadenken over hoe het straks wordt met meubels in de kamers. Ik heb bv een slaapkamer met kastenwanden, ja die stopcontacten vallen dus achter de kast waardoor je er geen gebruik van kunt maken of je onhandig met verlengsnoer bezig bent.
Oh en denk ook na over veranderingen in je gezinssituatie. Ik kocht dit huis alleen, dus had genoeg aan 1 stopcontact in de badkamer maar nu ik samen woon niet meer. Als je kinderen in de planning hebt zou ik daar alvast rekening mee houding ( extra tandenborstel, nachtlampje etc)
Ik ben opzoek naar een kobalt/koningsblauwe verfkleur (lak) om een massief houten eettafel mee te lakken. Het lijkt echt een speld in een hooiberg te zijn. De kleur Ultra Blue van Little Greene is eigenlijk precies wat ik zoek, maar is alleen verkrijgbaar in muurverf. In mijn zoektocht lijkt het er ook op dat zo’n felle kleur blauw heel weinig wordt gemaakt vanwege de zeldzame pigmenten (ultramarijn) die erin zit, maar ik vraag me dus af of dat dé reden is dat het onmogelijk lijkt een lak te vinden in deze kleur? Meeste blauwe kleuren zijn te “saai” en niet blauw genoeg, maar wellicht weet een van jullie nog een goede optie!
Als je een leuk budget hebt kun je het beste gewoon Yves Klein blauw bestellen. Weet dat Eggelen het verkoopt en je het niet helemaal uit Frankrijk hoeft te halen.
Ik heb mazarine van little green en ben daar super blij mee!
Oh sorry zie nu dat je helemaal niet op zoekt bent naar een kleur maar dat je probleem is dat je het alleen in muur verf kan krijgen. Ik heb bij verfwinkel.nl gewoon die little green kleur besteld in sikkens lak. Lijkt mij dat dat ook kan met ultra blue!
O wat leuk dit zeg
Pfoe ja dat is wel een pittige prijs! Ook wel een gok bij een gebruiksvoorwerp zoals een tafel waar er echt wel slijtage zal ontstaan. Even overwegen of dat het waard is!
@boonie Oh ik ben zeker wel opzoek naar een blauwe verf hoor! Zolang het maar in een lak te mengen is. Heb zelf altijd goede ervaringen met sigma dus hoop sowieso een blauwe kleur in die lak te kunnen mengen. Bij Ultra Blue werken ze met een 2-stappen verf waardoor je die niet zomaar in een ander merk kunt mengen, dus die valt sowieso al af. Jouw kleur ziet er ook erg mooi uit, ik ga daar nog even naar kijken!
Is bij een verf speciaalzaak zo’n kleur niet in lak te mengen? Vaak hebben ze zo’n kleur wel in de meng machine. Ik weet alleen niet of dat in een lak gemengd kan worden ter plekke. Zo niet, dan kan het zeker besteld worden. Ik heb de kleur van keuken kastjes laten maken in een spuitbus voor alle stopcontacten, en dat kon gewoon besteld worden en kostte ook geen fortuin.
Ik heb een kobalt deur in de kleur little green smalt. Heb alleen een foto van ver maar de kleur komt best goed over. Heb de kleur in Sikkens lak laten mengen en online besteld bij decoprof of verfwinkel.nl
Totaal ongerelateerd, maar waar komt jouw kast van? Ik vind ze super tof!
Wat is dit voor smalle deur? Vertekent de foto zo of past daar echt geen mens doorheen?
Het is 50 cm breed volgens mij dus pas er opzich doorheen maar het is geen doorgang maar een inbouwkast haha
En @VeresPalne die crème is van Tylko en die rode van Montana.
Weet iemand hoe ik een muurkleur kan bepalen vanaf een foto? Ik wil deze kleur maar de testers die ik nu heb zijn ook niet goed
Vond de flexa app hier best goed voor, kon ook laten zien hoe het er bij mij thuis uit zou zien
Gamma heeft ook zo’n app Gamma verf . Allebei kunnen ze van camerarol of als je de camera aan zet bepalen
Ze wil weten welke kleur het is toch, niet hoe het staat
Dat kan met die app “Allebei kunnen ze van camerarol of als je de camera aan zet bepalen”
Met de Histor My Color app kan dat! Wel op letten dat je een “goed” stuk van de foto pakt, dus waar je de kleur het mooist vindt. Dus of in een licht stuk, een donker stuk, enzovoort. Daar kun je dan weer testers van bestellen.
Hoop dat je iets moois vindt!