Interieurtopic #5

Ik ben opzoek naar een kobalt/koningsblauwe verfkleur (lak) om een massief houten eettafel mee te lakken. Het lijkt echt een speld in een hooiberg te zijn. De kleur Ultra Blue van Little Greene is eigenlijk precies wat ik zoek, maar is alleen verkrijgbaar in muurverf. In mijn zoektocht lijkt het er ook op dat zo’n felle kleur blauw heel weinig wordt gemaakt vanwege de zeldzame pigmenten (ultramarijn) die erin zit, maar ik vraag me dus af of dat dé reden is dat het onmogelijk lijkt een lak te vinden in deze kleur? Meeste blauwe kleuren zijn te “saai” en niet blauw genoeg, maar wellicht weet een van jullie nog een goede optie!

Ultra Blue - Little Greene

3 likes

Ik heb mazarine van little green en ben daar super blij mee!

Oh sorry zie nu dat je helemaal niet op zoekt bent naar een kleur maar dat je probleem is dat je het alleen in muur verf kan krijgen. Ik heb bij verfwinkel.nl gewoon die little green kleur besteld in sikkens lak. Lijkt mij dat dat ook kan met ultra blue!

10 likes

O wat leuk dit zeg :heart_eyes:

2 likes

Pfoe ja dat is wel een pittige prijs! Ook wel een gok bij een gebruiksvoorwerp zoals een tafel waar er echt wel slijtage zal ontstaan. Even overwegen of dat het waard is!

@boonie Oh ik ben zeker wel opzoek naar een blauwe verf hoor! Zolang het maar in een lak te mengen is. Heb zelf altijd goede ervaringen met sigma dus hoop sowieso een blauwe kleur in die lak te kunnen mengen. Bij Ultra Blue werken ze met een 2-stappen verf waardoor je die niet zomaar in een ander merk kunt mengen, dus die valt sowieso al af. Jouw kleur ziet er ook erg mooi uit, ik ga daar nog even naar kijken!

7 likes

Pure & Original heeft ook een mooie en is ook te krijgen in eggshell (zijdeglans) lak:

4 likes

Is bij een verf speciaalzaak zo’n kleur niet in lak te mengen? Vaak hebben ze zo’n kleur wel in de meng machine. Ik weet alleen niet of dat in een lak gemengd kan worden ter plekke. Zo niet, dan kan het zeker besteld worden. Ik heb de kleur van keuken kastjes laten maken in een spuitbus voor alle stopcontacten, en dat kon gewoon besteld worden en kostte ook geen fortuin.

4 likes

Ik heb een kobalt deur in de kleur little green smalt. Heb alleen een foto van ver maar de kleur komt best goed over. Heb de kleur in Sikkens lak laten mengen en online besteld bij decoprof of verfwinkel.nl

foto deur

19 likes

Totaal ongerelateerd, maar waar komt jouw kast van? Ik vind ze super tof!

5 likes

Wat is dit voor smalle deur? Vertekent de foto zo of past daar echt geen mens doorheen? :joy:

7 likes

Het is 50 cm breed volgens mij dus pas er opzich doorheen maar het is geen doorgang maar een inbouwkast haha

En @VeresPalne die crème is van Tylko en die rode van Montana.

6 likes

Weet iemand hoe ik een muurkleur kan bepalen vanaf een foto? Ik wil deze kleur maar de testers die ik nu heb zijn ook niet goed

6 likes

Vond de flexa app hier best goed voor, kon ook laten zien hoe het er bij mij thuis uit zou zien

Gamma heeft ook zo’n app Gamma verf . Allebei kunnen ze van camerarol of als je de camera aan zet bepalen

7 likes

Ze wil weten welke kleur het is toch, niet hoe het staat

3 likes

Dat kan met die app “Allebei kunnen ze van camerarol of als je de camera aan zet bepalen”

1 like

Met de Histor My Color app kan dat! Wel op letten dat je een “goed” stuk van de foto pakt, dus waar je de kleur het mooist vindt. Dus of in een licht stuk, een donker stuk, enzovoort. Daar kun je dan weer testers van bestellen.

Hoop dat je iets moois vindt!

2 likes

Lijkt op Factory Green van Flexa.

3 likes

Lijkt ook op krijtverf petrol blue van vtwonen

1 like

Zo toevallig, ik heb vandaag kobaltblauwe en lichtroze verf gekocht voor mijn bureau.
In de bouwmarkt kon je die kleur laten mengen in verf of beits. Ik weet niet of het even fel zal zijn als jouw kleur maar mijn verf komt in de buurt van het dopsel van spa blauw, iets feller wel.

2 likes

Misschien weten jullie nog wat.

Ik zoek behang, en dan in de stijl van:

Weten jullie nog websites met Engels/Skandinavisch behang(stijl).

Mag direct van de leverancier. Wallcover, Summergray en Wallpassion heb ik inmiddels uitgespeeld. Kwantum, Praxis en elk andere bouwmarkt is niet mijn smaak en Little Green en Farrow & Ball vind ik te modern.

Ik moet nog twee kamers (slaapkamer 2 en kantoor) maar heb nog niet iets passends gevonden.

4 likes

Ik kwam laatst op insta @yvestown tegen, zij heeft ook van dit soort behang in haar kamers. Misschien kan je daar iets vinden?