Interieurtopic #5

Heel mooie basis! Dat behang linksboven staat ook op mijn wensenlijstje, zo mooi. Ik zou zeker wat meer kleur aanbrengen, een kleed, planten en die nachtkastjes inderdaad vervangen voor wat beter past in de sfeer die je wilt. Op pinterest vind je veel mooie kleurcombinaties met het type behang dat je kiest. De kastdeuren kun je ook overschilderen, vind de deuren an sich wel goed passen

En vouwgordijnen met een mooie print?

1 like

Je kan er wel echt iets heel moois van maken, mooie vloer, deuren, etc. Prachtig!

5 likes

Met een goeie primer (Zinsser Bin) zou je de kasten eventueel kunnen schilderen? Lijkt me wel passen bij je inspiratie.

3 likes

Op alle muren een kleurtje of behang doet wonderen. Alleen achter het bed blijft het heel kil en wit. Zou inderdaad ook overgordijnen ophangen, dat breekt. Kleed onder voeteneinde van het bed zoals al genoemd. Andere nachtkastjes inderdaad en zou kijken voor warmer beddengoed ipv wit

3 likes

Die vloer was echt hels om te schuren en lakken. Maar erg blij mee. Ligt door het hele huis, behalve keuken. In de eetkamer zelfs visgraat!:smiling_face_with_three_hearts: die is origineel aan het huis (die kamer moet ook nog geverfd maar dat is stap 2).

Bedankt voor alle leuke tips! Aan veel dingen nog niet gedacht. Ga lekker door met brainstormen dit weekend hopelijk snel een plan.
Dan zit ik hopelijk in oktober als een kraamqueen te genieten met mn baby haha!

Heb een heel leuke plaid/patchwork, door mijn oma ooit gemaakt. Ik kreeg m toen ik 18 werd. Mocht de kleur kiezen, en hield toen van blauw!
Ik maak even een foto.
Beddengoed is zo veranderd natuurlijk.

8 likes

Ik heb ooit offerte aangevraagd bij indu Doors in Ede. Eiken taats deuren waren in 2022 €2000/stuk.
Uiteindelijk laten maken door een vriend dus kan niks zeggen over de kwaliteit. Bij die vriend waren de kosten overigens hetzelfde dus ze vragen een nette prijs.

De offerte die ik nu heb van Indu is dus 6K. Flinke prijsstijging

1 like

Wow, meen je niet! Ik had volgens mij wel exclusief installatie en kozijn.

Ik heb een pax kastenwand van ikea in de slaapkamer. We hebben 2,5 jaar geleden gekozen voor witte hoogglans deuren maar nu heel veel spijt van want zo lellek. Heeft iemand ervaring met die deuren verven? Of moet ik voor nieuwe deuren gaan?

1 like

Die quilt is geweldig :star_struck:

3 likes

Heb ook hoogglans pax deuren geverfd! Was heel easy en zit er nu al 3 jaar perfect op. Zou wel goede primer gebruiken en goede lak (2 lagen)

3 likes

Aah dat geeft me moed. Hopelijk komt t goed

1 like

Vind je vloer echt heel mooi. Voor wamte in de slaapkamer, kun je met warme kleuren en gordijnen al een heel eind komen. Misschien een mooie ombouw over je verwarming heen.

2 likes

Ja zou me er niet druk om maken, het is echt een klusje van niks! Die rechte deuren verf je echt binnen 5 minuten

2 likes

Oh heerlijke kamer! Ik zou inderdaad de kasten verven en er een bankje tussen plaatsen met leuke kussens. Gordijnen en behang zullen ook veel doen!

6 likes

Ik ga onze woonkamer verven in een zand kleur en de raamkozijnen in blauw. Wij hebben een deur naar de gang en ik ben benieuwd, zouden jullie het deur kozijn dan ook in zandkleur doen? Mijn vriend denkt dat wit mooier is, ik denk zandkleur.

3 likes

Als de zandkleur genoeg van wit afsteekt zou ik wit doen. In mijn hoofd is dat frisser.
Maar als het een ‘net niet wit’ is is het mooier om dezelfde kleur te doen denk ik

2 likes

Deur en kozijn ook in blauw zou ik zelf doen.

15 likes

Ik vind dit allemaal zo ingewikkeld he. Terwijl het is verf, niets meer en niets minder. Is het lelijk dan doe ik het nog een keer. Maar ben het met je eens dat het dan wel lekker fris is, maar ik ben dan weer bang dat het te veel afsteekt. Mijn hemel, wat ben ik slecht in keuzes maken.