Interieurtopic #5

Er hoeft geen eettafel in, er zit een serre aan de keukenkant waar de eettafel komt. Dus er moet een bank, tvmeubel, salontafel en als het kan twee kasten in.

We hebben nu een hoekbank, maar ik denk niet dat die daar past (hoek draait verkeerde kant op en er blijft dan maar 120cm over om erlangs te lopen. De bank is 13 jaar oud dus een nieuwe mag best. Ben er ook niet over uit of we weer een hoekbank willen of misschien een andere opstelling (al is languit liggen wel de max).

De twee kasten zijn 110cm breed, 44 diep en 215 hoog

4 likes

Ik zou in eerste instantie zo iets denken:

die ruimte daaronder is op schaal met een bank van 220cm breed er in

en zo met een bank van 252 breed trouwens, dat kan denk ik ook nog prima

of zoiets als je echt een hoekbank wil, maar dat lijkt mij minder gezellig en een beetje te vol:

of zoiets met je tv op een verrijdbare standaard ergens of met een beamer en een uitschuifbaar beamerscherm haha, ik weet niet hoe belangrijk tv kijken voor je is

of zo

8 likes

Ik vind het juist veel voller met die gewone banken. Vind een hoekbank een leuker hoekje creëren ook.

6 likes

Ja ik vind het zelf niet leuk als de woonkamer vooral op tv kijken is ingericht, en dat gevoel krijg ik wel als je alleen een hoekbank hebt die naar de tv gericht is. Zelf zou ik dat willen voorkomen en dus een stoel er naast/tegenover willen plaatsen - maar ik kijk ook niet zoveel tv.

6 likes

Of met een hoekbank tegen de keukendeur en de wand links? Dan kijk je op de bank naar buiten. Bij het muurtje naast de tuindeuren dan een meubel met tv of aan de wand bevestigd en in de hoek linksonder nog een fauteuil.

8 likes

Haha ja ik heb niet eens een tv maar het gaat me meer om hoe ‘vol’ het staat met zo’n losse bank en stoel samen.

3 likes

Misschien kan de tv aan een beugel tegen de muur tussen de tuindeuren en het raam in? Dan kan je hem ook gewoon aan de kant doen en alleen van de muur trekken als je tv kijkt. Vind ik zeker met zo’n Samsung frame een mooie oplossing.

3 likes

Wij hebben een the frame op zo’n Pedestal standaard, met het idee dat we dan makkelijk de inrichting van de kamer kunnen veranderen en kunnen schuiven (nog niet gedaan)

Heeft iemand tegelstickers in de badkamer gebruikt? (Specifiek een badkamer zonder raam en met medium ventilatie)

Onze badkamer (huur, woningbouw) is van top tot teen betegeld met witte tegels en ik wil hem een beetje leuker maken. Ik ga niet de hele badkamer beplakken (veel te veel gedoe) maar misschien een deel van een wand een leuke kleur oid, of bijv de onderste anderhalve meter in kleur. Alleen onze badkamer is wel echt een broeierige kamer (ook snel schimmel en roest), zijn die stickers daar een beetje tegen opgewassen?

1 like

Bedankt! Leuke opties allemaal, er is meer mogelijk dan ik dacht eigenlijk :heart:

2 likes

Op zich kun je overal naar buiten kijken door de ramen rondom, echt zo fijn!

@AutumnStorm dat zal m’n vriend leuk vinden, die wil al jaren een beugel voor de tv (ik vind dat zelf echt heel lelijk omdat het dan zo uitsteekt van de muur haha.

We zijn geen mega grote tv kijkers maar luisteren bv ook veel Spotify via de tv plus ons geluidssysteem

2 likes

Bij mij lieten ze best snel weer los en vond het nog best prijzig. Je hebt ook speciale tegelverf, misschien is dat een optie.

2 likes

O, onze tv hangt ongeveer net zo plat aan de muur als directe montage met een beugel… Je hebt tegenwoordig echt hele goede :slight_smile:

Ja shit daar was ik al bang voor. Ik ga ook eens naar verf kijken!

Kan je niet beter je plafond en deur oid verven en nieuwe handdoeken kopen, plank ophangen of nieuwe lamp etc om kleur te geven aan je badkamer? De rest is naar mijn idee nooit echt een goed idee voor langere termijn in zo’n vochtige kamer.

2 likes

Niet helemaal een tip mbt tegels maar tegen de vochtigheid zou je wel een elektronische ontvochtiger neer kunnen zetten. Dat scheelt echt veel met schimmelvorming

Wat voor een kleur dekbedovertrek zou mooi staan bij een boxspring met een blauw fluweel hoofdbord en zijkanten?

Wij hebben precies ook zo’n kleur bed en hebben een roestrood/ terra dekbedovertrek en eentje in de kleur almond. Allebei van Loods5. Zijn heel fijn van katoensatijn (dat rijmt).

2 likes

Ik zou lichtblauw heel mooi vinden hierbij!

3 likes

Okergeel vind ik ook heel mooi bij deze blauw

3 likes