Interieurtopic #5

Ja, hij blijft ook echt mooi.

Ik heb net even zitten kijken maar ik heb geen foto’s zonder spelende kinderen, en die deel ik liever niet :). Als ik er aan denk zal ik binnenkort even een foto maken.

2 likes

Snap ik! Thanks :slight_smile:

2 likes

Dat zou misschien net kunnen. Ga nog even goed meten!

1 like

Heeft iemand mooie bedverhogers? Ik wil een ikea bed halen ( waarschijnlijk de cheapest grenen, die ga ik dan verven of in oliën) maar ik wol de ruimte knder het bed wat verhogen. Ik vind bakstenen of van die plastic dingen echt te lelijk.

Ik had het Tarva bed van Ikea en heb toen grenen blokjes van dezelfde dikte als de poten gekocht en er gewoon onder gelijmd. Je kan ook 2 blokjes doen voor wat extra hoogte. Je ziet de ‘naad’ tussen poot en blokje natuurlijk wel een beetje maar verder valt het amper op. Heeft een paar jaar prima vast gezeten.

1 like

Ah ja die ga ik misschien ook doen, goeie oplossing dankje

1 like

Ik heb deze besteld in de grootste maat :blush: ben heel benieuwd!

3 likes

Ik ook! Leuk! Ik vind het een heel fijn kleed :).

2 likes

Wie wil meedenken over opties om mijn nieuwe woonkamer in te richten op basis van deze plattegrond?

Ga binnenkort verhuizen en de woonkamer is daar veel smaller dan ik gewend ben en lastig in te delen omdat er rondom ramen en deuren naar de tuin zijn. De ramen zijn tot de grond, behalve die rechter, waardoor je er ook niet een kast of bank voor gaat zetten. De buitendeuren draaien trouwens naar buiten en niet naar binnen.

Hoe groot is je bank? En eettafel?

2 likes

Er hoeft geen eettafel in, er zit een serre aan de keukenkant waar de eettafel komt. Dus er moet een bank, tvmeubel, salontafel en als het kan twee kasten in.

We hebben nu een hoekbank, maar ik denk niet dat die daar past (hoek draait verkeerde kant op en er blijft dan maar 120cm over om erlangs te lopen. De bank is 13 jaar oud dus een nieuwe mag best. Ben er ook niet over uit of we weer een hoekbank willen of misschien een andere opstelling (al is languit liggen wel de max).

De twee kasten zijn 110cm breed, 44 diep en 215 hoog

2 likes

Ik zou in eerste instantie zo iets denken:

die ruimte daaronder is op schaal met een bank van 220cm breed er in

en zo met een bank van 252 breed trouwens, dat kan denk ik ook nog prima

of zoiets als je echt een hoekbank wil, maar dat lijkt mij minder gezellig en een beetje te vol:

of zoiets met je tv op een verrijdbare standaard ergens of met een beamer en een uitschuifbaar beamerscherm haha, ik weet niet hoe belangrijk tv kijken voor je is

of zo

8 likes

Ik vind het juist veel voller met die gewone banken. Vind een hoekbank een leuker hoekje creëren ook.

5 likes

Ja ik vind het zelf niet leuk als de woonkamer vooral op tv kijken is ingericht, en dat gevoel krijg ik wel als je alleen een hoekbank hebt die naar de tv gericht is. Zelf zou ik dat willen voorkomen en dus een stoel er naast/tegenover willen plaatsen - maar ik kijk ook niet zoveel tv.

5 likes

Of met een hoekbank tegen de keukendeur en de wand links? Dan kijk je op de bank naar buiten. Bij het muurtje naast de tuindeuren dan een meubel met tv of aan de wand bevestigd en in de hoek linksonder nog een fauteuil.

6 likes

Haha ja ik heb niet eens een tv maar het gaat me meer om hoe ‘vol’ het staat met zo’n losse bank en stoel samen.

3 likes

Misschien kan de tv aan een beugel tegen de muur tussen de tuindeuren en het raam in? Dan kan je hem ook gewoon aan de kant doen en alleen van de muur trekken als je tv kijkt. Vind ik zeker met zo’n Samsung frame een mooie oplossing.

3 likes

Wij hebben een the frame op zo’n Pedestal standaard, met het idee dat we dan makkelijk de inrichting van de kamer kunnen veranderen en kunnen schuiven (nog niet gedaan)

Heeft iemand tegelstickers in de badkamer gebruikt? (Specifiek een badkamer zonder raam en met medium ventilatie)

Onze badkamer (huur, woningbouw) is van top tot teen betegeld met witte tegels en ik wil hem een beetje leuker maken. Ik ga niet de hele badkamer beplakken (veel te veel gedoe) maar misschien een deel van een wand een leuke kleur oid, of bijv de onderste anderhalve meter in kleur. Alleen onze badkamer is wel echt een broeierige kamer (ook snel schimmel en roest), zijn die stickers daar een beetje tegen opgewassen?

1 like

Bedankt! Leuke opties allemaal, er is meer mogelijk dan ik dacht eigenlijk :heart:

2 likes