Ik heb in 2001 als tiener bij de Gamma gewerkt en toen hadden ze al een kleurscanner. .
Oh echt? Ik dacht dat het iets nieuws was.
Ja we gebruikte het voor kleurenwaaiers die niet van onze merken waren of behangpapier ofzo. Voorwerpen nooit geprobeerd
Ik huur een kantoorruimte maar moet nog alles aankleden en twijfel over de indeling. Hoe zouden jullie het aanpakken? Ofwel tafels tegen elkaar voor een ruimtelijk gevoel, ofwel een tafel bij het venster (voor bureauwerk met tweede scherm etc) en de andere voor consultaties (ik ben advocaat). De ruimte voelt bij die tweede opstelling wel kleiner.
De ladeblokken en plastic matten kunnen weg, de tafels en bureaustoelen (helaas) niet echt. Ik heb 2 andere zwarte stoelen gekocht die niet te hard afsteken bij de bureaustoelen, maar ik mis kleur. Ik zie graag bordeaux, oudroze, donkergroen en goud.
Kun je optie 1 ook een kwartslag draaien, zodat jullie allebei met je rug naar de muur zit? Ik zou nl bij beide opties niet op de plek willen zitten met je rug naar de deur. Geeft mij een onrustig gevoel. Maar wellicht ben ik daar een uitzondering in?
En nu ik het nog een keer lees, ben je alleen of met z’n tweeën? In het eerste geval, waarom dan 2 bureau’s. Is dat een bureau en een zitje met 2 fauteuils niet een optie?
Ik ben alleen maar het is een bemeubelde huur en ik heb helaas zelf geen plaats om die andere bureau te stockeren. Mocht ik van 0 kunnen beginnen, dan deed ik idd 1 mooie houten bureau met een zithoek.
Kwartslag draaien lukt idd! Ik zie wat je bedoelt.
Kan je in de eerste opstelling het 2e bureau niet haaks (als een T of L) op het andere bureau zetten?
Dan heb je een bureau voor werken en je beeldschermen. En dat andere bureau voor de consultaties.
Ik zou de werkplekken wel echt apart houden dus niet de bureaus aan elkaar. Idealiter doe je consultaties in een aparte ruimte en ik snap dat dit nu niet kan maar juist daarom zou ik wel proberen 2 ruimtes te creëren(optisch gezien dan). Optie 2 lijkt me daarom beter.
Oh, maar in dat geval zou ik het helemaal anders doen: 1 bureau helemaal tegen een wand aan, liefst direct links of rechts van de deur. Die kun je gebruiken voor administratie, boeken, you name it. Mogelijk kun je daar ook de de 2e stoel parkeren als je die ook moet behouden? Ik zou dan je eigen bureau zo zetten dat jij naar de deur kijkt, met het raam achter je. En als dat niet fijn is, misschien in schuin in een hoek van 45 graden? 1 stoel ervoor voor consultaties en als je de ruimte hebt, misschien nog een, die je erbij kunt pakken?
Bedankt voor het meedenken iedereen! Ik probeer morgen alle opstellingen eens uit.
Interieurtips om het wat aan te kleden zijn ook zeker welkom. Ik heb al een plant gekocht (strelitzia nicolai) maar mis nog kleur
Misschien een mooi groot kleed met kleuren? Beetje vintage kleed past wel in het pand? En is er een kunstuitleen in de buurt? Dan kun je een groot kleurrijk stuk aan de muur hangen? Mag je een schilderij-ophangrails monteren? Dan kun je af en toe wisselen.
Kunst in de nissen aan de linkse kant misschien?
En bij gebrek aan gordijnen vind ik een hangplant ook altijd een mooie manier om wat kleur bij de muur te brengen. Misschien aan de leiding in de rechterhoek.
Wat betreft de indeling is het denk ik ook afhankelijk of je een groot scherm op je tafel zet, in dat geval zou ik die zelf niet in het midden van de ruimte willen.
Jammer dat je geen mooie ronde houten tafel kwijt kan, dat zou ook mooi staan debk ik. Prachtig pand en ruimte wel!
Bij optie twee zou je de matten en ladeblok weghalen en dan de twee zwarte stoelen aan de linker kant van bureau plaatsen. Dan een groot rond gekleurd kleed eronder doen zodat je consultatie plek de nadruk krijgt ipv bureau plek erachter. Donker blauw of groen met goud
Ophangrails voor kunst in de nissen, een hangplant en een rond tapijt om de rechthoeken wat te breken klinken heel goed, bedankt! Ik heb er zin in @TanteBetje @Sia @Indigo
Show je het resultaat?
Ja hoor!
Ik ben op zoek naar een vrolijk kleed voor een kinder speelhoekje met warme tinten. Het is een klein maatje, zo’n 100x150. Het mag echt een kleed zijn, geen speelmat (dat hebben we, maar die ben ik zat haha)
Ik kom niet verder dan de bekende grote shops en ben vrij inspiratieloos! Prijs liefst beetje budget, want verwacht in een speelhoekje wel dat het snel vies wordt.
Deze vind ik heel leuk, alleen voor een jongen helaas iets minder.
Volero, rugvista, kwantum, Zara home?
Misschien deze? Net wat andere kleuren