Interieurtopic #5

Waarom zou dat kleedje die je zelf leuk vind voor een jongen minder zijn? Kan toch prima?(en het is inderdaad een erg leuk kleedje)

15 likes

Maar maar het is rozee :scream:
Haha nee kan toch prima voor ieder kind. Is gewoon een mega leuk kleedje!

3 likes

Lorena Canals heeft hele leuke kleden vind ik. Vooral de grote kleden zijn niet goedkoop, maar de wat kleinere zijn nog wel te doen. Ik heb deze voor mijn dochtertjes kamer (is nu in de sale):

Deze laatst voor een verjaardag van een nichtje gekocht, ook erg leuk vind ik, en van hetzelfde merk als die jij had gevonden:
https://www.wehkamp.nl/nous-kids-kindervloerkleed-checker-board-130x90-cm-17166152/?_gl=1

2 likes

@FrozenFlame roze kan op zich prima, ik ben echt de moeilijkste niet! Maar het is midden in de woonkamer. Dus combi van roze voor jongen én midden in de kamer is niet helemaal ons ding. Deze in roest kleuren zou perfect zijn haha!

Die van @Sanseveria is ook leuk alleen iets te wit omdat de muren en speelkeukentje ook wit zijn.

2 likes

Tapis petit! Groot pluspunt: ze zijn wasbaar!

3 likes

Die kende ik nog niet, leuk! Daar heb ik de Semmie gezien die is echt heel leuk alleen wel te groot, dan overlapt het ons kleed. Ik ga morgen weer even met een frisse blik scrollen en zoeken.

3 likes

Misschien deze? Die lijkt een beetje op die van Tapis Petit qua stijl (wel een andere kleur) maar wat kleiner.

1 like

Ben echt een beetje de draad kwijt wat betreft decoratie aan de muur! :sweat_smile:

We hebben twee jaar geleden een woning gekocht. Met een baby van toen een half jaar, hebben we de belangrijkste ruimtes in de woning ingericht, maar de rest hebben we voor later bewaard. Nu hebben we dus nog steeds een hoop lege muren en wil ik eindelijk op zoek gaan naar kunst voor aan de muren. Maar vind het echt moeilijk!

Daarom hieronder een paar vragen. Ik verwacht zeker niet dat ze allemaal beantwoord worden; ben vooral benieuwd naar hoe dit process van decoratie vinden voor aan de muur bij jullie heeft plaatsgevonden! :laughing:

• Hoe kiezen jullie decoratie voor aan de muur?
  • Zijn jullie er specifiek naar op zoek gegaan, of kwam het er in der loop van tijd aan de muur.
  • Waar begonnen jullie met zoeken?
  • Waar kopen/kochten jullie het?
  • Hebben jullie een bepaalde stijl waar jullie voorkeur naar uitgaat?
  • Is de kunst zelf minder belangrijk en gaat het er vooral om dat het mooi in de ruimte past?
  • Hebben jullie een bepaald budget?
  • En in het geval van een nieuwe woning: hebben jullie meteen decoratie aan de muur gehangen of heeft dit proces wat langer geduurd?
1 like

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Dat klinkt ook wel als een aanpak die bij mij zou passen. We hadden ook wel een ontspannen houding van ‘het komt wel, het komt wel’. Maar af en toe vind ik die witte muren toch wel heel wit! :stuck_out_tongue:

Heb twee mooie lithografieën en heb ooit eens twee prints uit een kunsttijdschrift ingelijst. Maar heb het gevoel dat ik langzaam ook wel bereid ben voor iets meer dan prints/posters en daar dan ook meer geld aan uit te geven. Maar nu wordt de twijfel ook groter waaraan ik mijn geld wil uitgeven! :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik heb een combinatie van kringloop, marktplaats, tijdschriften en wat online winkels van musea (ook omdat ik dat gevoel van lege muren heel slecht trek). Moderna Museet bijvoorbeeld verkoopt hele mooie posters in goede kwaliteit van hun vorige exposities.

Qua kleur eigenlijk vooral wat past bij de ruimte/vanuit een soort moodboard/sfeer wat ik neer wil zetten, wel icm beelden die me aanspreken

1 like

Bij mij is het een beetje hetzelfde gegaan als bij @Rozevarken. Door de jaren heen dingen bij elkaar gezocht en via verschillende wegen gevonden; tegenaan gelopen in een galerie, op insta tegengekomen, print van een favoriet van bepaalde exposities die ik heb bezocht, etc. En ook wel een tijd bv nog iets (groots) laten hangen waar ik eigenlijk op uitgekeken was of wat van mn vriend was en waar ik niks mee had maar waar we nog niet de juiste vervanger voor waren tegengekomen.
Wij hebben ook best verschillende stijlen hangen maar ik vind dat niet erg.

Ik zou gewoon rustig zoeken naar wat je stijl is en evt intussen de muren vullen met een betaalbare print van iets wat je nu mooi vindt want snap ook dat je kale muren heel saai vindt.

Ik heb in de loop der jaren gewoon random dingen verzameld die ik mooi vind. Een poster van een concert waar ik naartoe ben geweest, foto’s, dingen uit de kringloop, afdrukken van beelden die ik online heb gevonden. Meest random is waarschijnlijk deze:

“Past” totaal niet bij de rest van het interieur maar ik vind ‘m nog altijd leuk en het is een goeie ijsbreker als ik bezoek heb haha.

26 likes

Ja echt wat hierboven wordt gezegd, hou je ogen open tot je dingen vindt die je aanspreken! Wat iemand zei: je ziet het als het gekocht is ‘omdat er iets moest hangen’.
Ik vind zelf ook altijd dat als je dingen koopt die je mooi vindt, het altijd bij je interieur komt te passen en dat interieur daarmee alleen maar meer ‘jou’ wordt. Hooguit is er een creative aanpassing hier en daar nodig om het te laten werken.

Ik verzamel al zo’n 10 jaar van hot en her kunstwerken (het duurste was 160 euro) en van de meeste dingen word ik nog altijd heeel blij van ernaar te kijken. Dat voelt heel luxe!

Voor in de tussentijd… misschien leuk om een aantal (vakantie)foto’s waar je een fijn gevoel van krijgt groot te laten printen? Van plekken waar je blij werd van de kleuren, waar de sfeer door de foto weer bij je terugkomt, of waar de warmte van de zon voelbaar is?

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met Squid raamfolie?
Of een ander goed idee om deze situatie op te lossen wat niet dat standaard lelijke plakfolie is? Het voelt nogal naakt nu we van 6 kleine raampjes naar 2 grote ramen zijn gegaan

Ik vind de raamfolie van hema mooi, lijkt op linnen structuur

5 likes

Ohhh top, dit lijkt heel veel op de squid raamfolie maar dan een leuker prijskaartje. Dankjewel :smile:

1 like

Ja die lijkt inderdaad linnen. Hebben wij op de deur naar de tuin, zal straks thuis even een foto maken

2 likes

Ben ook wel heel benieuwd hoe dat eruit ziet op glas.

Ik ben namelijk ook nog steeds op zoek naar iets van folie dat ik niet heel lelijk vind

2 likes

Ja ik ben er blij mee. Hadden eerst van dat spuitspul van de action erop maar dat liet met elke schoonmaak beurt verder los. Dit zit er nog niet zolang op dus kan daar nog weinig over zeggen.

11 likes

Hier ben ik weer met een interieur vraag! :see_no_evil: Is hier toevallig iemand die al een langere tijd een bank heeft van Westwing en iets kan zeggen over de kwaliteit?

We hebben een mooie bank gezien; de cucita 3-zits bank. We hebben al gratis stoftaaltjes laten opsturen en wat de kleur betreft zou ie perfect in ons interieur passen.

We twijfelen echter een beetje of de kussenhoezen goed blijven zitten en of de stof er nog mooi uitziet na een jaar/aantal jaar.

(We hebben ooit bij home24 een miskoop gedaan - die helaas nog steeds bij ons in de woonkamer staat- namelijk een bank voor aan de eettafel, waarbij de hoes na een paar keer zitten verschoof en sindsdien niet meer goed op z’n plek blijft zitten).

2 likes