Wij hebben geen keukenfronten besteld, maar Fedde fronten voor onze besta kast. Wij zijn er heel blij mee, mooie kwaliteit en alles liep soepel qua levering en montage.
Ik heb via k14 mijn keukenkastjes laten doen want dit was nog een oud IKEA model wat in de IKEA winkels zelf niet meer verkocht werden.
Ik ben er wel over te spreken!
Ik wil hier de hangende gordijnen weghalen en dan twee vouwgordijnen ophangen. Wat is het mooiste
- Als de vouwgordijnen op elkaar aansluiten in het midden, dus dat je zo min mogelijk van de tussenmuur ziet
- Als de vouwgordijnen alleen het raam en kozijn bedekken, dus dat je nog wel tussenmuur ziet
0 stemmers
Wie heeft dé tip voor een fluffy maar luchtig dekbed? Geen zweetaanvallen maar wel lekker dik, if that makes sense .
Ik heb dekbedden van wol, texels wol oid. Dat ademt wel dus geen zweet aanvallen al zou ik het niet als fluffy omschrijven. Maar wel als kwaliteit zeg maar…
Dons? Ik heb die 4-seizoenen van IKEA met gerecycled dons
Dan is dons het beste! Ik heb een donzen dekbed wat zo is.
Die heb ik jaren geleden gehad en inderdaad geen zweetaanvallen, het is de overweging waard.
Good one, ik ga ernaar kijken .
Is het van een specifiek merk?
Ik ben momenteel van dons over gegaan naar Texels wol. Ik ging juist van de dons zweten, want dons ventileert minder goed dan wol.
Chat heeft mij dit verteld toen ik deze discussie had met mijn vriend:
Samenvatting
Kies Texels wol als je:
• Veel transpireert
• Een dekbed zoekt dat goed ademt en fris blijft
• Een natuurlijke en duurzame keuze wilt maken
Kies dons als je:
• Van een licht, luchtig dekbed houdt
• Snel koud bent
• In een goed geventileerde (droge) kamer slaapt
Het Cloud dekbed van mattssleeps vind ik heel fijn. Ik heb het altijd heel snel warm in bed, ook 's winters en voorheen had ik een 4 seizoenen dekbed van Ikea, met een winter en zomer dekbed maar dat was 3x niks. Met het Cloud dekbed is het zelfs met 26 graden in de slaapkamer lekker onder het deken! Hij is ook lekker fluffy
Dat weet ik niet meer sorry, ik heb hem al erg lang.
Maar ik moet wel zeggen, nu ik erover na denk, in de zomer slaap ik onder een bamboe dekbed van de hema. Dus vanaf dat het wat warmer word buiten en dus in de slaapkamer, slaap ik er niet meer onder dan is hij te warm en zweet ik teveel. Dus nu ik hier lees over wollen dekbedden is dat misschien beter?
Of net als ik heb in de zomer wisselen voor een bamboe dekbed. Dat is echt mn beste aankoop ooit geweest want ik had altijd een hekel aan slapen onder een hoeslaken ofzo als het te warm was voor een dekbed. Ik heb echt dat gevoel van een dekbed nodig, ook als het warm is. En dat bamboe dekbed geeft toch een beetje de zwaarte van een dekbed maar is echt helemaal niet warm.
Heeft iemand een aanrader voor een plank boven keukentegels met spotjes erin die niet aangesloten hoeft te worden op een stroompunt maar die dus op batterijen oid gaan?
Ik ben op zoek naar een nieuw vloerkleed en ik kom er niet uit. Ik heb een roze bank en vrij veel pasteltinten. Groen, geel en dus roze. Ik wil het graag iets stoerder. Ik heb op dit moment een creme wollen kleed, maar dit wordt veel te snel vies en het houdt alle donkere kattenharen vast. Hebben jullie ideeën?
Marmeren wandplank H&M (onze nieuwe nachtkastjes)
Wandhaakje voor gastendoekje in het toilet - Sissy Boy
Gastendoekjes - Sissy Boy
Qua kleur? Bruin of donkerpaars
Donkerder zodat je de haren minder gaat zien
Ik heb een kamer in huis met alleen maar grote witte kasten en dat oogt nogal kil. De kasten verven is voor nu geen optie. Daarom denk ik eraan om de muren en het plafond een kleur te geven en er gordijnen op te hangen. Er ligt een warm eiken vloer dus de mogelijkheden zijn best wel eindeloos, maar ik heb wat inspiratie nodig denk ik.
Combinaties waar ik aan zat te denken:
- okergele gordijnen met oudroze of zandkleurige verf
- koffie (met melk) kleur gordijnen met oudroze (of zandkleurige?) verf
- koffiekleur gordijnen met saliegroene verf
Ineens kan ik niet goed voor me zien of het mooi gaat worden terwijl ik daar in de rest van het huis geen moeite mee had. Wijnrood vind ik bijvoorbeeld ook een mooie kleur maar ik denk dat die kleur teveel afsteekt tegen de kasten.
- Oker + oudroze
- Oker + zand
- Koffie + oudroze
- Koffie + salie
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Je zou eens kunnen kijken uit welke richting het licht komt en welke kleuren daar goed bij passen, je kan echt kleurenschema’s daarvoor vinden online.
Voorbeeldje: https://www.farrow-ball.com/eu/how-to-guide/how-light-affects-colour
Heel eerlijk, ik zou gewoon een kleur kiezen, die op de muur knallen en dan als het erop zit kijken wat je wilt aan gordijnen.