Interieurtopic #5

Ik zou inderdaad kijken naar wat je mooi vindt bij de kasten. Wijnrood en wit vind ik echt heel lelijk, maar bijv donkerblauw met wit alweer beter. Oud roze en wit kan ook een beetje mismatchen. Van de keuzes die je nu hebt gegeven aan muurkleur zou ik denk ik voor salie gaan.
Gordijnen kun je er altijd nog bij kiezen, dat zou ik niet zo vastknopen aan de kleur van de muur.

Ik heb deze herringbone gordijnen van Ikea in mijn verder vrij witte slaapkamer en die geven erg veel sfeer! Is ook een mooie dikke stof die warmte uitstraalt. Je zou ook nog een vloerkleed neer kunnen leggen voor wat meer kleur, zeker in combinatie met gekleurde wanden ben je dan denk ik een heel eind.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/tibast-deels-verduisterende-gordijnen-1pr-donkerrood-met-plooiband-50466666/

3 likes

Ik ben de zoektocht naar een salontafel weer eens geopend. Ik vind dat toch zo moeilijk! Ik vind zoveel tafel foeilelijk en wat ik mooi vind, is meteen 2500,- euro en dat vind ik weer veel te veel geld voor een klein tafeltje waar ongetwijfeld koffie- en wijnvlekken op gaan komen.
Wel weer wat ideeën opgedaan, dus nu marktplaats enzo maar even in de gaten houden.

3 likes

Ohja, een salontafel, dat staat ook nog op ons lijstje; is inderdaad een moeilijke! Wij hebben nu een lange rechthoekige in midcentury stijl, waar ik zelf wel een klein beetje klaar mee ben. Zou nu liever iets ronds of ovaals nemen, maar ben ook nog nooit het ‘perfecte’ tafeltje tegengekomen.

1 like

Oh ja herkenbaar, ik heb dat nu met nachtkastjes maar als ik een nieuwe salontafel zou willen zou ik het ook hebben denk ik.

1 like

Ik kwam net deze tegen op marktplaats, weet niet of je al voorzien bent! Of zocht je echt specifiek op blauw?

8 likes

Ik ben momenteel aan het verbouwen, en na zoveel keuzes weet ik het echt even niet meer. Ik wilde heel graag een groene keuken, en die gaat er komen, het wordt deze kleur:

Hierbij wil ik graag een kleur op de muur. De muur die ik wil schilderen grenst aan de kastenwand, dus daar zullen de kleuren tegen elkaar aan komen. Aan de ene kant wil ik graag een fellere / contrasterende kleur (maar geen idee welke), maar aan de andere kant ben ik bang dat dat weer tot much wordt met ook al een groene keuken. Ik zat te denken aan setting plaster van F&B bijvoorbeeld als wat rustigere kleur, maar vind dat ook weer wat saai. Heeft iemand hier ideeën over?

4 likes

Oudroze, okergeel, donkerblauw

3 likes

Grijs toch? :sweat_smile:

8 likes

Nee lieffie dit is groen

12 likes

Ik zie hier ook meer grijs/blauw in dan groen

4 likes

Saliegroen

4 likes

Misschien heeft hier iemand de gouden tip voor mij. Ik ben op zoek naar een vitrinekast met de volgende eisen:

• lichte eikenkleur
  • plankjes van glas
  • zijkanten bij voorkeur ook van glas
  • max een meter breed

Heb ook een voorbeeldje van wat ik ongeveer zoek, deze is er eentje van de Jysk maar is echt verschrikkelijk instabiel en wil ik daarom niet aanschaffen. Maar als je online zoekt op vitrinekast kom je vaak op zwart staal of kasten met een dichte kast onder en boven open.

1 like

Ik vind de nieuwe Stockholm vitrinekast van Ikea erg mooi! Maar die is wel lager.

Ikea Stockholm vitrinekast

6 likes

Ik wilde ook die van IKEA tippen maar kun je de kast niet vastmaken aan de muur voor meer stabiliteit?

1 like

En als je gewoon zoekt op ‘vitrinekast eiken’? Want dan kom ik behoorlijk wat kasten tegen die hier op lijken.

Bijvoorbeeld deze in 2 verschillende hoogtes; Kast Elba Naturel Eiken 190cm - Giga Living kopen? ⏩ Giga Meubel! - Giga Meubel

Planken kun je zelf vrij eenvoudig vervangen voor glas als je die glazen planken wilt

6 likes

Vraag voor mensen met een kookeiland, wat heb je hangen aan verlichting? De vorige bewoners van mijn huis hadden een strakke lange rechthoek over de hele lengte en dat vind ik niet mooi. Je hebt wel goed licht nodig boven het hele eiland, maar vind al die strakke smalle rechthoeken echt niks toevoegen. Het is geen super hoog plafond, oude situatie:

7 likes

&tradition flowerpot lampen in een leuk kleurtje!

7 likes

Let niet op de meuk, verbouwing is nog gaande met alle troep van dien maar ik heb deze! Vandaag opgehangen en heel blij mee. Je moet wel beetje handig zijn trouwens met ophangen. Het is deze:

https://www.nordicnest.nl/merken/globen-lighting/curve-hanglamp-5/?variantId=576642-01

33 likes

Prachtige keuken!

2 likes