Interieurtopic #5

Lijkt op Factory Green van Flexa.

3 likes

Lijkt ook op krijtverf petrol blue van vtwonen

1 like

Zo toevallig, ik heb vandaag kobaltblauwe en lichtroze verf gekocht voor mijn bureau.
In de bouwmarkt kon je die kleur laten mengen in verf of beits. Ik weet niet of het even fel zal zijn als jouw kleur maar mijn verf komt in de buurt van het dopsel van spa blauw, iets feller wel.

2 likes

Misschien weten jullie nog wat.

Ik zoek behang, en dan in de stijl van:

Weten jullie nog websites met Engels/Skandinavisch behang(stijl).

Mag direct van de leverancier. Wallcover, Summergray en Wallpassion heb ik inmiddels uitgespeeld. Kwantum, Praxis en elk andere bouwmarkt is niet mijn smaak en Little Green en Farrow & Ball vind ik te modern.

Ik moet nog twee kamers (slaapkamer 2 en kantoor) maar heb nog niet iets passends gevonden.

4 likes

Ik kwam laatst op insta @yvestown tegen, zij heeft ook van dit soort behang in haar kamers. Misschien kan je daar iets vinden?

Graham Brown? Misschien kun je op https://www.demooistemuren.nl nog merken vinden?

2 likes

Heeft iemand ervaring met metallic verf op een spachtelputz muur?

1 like

Wij hebben behang van LÄngelid/ von Brömssen via Little Dreamers. Heel erg blij mee, goede kwaliteit.

1 like

Ik zie trouwens net dat ik die blauw in Sigma lak heb laten mengen! Sigma S2U Nova Satin. Bij verfwinkel.nl dus.

2 likes

Sinds zaterdag over naar mijn nieuwe huis. Het is nog LANG niet af en er valt zoveel tegen. En zoals je ziet is de trap nog een groot project. Het is een sociale huurwoning dus ik wil het niet laten doen want :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face: maar dit is echt een kloteklus. Ik zat te denken aan van die overzetplaten: CanDo overzettrede - Burgos eiken truffel - 100x30cm

Heeft iemand dit wel eens gedaan? En hoe kaal moet die trap er voor zijn? (Ja een heel stuk kaler nog haha :weary::weary::weary: maar tot hoever?)

Ik heb ook donkergroene muur die na 5 lagen nog vlekkerig is. Ik denk dat ze het per ongeluk als krijtverf hebben gemengd (ik wilde een andere kleur in krijtverf maar die lijkt juist meer gewone muurverf). Ik weet niet wat ik er mee moet. Als de zon er op schijnt zie je het megagoed. Maar ben bang dat het alleen nog maar lelijker wordt. De 5e laag is lelijker dan de 4e namelijk. En de verf is bijna op. Of juist nog een laag maar dan met een blokkwast zoals met krijtverf?

Het is heel donkergroen trouwens, zo:

Ben de wanhoop nabij :joy:

Edit: of moet dit naar het klustopic? :face_with_monocle:

14 likes

Er zijn bepaalde dingen waar ik inderdaad op zou besparen en het proberen zelf te doen maar het opknappen van een trap no way. Zoala je zegt, echt een kloteklus. En het feit dat het een sociale huurwoning is zou ik mij ook niet laten tegenhouden, vooral dingen niet laten omdat het sociale huur is. Als je denkt er wel een tijdje te blijven wonen, gewoon doen.

4 likes

Ligt ook aan je budget denk ik. Ik sprak net iemand en die had voor dezelfde klus 3500 euro betaald
 ik woon niet voor niets in een sociale huurwoning he :sweat_smile: Dat is voor mij HEEL VEEL geld (en dit alles kost me al een hap spaargeld.)

3 likes

Ik heb overzettreden van de Gamma/praxis/karwei genomen en dat ging echt prima en ik had de lijm er niet tot op t bot af (echt onmogelijk). Maar er moesten soms wel hoekjes en dingetjes op maat gezaagd en dat was nog wel even tricky.

Voor wat betreft de verf, soms heb je een hele zuigende ondergrond (kan door t type stuc komen) maar zorg dan echt dat je goede kwaliteit verf hebt. Dus kijk even naar wat je nu hebt anders kan je doorgaan tot 10 lagen met t zelfde resultaat.

4 likes

Ah ja excuus, ik dacht meer dat je het niet wilde doen vanwege sociale huur. Maar je moet er wel de financien voor hebben, natuurlijk.

1 like

Ja een combi van allebei :sweat_smile: Ik wil mijn huis zeker wel mooi maken want ik ga er natuurlijk wonen, maar er zijn grenzen helaas.

@Snork ahh goed om te weten! Mijn vader is heel handig dus die gaat daar vooral bij helpen, dus goed om te weten dat het iig te doen is :slight_smile: Thanks!

Oh en! Ja het was kaalgeschuurd maar ik heb het wel met voorstrijk geprimed. Het is allemaal
Gamma muurverf, maar die roze was met 2 lagen al goed. Die andere met 3. Deze kleur reageert gewoon heel gek? Ik heb eigenlijk altijd gamma eigen merk en gaat altijd goed :thinking:

2 likes

Zelfde ervaring hier @ciselering! Echt prima te doen, hoeft niet superglad de trap maar wel even tijd voor nemen en juiste materiaal in huis hebben ivm op maat maken.

2 likes

Ah top, dankjewel!

2 likes

Thanks!
Oh dat ken ik niet, ga ik opzoeken :slight_smile: Bedankt voor de tip!

2 likes

Waarom zijn plafondlampen allemaal zo LELIJK

11 likes