Zitmaxx vind ik echt een aanrader! Heel veel keuze uit vormen, soorten poten en hout kleuren. tafel van 160cm zeker binnen dit budget te koop daar
Behangloods.nl het is van estahome
Tables by Tim
Die had ik al gevonden, maar is het dubbele van mijn budget! Denk dat ik er met fairwood wel uit ga komen voor iets naar smaak.
Ik ken Fairwood alleen van houten vloeren, heb goede ervaringen met ze. Denken goed mee en goede kwaliteit. Succes met de keuze!
Heeft iemand ervaring met zelf een lampenkap stofferen? Is het te doen? Tips voor stoffenwinkels en welke stoffen zijn dan handig qua structuur/ dikte?
Saaie vraag maar ik kom er echt niet uit. Ik heb in een kamer de kleur Intuitive van Histor op de muren gedaan en ben daar blij mee, fijne rustgevende kleur. Verder zijn de meubels veel wit en grijs. Nu ben ik op zoek naar vitrages/inbetweens die erbij passen die de kamer wat warmer maken. Heeft iemand aanraders? Er hangt nu tijdelijk wit maar ik vind dat te kil. Ik dacht aan groen, maar heb ook niet het gevoel dat dat bij de muur past.
Kwantum heeft mooie met oa een beetje gouden glans, zou daar eens gaan kijken
Goeie op van @Sia, ik denk ook in die richting, dacht meer aan een mooie bronskleur of (rood)koperkleur. Kijk ook eens bij de Hema en Karwei voor opties.
Ik moet nog gordijnen voor de slaapkamer en we kijken nu naar verduisterende vouwgordijnen, mogelijk elektrisch. Iemand daar ervaring mee heeft? Ik zit nu naar kwantum, karwei of raambekleding.nl te kijken. Beneden hebben we van Veneta, tevreden over maar doen geen elektrische. Misschien dat iemand hier een positieve ervaring heeft.
Kennen jullie Caroline Winkler? Ik kijk sinds een tijdje video’s op haar kanaal over interieur en ik vind het zo leuk en leerzaam! Ik vind dat ze heel goed en leuk laat zien wat sommige keuzes voor grote veranderingen kunnen brengen, en ik vind het leuk dat ze zich in veel verschillende stijlen/voorkeuren kan inleven en daar advies voor kan geven zonder te judgen als het niet haar stijl is, en ook dat ze meedenkt over hoe mensen een ruimte praktisch moeten gebruiken etc, ennnn ik voel mij echt gezien mbt dat je stijl vinden in interieur een kwestie van experimenteren is en dat het niet in één keer goed gaat. Ik heb altijd het gevoel dat het het in één keer perfect moet waardoor ik ook eindeloos twijfel en uitstel en baal als het niet perfect is, maar ik voel me helemaal gesterkt in dingen proberen en er soms achterkomen dat het minder goed werkt dan je hoopte.
Nouja, een tip voor wie het leuk vindt!
Ik heb een tijdje terug de oranje kleur geverfd in de gang boven maar het is totaal niet uitgepakt zoals ik dacht en het moet anders, vind ik. Hebben jullie tips voor een kleur? We hebben in andere kamers al petrol en okergeel dus die kleuren vallen af. Ik vind de vorm waarin we het geverfd hebben wel leuk, maar een andere tip is ook welkom. Er hangen foto’s en een donker schilderij die ik beiden even onherkenbaar heb gemaakt.
Andere tips zijn ook welkom. Het wordt wel nog verbouwd met nog een trap naar zolder ook dus er gaat sowieso op termijn nog eea veranderen.
(Foto’s weg ivm herkenbaarheid)
Wat voor effect wilde je bereiken? En/of wat vind je niet mooi aan hoe hoe het nu is?
Ik ben ook benieuwd naar waarom je hier voor gekozen hebt! Heb je iets van inspiratiebronnen oid?
Op basis van m’n nieuwe kennis opgedaan via het YouTube kanaal dat ik net tipte : als ik in mn eigen huis om mij heen kijk naar dingen die niet hebben uitgepakt zoals ik wilde komt dat denk ik vaak ook doordat ik bijvoorbeeld niet helemaal heb doorgepakt of gewoon nog gelaagdheid/contrast/eenheid mis. Ben benieuwd of dat hier ook zou kunnen of dat je de kleur gewoon lelijk vindt
En @Higgs_boson ja ik heb echt geen idee wat mijn gedachte was. Het was een soort experiment en er komt een klein beetje bruin-oranje terug in het groene behang. Maar totaal verkeerd uitgepakt dus. De oranje kleur vind ik heel lelijk.
Sowieso vind ik de hal heel stom en moeilijk leuk te maken blijkbaar. Normaal heb ik een goed idee van wat ik wil en mooi vind. Ik hou van knusse oubollige houten meubels en veel planten. Okergeel, donkergroen zijn mijn go-to kleuren met donkerrode en donkerblauwe accenten en kitsch gouden details. Met de hal kan ik voor mijn gevoel heeelemaal niks. Het hele huis was ooit grijs: de vloer was grijs, maar heel moeilijk opnieuw te leggen omdat ie helemaal doorloopt in alle kamers en bepaalde meubels kunnen er niet uit dus daarom heb ik hem wit geverfd; dat is wel al iets beter vind ik maar ik had liever parket gelegd. De kastdeuren waren grijs behang en heb ik dus opnieuw behangen.
Ik zoek een andere kleur die hier een beetje matcht met het groene en witte van de hal, of andere ideeen die niet mega moeilijk uit te voeren zijn.
Ik vind het witte van de vloer en dan het donkere behang wel echt een heel groot contrast. Dat ga je denk ik met een andere kleur houden, ook als je voor een wat warmere kleur gaat dan dit oranje. Dan zou ik de boel echt omgooien en voor iets gaan wat minder contrasterend is met dat wit. Denk dat dat echt sfeervoller gaat zijn dan vasthouden aan donkere/knusse kleuren die gewoon te hard afsteken tegen die vloer.
Alles wat oranje is salie groen achtig verven?
Ik vind het contrast nu best leuk hoor!
Ja dit inderdaad…
Ja dit inderdaad. Als je het harmonieuzer wil zou ik een tint die dichterbij groen ligt nemen en dan met meer wit of zwart erin. Salie groen of een olijfgroen ofzo.
En ik denk dat de ruimte baat heeft bij wat warmte en gelaagdheid in de vorm van structuur en stoffen. Alles is nu vrij glad en het contrast met de witte vloer maakt het vrij cool. Een kleedje van jute of wol, op de grond en/of aan de muur bijvoorbeeld. En/of planten, manden, een lamp van stof of rotan,om wat voorbeelden te noemen.
Zou hout/lambrisering/sierlijsten een optie zijn? Een groene gedempte kleur of juist houtkleur lijkt me heel mooi