Heeft iemand een tip voor waar je mooie (grote) houten lijsten kan kopen voor niet de hoofdprijs? Liefst donker hout en eventueel nog met subtiele decoratieve rand, maar gewoon rechttoe rechtaan is ook goed. Soms heb ik geluk in de kringloop (vind het ook niet erg als ze dan niet meer in perfecte staat zijn, als het wel oké staat is), maar ik heb eigenlijk een paar echt best wel grote lijsten nodig maar die kosten meer dan de werken die ik er in wil doen
Hoe groot moeten de lijsten zijn?
Ik ben op zich doorlopend opzoek naar verschillende formaten haha, maar op dit moment in elk geval een lijst van minstens 70x50 en één van 60x45 (?? klinkt als een rare maat), iets groter mag want ik wil sowieso een passe partout gebruiken. En ik heb een muur waar ik eigenlijk iets heel groots wil hangen, minstens 120x??, of groter. Daar heb ik nog niet perse iets om in te lijsten (wil misschien zelf iets maken), maar het feit dat ik dan ook een lijst moet kopen houdt mij nog een beetje tegen haha.
Edit: voor niet-hout maar vintage/retro/klassiek decoratief (niet te wild haha) sta ik ook open! Dat heb ik niet en ik weet niet zeker hoe dat staat maar ik kan mij wel voorstellen dat dat ook leuk kan zijn; dat zou ik in een kringloop ook wel meenemen als ik het tegenkom. Ik wil vooral niet (meer) plastic/metaal.
Heb je vast al eens gevonden met een rondje Google, maar ik heb goede ervaringen met BGA! Mooie kwaliteit en niet extreem duur.
Thanks ook aan alle anderen! Je noemt fijne voorbeelden! Er is vrij weinig ruimte om dingen op te hangen of neer te zetten in de gang maaar met het bouwen van de trap kunnen we die ruimte denk ik wel maken of zoeken (dingen aan de trap hangen, trap in een bepaalde kleur enz) ook omdat het schilderij dan denk ik weg moet, waardoor er weer meer ruimte ontstaat. Ik neem alle ideeën mee, dank!
Edit: en meer ideeën zijn zeker welkom!
Ik koop altijd BGA of Desenio. Vind het mooie stevige lijsten. Heb ook wel eens wat bij Kwantum gekocht maar die zijn imo wel echt een stuk minder mooi.
Ik heb een mooie houten lijst met echt glas van PSTR studio. Hema heeft ook lijsten van massief hout, met een plaat van kunststof. Voor de andere maten zou ik inderdaad ook eens kijken bij BGA!
Bedankt voor de tips!! Ik ga het checken en misschien binnenkort eens naar een kringloop in het gooi ofzo voor lijsten
Heeft iemand tips (dat kan insta/tiktok inspiratie accounts zijn, maar ook eigen ervaringen) wat te doen met een 9 meter lange muur? Mijn vriend wil helaas geen sierlijsten en ik wil niet één effen kleur qua muur.
Ik had dat ook in mn vorige huis, vond het best lastig om daar iets mee te doen. Heb m uiteindelijk opgedeeld in stukjes. Een deel was keuken, dat hebben we getegeld en aan het eind zo’n wandpaneel met hout en vilt om de keuken af te bakenen (zou ik nu niet meer doen want iedereen heeft die dingen). Halverwege de wand een gallery wall en bij het tv meubel hingen nog wat kleine lijstjes en hangplanten. De muur had 1 kleur.
Ik heb ook overwogen om halverwege de wand een ‘vakkenwand’ te maken zodat het opgedeeld werd en ik de stukken muur daarnaast in andere kleuren kon verven. Zoiets:
Je kunt ook een kader schilderen.
Dit vind ik oprecht hele mooie voorbeelden!! Aan kaders zat ik ook te denken, maar ik wist niet zo goed hoe. Maar ik zou bv met zo’n vakkenwand al kunnen kaderen! Thx!
Heeft iemand toevallig ervaring met dit type raambekleding?
Deze zijn van Veneta https://www.veneta.com/energy-plissegordijn-draai-kiepraam-th24-blue-mirage-c2701/nl/product/1040/#pc
Ik vind ze best duur en niet mooi, maar twijfel vooral of dit wel goede kwaliteit is en lang genoeg mee gaat? Het lijkt op foto een beetje brollig
Ik zoek iets dat op mijn mijn kunststof ramen past (dus ook mee draait), om de warmte buiten te houden (raam heeft de hele dag volle zon).
Wij hebben easyfix van veneta. Ook een plisse, maar dan met een soort frame dat je op het raam zet. Daardoor heb je geen touwtjes en hoef je niet te boren. Vind deze door die touwtjes persoonlijk minder mooi.
Ja ik zie dat ik de verkeerde heb gelinkt, ik had de vorige keer inderdaad de Easyfix bekeken!
Maar jij bent wel tevreden van de kwaliteit dus?
Ja wij hebben die ook in de slaapkamer! Inderdaad flink duur maar heb ze nu twee jaar ongeveer en ze doen het goed, nu nog geen gebruikssporen.
Ja ik heb deze ook, op alle ramen in huis. Wel met wit/beige touwtjes en monteerdingen. Je kan die in verschillende kleuren kiezen. Zit er nu 1,5 jaar op en heel tevreden over!
Wij hebben deze ook en heel tevreden over! Hangen nu 4 jaar denk ik en zijn er ook al 2x keer af geweest ivm schilderen of andere klusjes, ging prima en zien er nog hetzelfde uit.
Ik had zo’n systeem (wel met touwtjes) via amazon, was een stuk betaalbaarder en was prima tevreden over de kwaliteit!
Even opgezocht, deze hadden wij in de slaapkamer:
https://www.amazon.nl/WOLTU-Honingraatjaloezie-Honingraatplissé-Geplooide-klemdragers/dp/B08BJXMC5X
Niet echt een goede foto maar hier hangen ze ook, ook van veneta. Wilde perse het glas in lood zien (wat je nu in het donker niet ziet) en vanwege inkijk dus dit bleef over als optie. Ze hebben veel kleuren en kwaliteit is inderdaad goed.
Wij hebben een behangpaneel van 3M breed achter de eettafel.
Dat breekt onze lange muur (12m in totaal maar staat ook een kast dus niet helemaal leeg).

Dit is allemaal btw van internet haha, maar wij hebben een relatief rustig behang er op van vt wonen (Deze)