Interieurtopic #5

Ik was hier echt niet enthousiast over. Na een jaar of 2-3 begon het aan de achterkant te scheuren.

2 likes

Ja maar van topjaloezieen. Dat was echt mega veel goedkoper (destijds, 5jr terug) dan veneta en heel tevreden mee. Is nog prima.
M’n vader heeft veneta en wilde het laatst schoonmaken en het brokkelde zo af als crĂȘpe papier zei hij.

2 likes

Goodstore.nl!
Ik snap het concept van deze site niet maar vond hem na lang googlewerk op zoek naar goede lijsten.

Allerlei formaten met bijpassende passe partouts, allerlei kleuren en materialen. Je kan ook mailen met specifieke verzoekjes. Ik heb er goede ervaringen mee!

5 likes

Wat zijn jullie beste tips met betrekking tot nieuwe keukens? Denk aan zaken als geen opstaand randje bij gootsteen, wat voor type lades voor welk keukengerei voor overzichtelijkheid/opgeruimdheid, waar plaats je de verschillende elementen het handigst. Natuurlijk persoonlijk maar ben op zoek naar jullie eigen tips :slight_smile:

Het is voor mijn vriend zijn huis en ik help hem met het ontwerpen en kiezen zodat het ook mijn smaak is. Ik heb zelf nog nooit een keuken gekozen/ontworpen, maar er zijn altijd van die dingen waar je in het gebruik achter komt dat iets heel handig is, of juist niet.

Het is niet een heel grote keuken, ong 6m2. Verder wel genoeg opslagruimte in het huis. Dus de keuken komt tegen 2 muren tegenover elkaar aan (waarvan aan één muur alleen 1 meter ondiepe kastjes met werkblad erop, andere muur ±2,5 meter).

2 likes

Vaatwasser naast de gootsteen (ivm druppels na het afspoelen)
Oven op hoogte, maar niet te hoog zodat je je armen niet verbrand als je er iets in schuift
Zoveel mogelijk werkruimte (leeg blad)
Kookplaat en wasbak in het blad verwerkt ipv er op
Spoelen en koken aan dezelfde kant (mocht je iets moeten afgieten bijv)
Lades ipv planken, bijv. een kastje met een deur maar daarachter lades ipv planken zodat je ook achteraan makkelijk bij kunt.

4 likes

Wat mij betreft sowieso altijd overal lades ipv planken en niet zo’n lade in lade (of in Ă©lk geval dan niet met dingen die je veel gebruikt zoals je bestek of kruiden).

En unpopular opinion denk ik maar wij hebben een rails hangen waar we de meeste van onze pannen en keukenesssntials hebben hangen en ik vind dat gezellig staan én heel praktisch :grin:

1 like

Ik vind dat ook heel leuk staan, maar wordt dat niet snel vet/vies? Ik heb planken in de buurt van het fornuis (niet recht er boven) maar alles op die planken krijgt toch snel zo’n vettig laagje stof er op.

2 likes

Jawel, een beetje wel. Dus ik zou ook aanraden vooral dingen daar te hangen die je veel gebruikt (en dus automatisch ook vaak schoonmaakt). En af en toe even een doekje over die rails natuurlijk!

3 likes

Ik heb recent een gelijkaardige keuken ingericht (lang en smal met keuken tegen de 2 lange muren)

Spoelbak inderdaad bij de vaatwasser als je die hebt!

Verder zorgen dat je naast je kookvuur, spoelbak en koelkast afzetruimte hebt. Liefst aan beide kanten, als je daar voldoende plaats voor hebt.

Je vaatwas achteraan de gang, of aan de kant waar je minst vaak moet passeren als je aan beide kanten een doorgang hebt. zodat je hem helemaal kunt openen om te legen en er niemand over struikelt.

Ik vond het zelf ook handig om mijn eten in 1 zone te houden (dus koelkast en lades met voorraad), en mijn servies etc aan de nadere kant, vlak bij mijn vaatwas. Moet geen stap zetten om hem te legen en dat is heel chill!

Als je de ruimte hebt voor een grotere spoelbak zou ik dat ook doen. Ik heb dat ook gedaan en het is zoveel makkelijker met bijv. het afwassen van grotere pannen. Was laatst bij een vriendin die dat niet had en toen pas viel me op hoeveel handiger dit is.

Naast bovenstaande tips: In mijn huidige keuken mis ik een kraan waarbij ik de kraan (de uitloop) er uit kan trekken zeg maar. Zodat ik makkelijk ieder hoekje van de spoelbak kan bereiken met water. Als ik nu een nieuwe kraan nodig zou hebben is dat iets wat ik weer zou willen.

10 likes
  • Lades! Daar zou ik echt budget voor vrijmaken.
    Ik heb zelf push to open lades en ben daar niet heel enthousiast over. Als je er tegenaan leunt gaan de lades ook open en dat gebeurd behoorlijk vaak. Er komen dus snel grepen op de keuken (wat voor mij prima is, want langs getwijfeld of ik toch liever grepen wilde dus leuk dat ze er alsnog komen).
  • Grote koelkast en grote vriezer. Vooral van dat eerste ga je echt geen spijt krijgen. Vriezer kan evt ook in een bijkeuken als je die hebt. Ik mis m totaal niet in de keuken, maar heb m wel in de bijkeuken staan dus hoef niet ver te lopen. Als ik elke keer naar zolder zou moeten zou ik m wel in de keuken willen.
  • Quooker. Ik wilde er geen geld aan uitgeven totdat mijn man er een installeerde en ik vind het toch wel echt verrekte handig.
  • Genoeg stopcontacten, je gebruikt er meer dan je denkt. Er ligt bij ons nl altijd wel een accu/batterij/telefoon op te laden naast de vaste apparatuur zoals koffiezetapparaat en standmixer. En echt chill om een incidenteel keukenapparaat zoals een blender of keukenmachine meteen in het stopcontact te kunnen steken ipv eerst ruimte vrij maken.
  • Inductie. Maar ik denk dat nog weinig mensen voor gas kiezen nowadays?
  • Koop je keuken niet bij Kvik :wink:
5 likes

En niet bij Brugman.
Liefst bij een bedrijf dat alles doet (dus ook het voorwerk van alle leidingen verleggen, want zelf een goede klusjesman vinden is echt lastig).

1 like

Hoezo niet?
Ik heb juist goeie ervaringen met hen
 perfect gegaan hier

3 likes

Dit moet je echt nemen ja. Ik mis het zo erg als ik bij anderen ben dat je alleen dingen kan vullen in de wasbak. Het is zo handig als je bijv een emmertje op je aanrecht kan zetten en die kan vullen of inderdaad om dingen schoon te maken in je wasbak.

4 likes

Ik heb een heel slechte ervaring gehad met Kvik Rotterdam. Die vestiging schijnt inmiddels een andere eigenaar te hebben, destijds zijn er bij mijn keuken veel fouten gemaakt die nooit opgelost zijn.

2 likes

Ja dus eigenlijk niet bij Mandemakers groep. Wat een stelletje 
.
Een jaar lang met ze bezig geweest inclusief flink wat aangetekende brieven omdat ze elke vorm van communicatie afweren anders. Vreselijk bedrijf. Nooit meer haha

2 likes

Volgens mij is Kvik ook een bedrijf met allemaal franchises, dus afhankelijk van de vestiging hoe de service is. Zelf ook tot 2x toe goede ervaring met Kvik trouwens

4 likes

Denk echt dat dit per persoon en keuken verschilt. Wij hebben een keuken kampioen keuken waarvan de koop en nu het gebruik ervan top zijn. Heb serieus niks op of aan te merken.

1 like

Waar ik nog steeds heel blij van word is een vaatwasser op hoogte!

Verder hebben we de oven juist laag, want apparaten in het zicht vonden we lelijk. We hebben onze losse magnetron daarom ook in een kast staan ipv inbouw.

1 like