Interieurtopic #5

De kleur komt niet helemaal goed over. Vind het echt een leuke en zonnige kleur

26 likes

Thanks! Vind het echt een geweldige kleur, ik ga eens testers laten mengen

6 likes

Je kan nog crème anglaise van de Gamma proberen. Op m’n scherm komt het overeen met je plaatjes. In het echt is hij een beetje warm maar kan ook aan de ruimte liggen waar je het doet.

Anders moet je toch maar een paar testers maken want het verschilt echt per ruimte en ook welke kleuren je er omheen doet.

6 likes

Wij hebben zo’n kleur schouw, maar dan zwart waar het op de foto wit is. Nu willen we de muur verven in een kleur, maar vinden het lastig wat hier bij staat. Onze vloer is donkerbruin.

Zachtgeel of lichtblauw?

1 like

Heeft iemand tips voor (betaalde) interieuradviseurs in de randstad? Ik kom er niet helemaal uit met wat ruimtes en ben toch aan het denken om er iemand bij te betrekken. Het liefst een beetje kleurrijk, knusse stijl, geen sad beige. Ik vind bv de huizen van Anne Laure Lievense, Romy Boomsma en (nieuwe) Vic Cle leuk.

De interieuradviseur die Vic Cle zelf ook heeft ingeschakeld misschien? Hij heeft laatst gedeeld wie dat was op zijn insta

2 likes

Studio Hem

6 likes

https://happyhomeinfusion.nl/

2 likes

Else Anna!

Edit: ze komt niet uit de randstad maar doet tours door NL dus je kunt haar overal boeken.

3 likes

Ik heb jullie expertise even nodig! We willen de muur in de woonkamer verven in een warme terracotta kleur. De groen/grijs zat er al op en wil ik echt weg hebben want in combinatie met de grijze bank is het echt een kille bedoeling. De bank blijft nog even maar wil ik met kussens en dekens iets minder doorn in oog maken (ik haat grijze meubels maar deze had mijn vriend al en is qua grootte beter dan mijn (roestkleurige) bank was).

Nu vind ik links prachtig, hebben we ook in de slaapkamer, maar te donker voor de hoeveelheid muur beneden. Rechts vind ik dan weer te bruin. Ik zoek dus een kleur zoals links maar dan lichter, maar wel met die rode ondertoon…

Hebben jullie ideeen?

4 likes

Light cherry parade? Valt wat meer roze uit dan terracotta, maar het is niet zo roze-roze (altijd moeilijk om een kleur uit te leggen…)

2 likes

Welke kleur is links? Maakt het iets makkelijker zoeken, kleuren vertekenen zo op beeld en in licht.

Oh ja goede! Dat is ral 8004 en rechts is cotta love.
Het opzoeken van de kleurnummers/namen heeft me wel weer geïnspireerd om bij ralnummers te kijken!

Zo zie ik nu ral 8023

ja, naar allerlei kleuren krijgen geeft altijd inspiratie. Maar die je hier laat zien, is die niet te bruin? Want daardoor dacht ik dat je juist niet de bruine/oranje hoek in wilde. Ik gebruik vaak de Farrow & Ball site voor voorbeelden, omdat zij kleuren vrij goed laten zien, ook met voorbeeld foto’s, indien aanwezig.
Even drie oplopend in donkerheid:

Je hoeft niet deze dure verf te kopen, de meeste verfzaken en doe het zelf kunnen dit ook zelf mengen.

4 likes

Deze wordt het!! Bedankt voor het meedenken, daardoor werd ik toch geïnspireerd gewoon bij kleurcodes te zoeken

2 likes

Deze heeft ook een rode/oranje ondertoon en de andere een bruine, en daar zit het hem voor ons in!

3 likes

@Feather Kwam deze nog per toeval tegen en dacht aan je

Goed geel, ik word er wel vrolijk van

Wat gedempt

1 like

Ik wil een nieuwe fleecedeken en eventueel kussenhoezen voor mijn bank. Alle dekens die we hebben zijn paars of grijs maar dat past niet bij de bank (ik wilde zeggen nieuwe bank maar we hebben 'm al 4,5 jaar)

Dit is de bank (in het oude huis dus houd geen rekening met de omgeving)

En dit zijn de kussens die er nu op zitten.
Ik vind die kleur oranje er wel leuk bij, die andere iets minder.

3 likes

Oker- of honinggeel maar ik vind geel gewoon een leuke kleur.

4 likes