Ik zou meer naar de paars/ fuchsia tinten tinten
Ik heb daar de hele testset van, echt heeeele mooie kleuren hebben ze! Maar deze had ik er niet gelijk uitgepakt, ga er nog eens naar kijken.
Even dubbelcheck: je kan toch gewoon F&B en Little Greene mengen bij de Gamma als je de kleurnaam + nummer hebt? En kan dat dan ook al in een testpotje of alleen hele pot? Ik had mijn man op pad gestuurd maar hij zei dat het niet kon. Ik denk dat hij niet de goede vraag heeft gesteld.
Wij hebben alles in huis in kleuren van Farrow & Ball laten verven in Sikkens en het kán wel, maar het kost soms wel wat moeite. Sommige medewerkers begrijpen het niet helemaal, of zeggen dat het niet kan of doen moeilijk. We hebben ook weleens gehad dat een medewerker (volgens mij bij Gamma) zei dat het niet kon, en toen zijn we de volgende dag terug gegaan en kon het bij een andere medewerker wel Ook konden ze een keer de kleurnummers die wij dan (van de site) hadden niet vinden, en zeiden dat zij intern weer met andere kleurcodes werkten. Al met al, vond ik het dus soms ook best gedoe haha.
Ik heb het vorige maand laten doen bij de Gamma.
Dat zou best eens kunnen! Je kan hier een kleurcode in gooien, dan zie je ook meteen andere “dimensies”. Handig voor de volgende keer als een medewerker zegt met andere codes te werken ;p
Okee goed om te weten, dan ga ik zelf nog eens een poging doen! @lijnewiets
Ik heb niet zo heel veel verf nodig voor een paar kindermeubels dus niet zo’n zin om daar de hoofdprijs voor te betalen maar wil wel eerst kunnen testen. En anders ga ik maar op zoek naar iets dat er heel erg op lijkt van een ander merk
Moet vast goedkomen, de kleurcodes van little green staan gewoon in hun systeem. Heb afgelopen weekend nog testertjes in little green kleuren laten mengen bij de Gamma!
https://encycolorpedia.com/d3b158 deze website is nog handiger.
Met deze codes moet het goedkomen lijkt mij. Ze moeten een van die in hun systeem gebruiken, als het geen Hex(redeljk standaard) is wel een van die andere.
Ik begrijp niet hoe dit werkt? Stel je wilt deze kleur laten mengen: https://www.farrow-ball.com/eu/paint/templeton-pink Wat moet ik dan invullen op die websites?
Volgens mij heb je net de pech dat Templeton Pink er niet in staat. Andere namen van LG vindt je door ze gewoon in de search bar te typen.
Ik heb bij de Gamma, karwei en verfwinkels gewoon met de namen en nummers van LG en F&B kunnen laten mengen. De verfboer gaf me er wel veel meer uitgebreid advies over, ook over het verschil in kwaliteit verf en hoe de verdelingen qua kleur zijn tussen verschillende merken verf (ivm de pigmenten).
Oh ja ik zie het nu, thanks. Maar hij vindt best veel kleuren niet. Had er net een paar ingetypt en hij vond ongeveer de helft.
Chill dat het bij jou gewoon lukte. Ik heb sowieso het idee dat je bij bouwmarkt personeel altijd een heel groot verschil hebt in personeel die er echt verstand van heeft en het ook leuk vindt mensen te adviseren en personeel die het echt helemaal niks boeit. Vorige week zocht ik ook een product in de bouwmarkt en toen vroeg ik aan een jongen in het gangpad of ze dat verkochten. Antwoord: ‘weet ik niet’. Nou doe dan in ieder geval eeeven je best om erachter te komen of het na te vragen ofzo
Ja dit! Als je verfwinkel in de buurt hebt, haal daar dan verf en niet bij de Gamma’s en Praxis van deze wereld. Het is niet of nauwelijks duurder en je krijgt er goed advies.
Mijn zoon krijgt een nieuwe kamer en is helemaal fan van brandweerwagens. Nu is zijn grootste wens een rode muur… heeft iemand tips voor wat milder rood of iets van rood dat enigszins niet te fel is?
Gaan voor een andere basic kleur passend bij de vloer etc. en dan een paar mooie prints of een gave lamp in het rood?
Farrow & Ball Romesco?
Je kunt ook de muur tot de helft verven, en dan daarboven wit. Ook wel leuk in combinatie met lijsten met brandweerposters bijv.
Saai, gun dat kind lekker een rode muur joh
Als je bijvoorbeeld die kleurennaam + hex erachter googlet, is het eerste resultaat weer een website met allerlei verschillende codes.
No. 303 - Templeton pink | Farrow and Ball | Lab RGB CYMK HLC values en dan kun je het eventueel ook nog bij encycolorpedia invullen voor andere codes + styling combi tips
https://encycolorpedia.com/cbb09b
Dus eigenlijk is mn tip: google de kleurnaam en hierbij hex en ga aan de slag met verschillende kleurcode paginas. Dan moet je wel op een door de gamma bruikbare code stuiten
Waarom mag hij dan niet gewoon zelf in de Gamma de kleur rood die hij het mooist vindt aanwijzen? Als hij van brandweerauto’s houdt is zo’n dusty rode kleur het ook net niet
Wat is een leuke site voor een schilderij aan de muur? Werkaandemuur ken ik en ook de bekende poster sites maar het is allemaal net niet wat ik zoek. Vind het sowieso lastig om een kunstwerk te kiezen waardoor ik het maar blijf uitstellen Maar ik wil graag ons huis wat meer afmaken. Om de situatie een beetje te schetsen: het komt te hangen aan de muur bij onze ovale Fest eettafel met bordeaux rode/diep paarse Bruno Rey stoelen en een donkerhouten keuken. Iemand die mee wil denken?