Forever flowers!
Ja!! Begin bijvoorbeeld met één stuk dat je mooi vindt, bij mij is dat dan bijvoorbeeld mijn mcm kast waarvan ik een foto heb geĂŒpload, en laat chatgpt jou vragen stellen om je interieur rond dat stuk te bepalen.
Dit was gewoon âdesign een interieur met mijn kastâ
Toen zei ik âik haat beige en japandi, maak er liever iets kleurrijks/vintage/eclectisch vanâ en heb ik gevraagd ook mijn vloer, hanglamp, stoelen en tafel mee af te beelden.
Ik vind het resultaat overigens niet denderend (paars en groen
Ohja ik vind dat best oké uitzien al!! Denk misschien helemaal icm met een plattegrond van de woonkamer erbij
Daâs denk ik moeilijker omdat chatgpt snel in de war geraakt met afmetingen. Ik heb het een keer geprobeerd en ik had er het geduld niet voor. Misschien een andere AI?
Of een keer bij de Ikea zoân interieuradviesgesprek boeken, dat doen ze volgens mij af en toe ook gratis. (Om dan vervolgens niks bij Ikea te kopen, heb ik ook gedaan)
Ik vind uiteindelijk dat, mits je wel een beetje smaak hebt maar geloof dat dat wel goed zit bij jou, dingen best wel snel of makkelijk goed samen komen.
Vond het zelf heel fijn om een idee te hebben van het kleurenpalet dat ik wilde. Op Pinterest vind je dan vaak wel kleurcombinaties waar je iets mee kan. En daarnaast van een paar grote meubelstukken weten wat je wil omdat die vrij bepalend zijn. Dus wel in een meubelzaak een bank uitzoeken en een grote kast. Dan weet je welke kleur/materiaal die zijn. Dingen als salontafels, een eettafel en stoelen kun je dan daar bij uitzoeken.
Ben voor mijn huis geslaagd bij Fonq, Sissy Boy, Leen Bakker, Kwantum, Ikea voor meubels.
Ik denk dat het helpt als je in de basis weet wat jouw stijl is. In dit artikel worden er 18 uitgelegd:
Welke interieur stijl past bij jou? Ontdek alle stijlen | The Decor Studio.
Zelf weet ik dat ik erg houdt van houten meubels, pastelkleuren, zo min mogelijk wit en beige in mijn interieur. Het neigt naar eclectisch/vintage, bohemian en Scandinavisch gemixt.
Met die termen kan je op Pinterest zoeken naar interieurs en kleuren die je fijn vindt in je interieur. Ik heb per ruimte gepind welke sfeer ik mooi vond en vervolgens concrete kleuren hier bij gezocht.
Vervolgens kun je bij verschillende zaken op zoek naar meubels die bij je stijl passen. Ik ben goed geslaagd bij kringlopen, fonQ, La Redoute, Jysk, Kwantum en meubels via Marktplaats.
Houdt je van wat strakker of Japandi zijn Ikea, Jysk, Leen Bakker etc ook goede en betaalbare opties.
Ik zou eerst (samen) inspiratie opdoen van wat je mooi vind. Gewoon eens een rondje met wat je allebei wel en niet mooi vind in die voorbeeldkamers van een woonwinkel, of op Pinterest kijken. Of kijk even de recente uitzendingen van VTwonen weer verliefd op je huis, daar vind je bij de interieurs ook een compleet overzicht van welke kleuren en meubels er zijn gebruikt. Ik vind dit zelf wel leuke voorbeelden omdat het vaak heel typische NL huiskamers zijn qua formaat en indeling, met ideeën die goed te vertalen zijn naar een eigen huis.
Wees niet bang om kleur te gebruiken. Wit of licht is niet perse rustig en kleur dus ook niet perse âheftigâ of âdrukâ. Maar een muurkleur of accessoires zijn makkelijker te vervangen dan een bank, dus als je er echt niet uitkomt is een basiskleur voor bijv een bank ook prima.
En koop niet alles in één keer, maar geef het ook de tijd om samen te komen. Ik heb mijn spullen overal vandaan. Flinders, fonq, Loods 5, marktplaats, tuincentrum, Ikea, Wehkamp, Karwei, kringloop, een grofvuilgelukje etc.
Mijn man zijn grijze bank die we hier hadden, is eindelijk vervangen door een mooie, grote en comfortabele bank. Hij is wel beige maar ga mijn muren in felle kleuren schilderen voor wat meer contrast.
Ik moet alleen bedenken wie van ons alvast een nier verkoopt om de benedenverdieping te laten schilderen.
Ik kijk er echt naar uit om dan de eetkamer aan te pakken en hier stilaan een thuis van te maken.
Heel benieuwd naar het resultaat! Wat voor kleuren zat je aan te denken? Soms droom ik nog van die limegroene bank die je ooot had gepost van Fest haha.
Ik denk daar ook vaak aan!!
Nou het is gelukt hoor!!! Drie wanden slipper satin f&b, twee wanden bij mân bureau citrine van little greene en het plafond pointing van farrow and ball. Het groen is echt HEEL mooi en precies wat ik wilde, maar niet goed op de foto te krijgen. Heb ook een nieuwe stoel.
Nu nog een lamp en nog een lamp en een vloerkleed en raambekleding en een paar planten en wat dingen aan de muur lol ![]()
![]()
![]()
![]()
citrine van little greene! Gemengd in sikkens uit mân hoofd (misschien sigma) via verfwinkel.nl
Het is echt een perfecte retro olijfgroen vind ik, groen gelig, niet te fel, niet te donker, wel vrolijk maar ook heel aards?? Ben er super blij mee!
Het is een kamer op de derde verdieping op het zuid westen dus wel veel licht in mijn kamer, met de zon er op is het heel gezellig en nu op zoân grauwe dag eigenlijk ook (omg zo blij dat ik van die doodse oudroze kleur af ben, die was alleen mooi in de zon)
Wat goed dat je het gewoon gedaan hebt! Erg mooie kleur ook
jou lijkt het mooi dus dan kan het toch. ik heb zelf in nepal zoân tibetaans tijgerkleed gekocht en ik wil dat ook aan de muur hangen! iedereen in mân omgeving vindt het kitcherig maar boeie haha
Mijn oudste kind (bijna 4) wil in ons nieuwe huis graag een Mickey Mouse kamer. Ik doe dat vooral met accessoires (dekbedovertrek, klok, lamp, kussens/knuffels etc). Op de vloer komt een rood, rond vloerkleed en nu zoek ik dus nog iets voor op de muur. Liefst 1 kleur omdat ik het thema op een gegeven moment wil kunnen veranderen als hij wat ouder is en wat anders wil. Door het thema is er al veel rood, dus daar moet het goed bij passen. Ik zat zelf te denken aan (zacht)geel, maar als iemand nog briljante tips heeft, hoor ik ze graag. Het moet wel behang zijn.
Wit behang met zwarte stippen?
Love it! Ik denk als je deze combineert met een ânormaalâ wandkleed het misschien wat minder kinderlijk voelt. Ik ben sowieso mega fan van wandkleden. Het is zoân leuke manier om meer kleur en textuur in je huis te krijgen, ik snap nooit waarom bijna niemand dat heeft! Ik neem altijd van die handgemaakte mee van vakantie, superleuke quest.
Heb jij een wandkleed?
- Ja, meerdere
- Ja, eentje
- Nee wil ik wel
- Nee vind ik niks
0 stemmers
Heb het gevoel dat dit echt de grootste stofnesten zijn. Heb ook geen vloerkleden, tapijten etc. Enkel een mat bij de deur
Misschien met stofmijtallergie zou ik het laten idd, maar het valt me alles mee! Ik stofzuig ze wel eens, maar er komt bijna niks vanaf.