Interieurtopic #5

Ik vind dat een vloerkleed zo veel bijdraagt aan een gezellige sfeer in een kamer. Laatst hebben we onze vloerkleed laten reinigen en de woonkamer zag er echt kaal uit.

In onze slaapkamer hebben we nog geen kleed liggen, maar willen er wel graag nog een. Nu ziet het er zo steriel uit! :sweat_smile:

4 likes

Ja, daar ben ik het absoluut mee eens! Ik zou mijn inrichting ook niet omschrijven als knus/gezellig, maar meer als praktisch met planten :sweat_smile:

1 like

Daar heb ik helaas niet echt ruimte voor. Zo groot is mijn woonkamer niet en boven de tv zou wel erg druk worden.

3 likes

Maar vind je dat dan niet ongezellig? Klinkt misschien zo lulliger dan ik het bedoel, het is echt interesse.

2 likes

Klinkt niet lullig hoor haha, maar nee vind ik niet ongezellig. Het boeit mij gewoon echt niet eigenlijk. Zo lang ik de voor mij belangrijke zaken heb, vind ik het helemaal prima.

Ik geef gewoon echt niks om interieur qua looks enzo. Kan het bij andere wel mooi vinden overigens (of lelijk haha), maar vind het gewoon zonde van mijn geld.

3 likes

Ik heb veel inspiratie op insta opgeslagen. In eerste instantie denk ik aan oval room blue in het kantoor.
En dan woon, eetkamer en keuken in misschien deze combinaties of in deze vibes. Ga veel staaltjes moeten uitproberen of misschien toch betalen voor een farrow & ball consult online. Moet een combo vinden die ook werkt met de zwart-witte keukenvloer, mintgroene ramen en donkergroene keuken.

Ik wilde eerst lichtroze a la setting plaster, templeton pink maar ben bang dat de bank niet genoeg zal afsteken en het flets wordt.

Heb ook veel gedacht aan de Bowie van Fest (rip) haha. En heb behalve bij objekt unsere tage nergens zo’n fel groen gezien.

5 likes

Ik kan wel wat inspiratie en tips voor de toekomstige speelhoek gebruiken.
Dit is hoe het er nu uitziet (excuse the mess :laughing:):

Een bevriende timmerman gaat me helpen met de eerste stappen: 2 bankjes gaan naar links en 1 naar rechts. Daaroverheen komt 1 of 2 grote planken (totale lengte is 3.55m ong). De kastjes zijn 3x90 dus er blijft een stuk van ong 85cm vrij wat dan een soort van tafel zal zijn. Daaronder wil ik 2 kinderstoeltjes zetten.
Het grote zitkussen gaat weg en ik wil dan aan de linkerkant een zitgedeelte creëren met een dikker, nieuw kussen. Zeg ong een lengte van 2 meter ofzo? De rechterkant houd ik dan vrij zodat er in de toekomst aan de tafel kan worden gezeten voor bijv te knutselen, tekenen whatever.
Ook wil ik daar nog iets van een wereldbol neerzetten, een leuke kijkdoos of iets.
De vensterbank gaat eruit (steekt nu nog uit) en er komt denk ik een kleinere, wellicht houten vensterbank in.

Ik zit vooral qua verlichting te denken en wat er aan de muur moet? Er zit heel veel raam, daar aan de rechterkant is ook maar een klein stukje muur en dan weer schuifdeuren. Ik heb dus niet heel veel plek om iets op te hangen.
Wil er wellicht deze lamp hangen: Wandlamp 74625: Industrieel, Landelijk, Modern, Voor Kinderenzmmo9u_upMQ…_gs*MQ…&gclid=Cj0KCQiAq7HIBhDoARIsAOATDxAWXA-CuKWM_8e145JiowL8d2aTixBzeGDquImSIcr6ymkIaWM1YAsaAsr4EALw_wcB&gbraid=0AAAAADdC60kIL7u8iGCY6qNUKF8RMCzbz.

Er is een stopcontact aan die kant maar geen stroompunt op de wand. Links zit helaas geen stroompunt of stopcontact.

En dan nog iets van boekenplankjes, een prikbord? Wat is leuk en praktisch? Andere briljante ideeën zijn welkom voor de speelhoek :star_struck:

1 like

Je zou een lampje dat geen stroom nodig heeft kunnen gebruiken, ben even de precieze naam kwijt.
Krijtbord is ook zo leuk, en dan kun je er ook een doek overheen doen en als schilderbord gebruiken.

1 like

Ik zou zo graag wat geld uitgeven aan een écht mooi vloerkleed maar ik weet zeker dat één van mijn katten er heel de tijd op gaat kotsen en misschien zelfs een keer plassen :frowning:

1 like

mooie stoel! vintage?

Ja! Echt een goede vondst vind ik zelf, afgeprijsd naar 85 euro :heart_eyes:

9 likes

Combineren met een trip naar Marokko en voor een goede prijs daar een mooi kleed kopen :smiling_face_with_three_hearts:M’n kattenkots gaat er trouwens goed uit met een stomertje!

2 likes

Ja van die draadloze lampjes inderdaad. Vraag me wel af of dat niet heel irritant is met opladen :sweat_smile:
En krijtbord is inderdaad ook altijd leuk! Al krijg ik daar zelf wel de rillingen van haha

1 like

Ben ik weer met een interieurvraag :grimacing: Ik ben op zoek naar een gordijnkleur die past bij onderstaande collages. De groentint komt op één lange wand die de zithoek en de eethoek verbindt. We hebben aan beide kanten (dus aan de kant van de zithoek en de kant van de eethoek) ramen. Ik dacht aan iets zandkleurigs, maar vraag me bij het maken van deze collages ineens af of dat wel past met het grijs van de bank en de eettafelstoelen.

Collages

Eethoek

Zithoek

1 like

Ik weet niet of je alles al hebt staan, maar bij veel winkels kan je (gratis) een meting en stoffenverkennings gebeuren doen. Ik heb dat zelf bijvoorbeeld bij Karwei laten doen. Los van dat denk ik dat een zand of crème kleur hier inderdaad goed bij staat.

1 like

Thanks! De meubels staan nog in het oude huis en de verf zit ook nog niet op de muur, haha. Maar ik ga dat even googlen. En fijn dat jij zand of crème hier wel bij ziet zitten.

1 like

Wat voor vloer heb je hierbij?

4 likes

Deze: GAMMA | GAMMA laminaat Signature Extra natuurlijk wit eiken kopen? | Laminaat

2 likes

Wil je per se lichte gordijnen? Want ik denk hierbij meteen aan een diepe donkergroen of bordeauxrood. Mosterdgeel zou ook passen denk ik

3 likes

Ja ik zou een warme diepe kleur kiezen!

1 like