Interieurtopic #5

Hmm nee niet per se, wel iets wat een beetje te combineren is met andere kleuren als we eens van muurkleur veranderen. Maar okergeel is een grote favoriet dus interessant om over na te denken

1 like

Mij lijkt oudroze of poederroze hierbij ook wel mooi

3 likes

Ik heb een leuke poef gezien, online bij Zitmaxx. Ik zag hier wel goeie ervaringen daarmee. Heeft iemand toevallig iets in de stof Harmony 52 van hun? Of een andere oranjetint?

Heeft iemand ervaring met vloerkleden van Zara Home? Ik vind veel dingen van Zara Home op de website heel mooi maar heb wel eens dingen gekocht die ik uiteindelijk van slechte kwaliteit vond, zoals beddengoed. Ik heb een katoenen vloerkleed op het oog.

En algemene vraag, welk materiaal zouden jullie kiezen als je weet dat er een grote kans is dat het vies wordt (door kattenkots)?

2 likes

Toevallig heb ik recentelijk deze aangeschaft: https://www.zarahome.com/nl/nl/stevig-wollen-vloerkleed-c0p451538944.html?utm_campaign=productShare&utm_medium=mobile_sharing_iOS&utm_source=mobile_sharing

De kwaliteit van het vloerkleed is zeker goed, wat ik alleen wel merk is dat er veel pluizen vanaf komen. Ik vermoed vanwege een mindere kwaliteit wol.

Verder is de klantenservice om te janken. We ontvingen in eerste instantie een kleed wat duidelijk was gebruikt. Dat zou vervolgens door dhl worden opgehaald, aangezien retourneren in de winkel niet mogelijk is. We zijn inmiddels drie weken verder en het pakket is nog steeds niet opgehaald.

Ps. Wij hebben het kleed trouwens goed geïmpregneerd en hebben voor zowel de bank als het kleed zo’n apparaat wat water opzuigt.

1 like

Geen ervaring met Zara vloerkleden, wel met katten die kotsen op het vloerkleed. Wollen vloerkleed heb ik 2 keer gehad, maar was daar snel van genezen omdat ik de kattenkots vlekken er moeilijk uit kreeg en uiteindelijk te ver door ging met schoonmaken waardoor er een lichtere plek onstond. Wel jammer, want wollen vloerkleden vind ik heel mooi.
Geen ervaring met stomer en wat betreft wol impregneren is mij verteld in een winkel dat wol daar niet goed tegen kan? Maarja, zelf dus niet geprobeerd.

Mijn ervaring met vloerkleden van een synthetisch materiaal zijn beter, daar heb ik tot nu toe de kotsvlekken gewoon uitgekregen met schoonmaken, ook geen rare verkleuringen. Heb er 2 gehad van polypropyleen en dat krijg ik dus goed schoon. En geen hoogpolig kleed ofzo.

3 likes

Stomertje gebruiken na kattenkots werkt goed op echte wol, maar hoe hoogpoliger hoe lastiger.

1 like

Heeft een van jullie de Bora inductieplaat met ingebouwde zuigsysteem? Of een van een ander merk? Bevalt het goed?

Ik moet voor eind november de keuken afroepen en we hebben nu een Siemens iq700 die best wel populair is, maar nu de deadline inzicht komt twijfel ik of ik voor de Bora moet gaan. Het is wel een stukje duurder.

1 like

Ja, heb hem zelf en veel mensen die ik ken ook. Hij is prima maar mijn vorige (Novy) was beter (maar ook een stuk duurder). Waarom twijfel je nu over die je eigenlijk hebt besteld?

2 likes

Ik heb een Siemens (de best geteste van de consumentenbond, volgens mij is het dezelfde serie als die van jou), ben er enorm tevreden over. Maar ik heb nooit een Bora gehad of uitgeprobeerd.

Ik heb een Bora inductieplaat, ben er erg tevreden over. Zuigt goed af, warmt snel op, het filter kan in de vaatwasser en makkelijk schoon te houden. En de bediening is ook heel makkelijk. Mijn zusje heeft een kookplaat van Neff en daarvan vind ik de bediening heel onhandig. Ik heb verder geen ervaring met andere inductieplaten met ingebouwde afzuiging.

2 likes

Oh heel fijn om te horen!
@Monica ik ben gaan twijfelen door andere die ook zo’n systeem hebben en het idee hebben dat het geur van koken blijft hangen en er veel condensvorming is. Daar heb jij geen last van ?

2 likes

Ahh oké! Condens sowieso niet, maar als het filter ouder wordt dan blijft eetgeur wel meer hangen. Als je ‘m dan vervangt is het weer goed (net als bij vergelijkbare apparaten). Ik heb toevallig vanavond curry gemaakt en dat ruik ik nog wel ondanks afzuiging, maar betwijfel of dat met een andere afzuigkap wel echt weg zou zijn.

2 likes

Een jaar geleden om tips voor een nieuwe bank gevraagd. Wilde graag beige maar dat werd hier door iedereen afgeraden icm de kleur op de muren. Bleef twijfelen maar tijdje geleden eindelijk de knoop doorgehakt en voor heel iets anders gegaan.

Alleen nu zoek ik een leuk vloerkleed die erbij past. Ik vind Honeycomb van sissy boy heel leuk, maar zoek een wat groter kleed.
Ben zelf vreselijk slecht in interieur helaas. Dus vind het lastig om te bedenken wat leuk staat.

Let niet op het kussen op de bank trouwens, ik moet nog nieuwe kussenslopen kopen.

5 likes

Ik weet niet of het je smaak is (ik vind deze mooier in real dan op de website) https://www.ikea.com/nl/nl/p/bronden-vloerkleed-laagpolig-handgemaakt-veelkleurig-rood-10532927/ staat wel leuk bij het lijstje aan de muur iig.

Deze lijkt me qua kleuren ook mooi bij je bank: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ommjange-vloerkleed-glad-geweven-veelkleurig-80594648/

3 likes

Ik heb een beetje vergelijkbare kleuren in huis en ben heel blij met deze daarbij:

4 likes

Ik heb de Bora, erg tevreden. Werkt makkelijk, goed schoon te houden.

1 like

Weten jullie nog goede plekken om aan tweedehands eetkamerstoelen te komen? Marktplaats heb ik al uitgespeeld. Ik zou het liefste houten stoelen met een stoffen zitting willen en ze zelf naar smaak opknappen door bijvoorbeeld te beitsen/opnieuw te stofferen. Ik woon in Noord-Holland.

Ik zou toch marktplaats in de gaten blijven houden :sweat_smile: en verder gewoon de kringloop? Je moet natuurlijk geluk hebben dat je tegen een mooie set aanloopt, maar daar zou ik op inzetten. Je hebt ook veel online vintage winkels maar dat is snel heel duur

2 likes

Reliving misschien.