Gaaf! ‘Even’ opknappen is wel een flink werkje hoor (zeg ik vanuit de ervaring van 4 stoelen van oma opknappen waar we al 1,5 jaar af en aan mee bezig zijn haha
) alleen al het écht goed schuren is veeel werk want je kunt pas beitsen/oliën/opnieuw lakken als echt alle huidige lak/beits eraf is. Maar dan kunnen ze wel weer heel wat jaren vooruit!
Nice hoor! Ik heb ook zo’n soort stoel, 1 maar, was van mijn overgrootvader. Die heeft leuningen die helaas niet onder mijn eettafel passen. Hij hoort ook meer bij een bureau denk ik? Heel waardevol vind ik.
Dat is helaas geen optie, ze zijn wel aan een opknapbeurt toe! De foto geeft niet alles weer haha. Maar nog in originele staat inderdaad.
@crazyplantlady Haha thanks voor de tip! Komt goed, ik heb ook geen haast hoor en wel voldoende ervaring met klussen. Wordt een mooi project om tussentijds mee aan de slag te gaan.
Moooooi en heel leuk! Als je het leuk vindt om te delen lees ik graag over het opknap proces (in het klussen in huis topic denk ik?)!
Ik ben op zoek naar led waxinelichtjes die niet zo nep ogen, dus niet te oranje of te geel licht, maar ook niet te wit haha. Iemand tips?
Ik heb weer een kleurdilemma! Ik heb hier de vorige keer goede tips gekregen dus ik probeer het gewoon weer. Vandaag gaat het over de tegels in de keuken. De keuken uit 1980 met massief eiken kastjes wordt namelijk tóch vervangen (de deurtjes hebben via Marktplaats een goede bestemming gekregen - dit ter info voor de liefhebbers
).
De nieuwe keuken is mat wit, greeploos, met antracieten werkblad.
Op de lange wand die de zithoek en de eethoek verbindt, en die tegenover de keuken ligt, willen we graag de groene kleur uit de collages. Voor de tegels in de keuken (tussen werkblad en bovenkastjes) dachten we ook aan groen, maar dat is too much denk ik. De tegels moeten tijdlozer zijn dan de muurkleur wat mij betreft, omdat die het langste meegaan. Wat zouden jullie daar voor kleur kiezen? De bakstenen en de houten deur naar buiten blijven zoals ze zijn.
Van die roze gebakken tegels lijken me mooi met een glans, maar terrazzo met een kleurtje zou ook mooi kunnen zijn.
Thanks! Roze vind ik idd ook mooi maar ik denk dat mijn man daar moeilijk voor te enthousiasmeren is. Terrazzo is een leuk idee! En als je zegt met een kleurtje, bedoel je dan in de achtergrond?
Roze, plum, aubergine, geel(kan je zacht of fel in gaan),
Jaaa geel gaat ook op mijn shortlist!
Plum is ook mooi
Daan Alferink had in het laatste seizoen van Blind Gekocht prachtige gele tegels gebruikt. Die zijn wat meer oker maar heb bij designtegels in veel verschillende schakeringen gezien.
Ah dank je, ik heb al vaker naar zijn interieur gekeken voor kleurinspiratie, goeie ![]()
Wij zijn druk bezig met het ontwerpen van onze keuken. De kleur wordt waarschijnlijk zoals het de Pinterest afbeelding hieronder (Decolegno). Nu twijfelen we enorm over de plaatsing van de handvatten van de koelkast/voorraadkast (de twee hoge kasten rechts). In de schets hebben we ze nu allebei aan de linkerkant gezet omdat dat ons het meest praktisch lijkt, maar voor het oog vind ik het mooier als beide in het dichtbij elkaar in het ‘midden’ zitten eigenlijk (zoals op het inspiratie plaatje). Er komt ook een kookeiland tegenover te staan. Rechts zit de koelkast en links de voorraadkast. Heeft iemand ervaringen met de draairichting van de linkerkast, is het heel onhandig als je daar eerst omheen moet lopen voordat hij geopend kan worden?
Mijn ouders hebben dat, maar tot je deze vraag stelde had ik er nog nooit bij stil gestaan of dat onhandig zou zijn. Dus mijn antwoord is nee. Vind zo in het midden inderdaad ook wel mooi!
Het lijkt me juist onhandig als je iets uit zowel de koelkast als de voorraadkast moet pakken en je dan niet beide deuren tegelijk kan openen.
Ja dit, wij hadden twee koelkasten en het is juist handig als ze beide tegelijk open kunnen zonder dat je er omheen hoeft te lopen!
Ik zoek deze kleur verf maar kan het niet vinden… Heeft iemand van jullie misschien een briljante suggestie?
Wat iig níet de goede kleur is : F&b cane, flexa binti sunset, little green Light gold
Die rechts in het midden is little green yellow pink, heb je die al geprobeerd?
Sudbury yellow?
Ik weet niet of het hier het beste past maar ik zoek een mooie wollen deken om lekker warm op de bank mee te zitten.
Ik vond al het merk ‘Klippan’ maar zij gaan zover ik kan zien tot max 130 × 200 cm. Maar ik wil wel graag een iets bredere/grotere deken (richting de 200 x 200 cm). Ik heb nu een deken die ongeveer 130×200 is en als ik met opgetrokken benen op de bank zit met de deken om me heen geslagen, dan zijn mijn voeten niet bedekt.
Korte versie: Gezocht mooie wollen deken in circa 200 x 200 cm.