Ik heb er één en vind het wel een aanrader! Ik koop de flesjes dan bij Holland&Barrett en doe er wel meer druppels in dan wat ze aanraden. Het zal ook verschillen per geur hoe goed je het ruikt en hoe het blijft hangen.
Heb je hem dan in de woonkamer en zit je er redelijk dichtbij in de buurt, of staat ‘ie verder weg? ![]()
Ik vind een geurkaars fijn maar niet altijd de tijd/zin om iets te branden
Wij hebben er ook 1 in onze slaapkamer en echt blij mee. Je kan zoveel druppels erin doen als je zelf wilt natuurlijk! Ik vind eucalyptus echt heel nice.
Wij hebben eentje in de woonkamer staan, ik vind het heerlijk. Koop niet bij geurwolkje druppels maar bij de natuurwinkel etc. Je hebt van chi een soort alpenmix, dat ruikt voor mij echt precies naar de sauna haha. Heerlijk! En hoe meer druppels je erin doet hoe sterker je het ruikt!
Wil je eens kijken hoe deze precies heet? Is het de Bergden Latschenkiefer? Haha wat een naam.
Haha nee deze geloof ik! Davos kuurolie | luchtzuivering & gezonde luchtwegen | Chi.nl - Chi Natural Life12wqcvx_upMQ…_gsMQ…_gaNDk5ODE1MDk2LjE3NjM4MDYxMTg._ga_JDHKP47NQH*czE3NjM4MDYxMTUkbzEkZzAkdDE3NjM4MDYxMTUkajYwJGwwJGgxOTE1MzM4OTc1&gclid=CjwKCAiA24XJBhBXEiwAXElO35JvXw2bSdyNqEXbrn3__1Q_ZDsu3RNdUPBi8ltJHyiAnu4NgYWqbhoC024QAvD_BwE&gbraid=0AAAAADyIjggAHD-xEqndKb0Z0J4gyZ2CY
Dit is echt zoiets wat ik had gedacht als volwassene te hebben maar waarbij ik nu denk van hmm komt dit ooit? Want wat doe je met al het oude spul. Ik heb een bijeengeraapt zooitje van mijn ouders, oude studentenhuizen en de rommelmarkt en ik vind het dan ook weer zonde om het weg te doen en dan zou ik het dus ergens opbergen wat extra zooi betekent :’)
Bestek vind ik wel iets wat je in het echt in je handen moet voelen! Te licht vind ik niet fijn en te zwaar/grof ook niet. Ik zou dat bekijken in een kookwinkel.
Ik heb geen voorbeeld, maar een tapijt waar fel roze in voorkomt lijkt me heel leuk bij je lijst! (wie is daarvsn de kunstenaar?)
@George Alle market opties zijn al genoemd, maar Whoppah nog niet zie ik. Daar staan vaak mooie sets.
Op marktplaats staan ook professionele vintage partijen en ik heb al paar loodsen in Amsterdam gezien vol meubels, die zou je wel snel tegen moeten komen denk ik.
Bij de ijhallen staan denk ik ook verkopers met meubels? Ik ben daar zelf nooit geweest maar ik verwacht ook wel handelaren met mooie prijzige spullen (die niet meer per se bekleed hoeven te worden)
(laten bekleden is wel echt heel prijzig, circa 200 per stoel en dan ook nog vervoer ernaartoe wat misschien ver weg is want zoveel mensen doen dit werk niet. ik heb er destijds van af gezien want de stoel zelf moet het ook wel waard zijn)
Ik heb servies van Villeroy&Boch, nu een jaar of 8 dagelijks in gebruik en sommige dingen beginnen nu wat dof te worden.
Mooi bestek wil ik ook nog wel graag, maar dat voelt zo zonde, want de 2 sets die ik nu door elkaar in de la heb liggen zijn nog helemaal compleet en prima. Servies valt nog wel eens kapot en dan heb je op een gegeven moment wel zo weinig dat je de rest weg kan doen zonder het zonde te vinden ![]()
Afgelopen voorjaar heb ik een servies van H&M home gekocht. Ik zie dat ze het nu niet meer hebben maar het is ontzettend fijn om een complete set te hebben. Mijn bestek is van Broste Copenhagen.
Ik heb ooit Sola bestek aangeschaft bij de Blokker, ben er nog steeds heel blij mee. Blijft mooi, gaat gewoon de vaatwasser in. Voelt ook prettig in de hand.
Nadeel is dan dat als er 2 borden kapot gaan ofzo je hebt nergens kunt bijkopen…
Dat klopt helemaal, om die reden hebben wij 6 stuks van alles gekocht. Het is ons dagelijks servies en wij zijn met zijn tweeën dus voldoende back up borden/schalen. We hebben een ander servies voor als we mensen over de vloer hebben.
Ah slim ja. Ik heb nu 3 sets maar allemaal net niet volledig ![]()
Ah nee dat is zo vervelend, heb je op marktplaats gekeken? Wie weet verkoopt iemand net de ontbrekende spullen. De beste tip die ik kreeg voordat we gingen verhuizen, is om een mooi en wat duurder servies voor ‘normaal’ aan te schaffen en een wat goedkoper/meer basic servies bij Ikea/Action/Xenos te kopen voor feestjes en diners etc.
Wat een goed advies eigenlijk!
Wij doen het op dit moment nog omgekeerd: we hebben een mooi servies van Iittala dat we met de kerst en met pasen gebruiken. Tenminste de borden. De koffiekopjes van die set gebruiken we dagelijks!
Voor het dagelijks gebruik van borden gebruiken we een Hema servies. Dat is ook prima.
Verder hebben we een bestekset van WMF. Niet super fancy, maar het houdt fijner vast dan bestek van IKEA.
Haha dit is echt een soort omgekeerd calvinisme voor mensen met eindeloos veel keukenkastjes ![]()
@Scarlett Ja dit. Zo’n porseleinen servies van een merk als Ittala is ook juist gemaakt om mooi te blijven met dagelijks gebruik en als er iets stuk gaat aanvulbaar.
Ik wilde net zeggen, ik heb duizenden keren het verhaal van mijn ouders gehoord dat ze toen ze voor het laatst zonder mij op vakantie waren ze in een of andere Italiaanse outlet een heel iittala servies gekocht hebben en dat ze eigenlijk bang waren dat het in de auto terug al zou sneuvelen op een hobbel ofzo. Ik word bijna 30 en dat servies is al die jaren dagelijks gebruikt (door een gezin met veel onhandige mensen) en m’n moeder gebruikt het nog steeds. Echt ander verhaal qua stevigheid ook dan iets van de ikea ofzo (en prima verder ook omdat te gebruiken hè doe ik zelf ook, maar je merkt wel verschil).
Echt porselein is ook gewoon een groot verschil in kwaliteit, echt topmateriaal.