Cantharellen van Gamma?
Als je zoekt op wollen plaid kom je mega veel tegen
Ik heb zulke wollen dekens van de kringloop!
die van klippan zijn wel echt heeeeeel fijn en mooi
oké heb je niet aan haha
Ja ik kom bij het zoeken steeds weer die van Klippan tegen en ze zijn zo mooi. Waarom maken ze ze niet 1 maatje groter…
Ik heb er 2 van Klippan en vind ze groot zat. Kan er makkelijk helemaal onder liggen en met opgetrokken benen zitten is al helemaal geen probleem. Of ik snap niet wat je bedoelt haha. Ze blijven ook heel mooi! Heb de tweede net met goede korting gekocht via nordic nest.
Heb je al gekeken bij Manufactum?
Ik heb ook Klippan en vind ze echt groot genoeg. Ben zelf 187 en kan er echt heel goed onder liggen!
Deze is trouwens 130x218
Ik heb een deken (van alpacawol) van Ecuafina, wat prijzig maar wel 190x225
Bedankt voor alle extra tips! Manufactum was ik ook al tegengekomen.
@Surprise_ei - Die van Eucafina, vallen die een beetje soepel/zacht of juist wat stugger? Ik zie wel dat er (ook) wat acryl en katoen doorheen zit. Was eigenlijk op zoek naar een geheel wollen deken maar deze zijn inderdaad wel heerlijk groot.
En misschien moet ik naar aanleiding van jullie ervaring mijn eisen voor een enorm deken ook laten varen ![]()
Ze ruiken ook lekker naar wol!
Ik heb een paar weken geleden een wollen deken van roros gekocht van 130x200 en ben er niet onder uit te krijgen haha. Echt super soepel en mooie kwaliteit en heel veel leuke designs ![]()
Misschien wel iets stugger, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik meen me wel te herinneren dat het acryl in het garen op de randen zit, niet in de delen zelf zeg maar
Ik ga verhuizen naar een nieuwbouwappartement en moet zelf nog een vloer leggen. Mijn vader, die nog nooit in een huis met laminaat heeft gewoond, zegt dat je ‘goedkoop’ laminaat na 3 tot 5 jaar wel moet vervangen. Ik woon alleen en doe echt geen gekke dingen. Voor mij klinkt 3-5 jaar erg snel. Wat is jullie ervaring daarmee?
Die goedkoopste lijnen gaan wel snel stuk, met leggen vaak al. Ze zijn heel dun dus splijten snel. Geen idee hoeveel jaar laminaat mee gaat en hoe dat verschilt per categorie, maar voor de middenmoot van Gamma bijvoorbeeld zou ik zelf uitgaan van minimaal 5-7 jaar.
50% korting nu trouwens, best goede aanbieding.
Dank je wel voor je antwoord! Ik kan het helaas nu nog niet kopen wat de oplevering van het appartement is nog lang niet en ik heb geen plek voor zoveel laminaat, maar tegen die tijd zijn er vast wel weer aanbiedingen
Ik ben net verhuisd na 5 jaar.
Beneden was de vloer echt afgeleefd, maar vooral door kinderen die vaak dingen laten vallen en ermee gooien. De slaapkamers zagen er nog perfect uit. Wij dragen geen schoenen binnen, dat maakt wellicht nog verschil.
Het was goedkope laminaat van IKEA. Zo’n 8 euro per m2 ofzo.
In ons nieuwe huis ligt boven dus nu ook gewoon weer goedkope laminaat. Beneden gaan we t.z.t. voor iets zoals PVC maar ook vanwege kinderen en knoeien etc.
Ik zou het niet te duur maken. Verhuizen is al duur genoeg.
Ja ik heb dus geen kinderen dus dat is lekker makkelijk. Bij de IKEA doen ze helaas geen laminaat meer.
thanks voor je reactie!
hopelijk eindelijk een huis waar ie nog heel lang mag blijven!!
Het is sociale huur dus ik ga geen kant meer op
heel blij mee ![]()