Yes wat fijn!
Wat goedd! Gefeliciteerd ![]()
Passion for linen heeft mooie zachte dekentjes, zijn niet van wol maar van een linen katoen mix en mega zacht en warm.
Ook in grotere maten (140x260)
Wat fijn! Zal wel veel stress schelen! Heb je zo’n loting gewonnen?
Ik heb een hele goedkope pvc vloer, pvc was volgens mij iets beter dan laminaat voor vloerverwarming. Ik dacht dat ik hier niet zo lang zou wonen, maar inmiddels toch alweer meer dan 5 jaar.
Je ziet wel een paar putten op plekken waar ik iets zwaars / scherps heb laten vallen, maar verder vind ik het nog best prima. Geen huisdieren / kinderen / niet met schoenen binnen lopen scheelt al wel veel.
Maar als je van plan ben hier langer te blijven zou ik misschien toch voor iets beter dan de goedkoopste klasse gaan, als dat financieel lukt. Maarja snap het ook als dat niet lukt, een vloer voor een heel appartement is al snel aardig wat geld, en verhuizen is al duur genoeg.
Mijn ervaring is dat het wel snel lelijk wordt (slijten en tussen de planken lelijk) en dat je dat een stuk minder hebt met een iets duurdere variant. Het verschil tussen de goedkoopste en een iets duurdere variant is wel groot en vind ik het zelf wel waard als je van plan bent een tijd ergens te gaan wonen.
Wat fijn!
Ik ben erg tevreden over het laminaat van hornbach. Had in mijn vorige huis dit laminaat maar beviel zo goed dat we het nu boven weer hebben gelegd. Hebben wel altijd schoenen uit in huis.
Afhankelijk van hoe groot je appartement is, mensen verkopen ook weleens laminaat weer door via Marktplaats. Misschien heb je daar ook nog wat aan.
Het was met een motivatiemodel, dus met een motivatiebrief!
Bedankt allemaal voor de tips!
Wat super fijn @Luzarl ! Dat zal veel rust geven.
Ik heb echt jaren op goedkoop laminaat gewoond. Het blijft niet schadevrij maar ik vond het ook prima voor wat het was, af en toe een krasje bijvoorbeeld. En hier in mijn voorheen vriends huis hebben we ook niet super goede kwaliteit maar zit er nu 7 jaar in en op wat kleine beschadigingen na is het nog prima om even mee te kunnen!
Goede ondervloer is wel fijn ook!
Ik heb in 2017 laminaat Baseline laminaat grijs eik 6mm 2,73m² voor €15,88 per pak. Dat hebben we krap 2 jaar geleden eruit gehaald en mee verhuisd en hier op zolder weer gelegd. Wij zijn echt niet zuinig met spullen en ondanks dat waren er maar een paar planken niet opnieuw te gebruiken.
De vorige bewoners van dit huis hebben 25 jaar geleden laminaat van Roobol laten leggen en dat is wel echt nog steeds als nieuw. Toen ze pvc op de andere verdieping kwamen leggen zeiden die verkopers ook dat dat laminaat echt nog goed lag, dus ook professionals vonden dat.
Edit:ohja die ondervloer, wij hadden isoboard en dat is zoveel fijner met leggen want het krult niet heel de tijd op. En ook de ondervloer hebben we gewoon opnieuw gebruikt.
Als je het kan betalen zou ik alleen al middenduur nemen omdat het leggen anders de hel is. Je kunt het verschil vaak in de bouwmarkt ook al voelen, sommige planken zijn net geen karton, die zou ik overslaan. Voor de rest zou ik alle alarmistische geluiden negeren, heb echt nog nooit in een huis een laminaatvloer hoeven vervangen omdat het zó erg beschadigd was.
Ik zou proberen om in ieder geval een variant van 8mm te nemen. Mijn eigen ervaring is dat dat én beter te leggen is, én mooier blijft. Je hebt ook winkels zoals “axivloer” in Tilburg die volgens mij restpartijen opkopen (ik weet niet of dat nog steeds is waar je woont - en hoop dat ik nu niet als stalker overkom haha), maar daar heb ik 5 jaar geleden een prachtige vloer voor 8,95/m2 kunnen kopen.
Ik heb al 2x het goedkoopste laminaat van Karwei gelegd (€5,95 per m2, laminaat Basic naturel eiken) en dat is echt goed te leggen hoor. Niks ging kapot ofzo zoals ik wel eens lees over goedkoop laminaat. Maar ik heb geen ervaring met ander/duurder laminaat leggen. Dus ik weet niet of dat dan nóg makkelijker leggen zou zijn.
In mijn vorige huis had ik het na leggen maar 2 jaar gebruikt omdat ik moest verhuizen (en gelukkig kunnen doorverkopen aan de volgende bewoner) maar dat zag er ook echt nog goed uit. Ik heb het recent in mijn nieuwe woning ook gelegd op de bovenverdieping en vond het opnieuw echt prima. Maar ik kan dus niks zeggen over hoe het er na 5 jaar uit ziet. Maar ik zou met de ervaring die ik heb het wel aanraden.
Het prijsverschil is ook zo groot tussen dit laminaat van €5,95 per m2, het daarop volgende is meestal vanaf €8 a €9,95 of juist echt rond de €20 p/m2 dat ik er zelf voor kies liever deze budget variant te leggen. Idd ook afhankelijk van factoren als alleen wonen/geen kinderen/huurhuis.
F&B Hay, F&B Sudbury Yellow, F&B Dorset cream, F&B Yellow ground, LG Giallo en LG Yellowpink
Ik ben ook met dergelijke tinten bezig maar zou echt de stalen kopen. Het is niet te doen vanaf internet met alle bewerkingen die er gedaan zijn en lichtinval is heel bepalend.
Ik heb het goedkoopste laminaat van Bebo, was destijds €5 p/m2 incl ondervloer en plakplint, ik woon hier nu >5 jaar (ook alleen, geen kinderen/huisdieren) en ik heb echt niks aan te merken, geen beschadigingen oid…
Ik wil ook nog iets vertellen over laminaat
Mijn vriend had laminaat gekocht bij een bouwmarkt, dat was echt op geen enkele manier te leggen zonder dat de kopse kanten opstaande randjes hadden waar je met je sokken aan zou blijven haken. Na veel gekloot bleek dat de verkeerde kleur geleverd was, en toen de juiste kleur (van hetzelfde merk!) geleverd werd konden we dat echt méga soepel leggen zonder randjes. Dus het kan ook nog per kleur verschillen.
Ik heb quickstep laminaat via marktplaats op de kop getikt: was gratis omdat we het er zelf uithaalden, en ik kon in dezelfde kleur gewoon nog een paar pakken bijbestellen. Vond het veeel te duur om allemaal nieuw te kopen, maar tweedehands was het echt top dus.
Ligt er al 5 jaar bij ons in (en dus daarvoor ook al een paar jaar daar) en is nog steeds niks aan te zien ![]()
Eens met @ellegirltalk ik ben voor een vloer van €13 per m2 gegaan bij Hornbach en het was echt drama om te leggen, zeker als je het hele appartement door wil leggen. Meerdere dagen gezwoegd op 40m2, zou er nu zeker wat meer geld aan uitgeven! En als je het nu vooraf al weet kan je geld opzij zetten, dat helpt ook!
Edit ik lees nu dat je er langere tijd wil wonen en echt, bezuinig hier dan zeker niet teveel op! Het blijft ook echt langer mooi als het duurder laminaat is.
Zou ook nooit kiezen voor laminaat met een groefje tussen de planken. Dat hadden de vorige bewoners in mijn vorige woning wel en die vloer nam ik over maar die groeven bleken niet zwart te zijn maar lichtgekleurd. Die heb ik toen met een zachte tandenborstel schoon zitten poetsen omdat dat met dweilen er niet uit kwam
Ik wil ook nog wat zeggen over laminaat. Toen ik een semi-sociale huurwoning kreeg heb ik echt veel geld uitgegeven aan een mooie laminaatvloer (i mean het blijft laminaat maar er zit wel veel verschil in hoe mooi het is) omdat je dat nooit meer gaat vervangen en een vloer zoveel doet met de vibe in je huis. Had geen geld meer voor andere dingen maar dat is met de jaren wel goedgekomen
heb er tien jaar gewoond en was elke dag blij met de vloer