Interieurtopic #5

Karwei heeft een mooie linnen stof voor vouwgordijnen. Ik ben in elk geval super tevreden met de mijne; vaak ook met 25% korting. De stof heet volgens mij Loes. Je kunt met baleinen kiezen, of zonder voor een meer nonchalante look.

2 likes

Dankjewel! De bank heeft mijn vriend gemaakt met multiplex platen en daarna geverfd. En de kussens hebben we laten maken. Of bedoelde je wat anders?

En dankje @matroos en @Sia :smiley:

2 likes

Erg mooi! Ik ga ook een bankje bouwen en dit is mooie inspiratie. Waar hebben jullie de kussens laten maken?

1 like

Dankje!
Bij een stoffeerbedrijf in Den Haag. Maar heb ook wel positieve ervaringen gehoord over NoFruit, daar kan je het online regelen.

4 likes

Heb je de plaktegels al gebruikt in het toilet? Ik ben heel benieuwd hoe dat er in het echt uitziet, of dat je dan toch altijd blijft zien dat er een plastic laagje over zit.

Zijn er nog andere mensen met ervaring met plaktegels?

Nee nog niet, maar met de zoekfunctie kun je volgens mij wel het eea hier vinden! Op TikTok kun je ook veel voorbeelden zien.

1 like

Heeft iemand hier een tip? Wij hebben een kleur van Lab Paint op de muur, die kleur heeft een naam van hun en we hebben dus geen RAL nummer

Alleen nu willen we iets in diezelfde kleur laten maken voor in huis en we moeten morgen de RAL kleur doorgeven. Hoe kunnen we hier achter komen? Lab Paint gaat me dit vast niet vertellen.

1 like

Volgens mij kan dat niet. Je hebt wel van die online omrekentools, maar dat wordt dan toch anders. Wat vaak wel kan is bij de speciaalzaak laten mengen, zij kunnen het dan opzoeken in zo’n systeem. Ik heb vorig jaar ook een kleur van lab paint laten mengen, dat kon wel alleen in verf van sikkens bij “mijn” speciaalzaak.

2 likes

Volgens mij zijn RAL kleuren vrij beperkt, dus je moet maar geluk hebben dat net die kleur in RAL bestaat.

Ik had een kleur in een foto gezien die ik mooi vond, heb er met een dropper een representatieve hexcode uitgehaald en chatgpt een match laten zoeken. Maar ik had dus geluk dat er een goeie RAL match bestaat.

3 likes

Er zijn er iets van 3000, dus best wat maar kan idd net zo zijn dat de precieze teint er niet in zit. Welke kleur heb je nodig @Bambam ?

1 like

Ai ik dacht dat alles wel zo’n beetje in RAL bestond.

Het is Sensational sand! Van Lab Paint dus

1 like

Heb even gekeken en Sensational Sand is #D1BFA1 als ik met color picker doe, die heb je niet in RAL dus dan krijg je iets van RAL 1001 (beige), RAL 1014 (ivoor) of RAL 1015 (licht ivoor). Als je echt dezelfde kleur wilt zou ik doen als wat hier aangeraden wordt, het laten mengen.

1 like

LAB heeft geen RAL nummers

1 like

Dankjewel voor deze info. Dit heb je dus gezien met een color picker??

En ik weet dat je verf kan laten mengen, hebben we met deze ook al eens gedaan, maar dit is een kleur die we bij de fabriek moeten doorgeven. Echt stom, ik dacht altijd dat alle kleuren ook in RAL kleuren konden, maar dat kan dus niet.
Edit: dacht dus dat RAL meer een soort systeem was waarmee je elke kleur in een nummertje kon uitdrukken, wist niet dat t zo beperkt was

1 like

ja! je kan het zelf nog een keer proberen, misschien komt er net wat anders uit?

4 likes

iets moeilijk om uit te vogelen maar met het NCS kleursysteem ga je veel gedetailleerder een tint kunnen bepalen

1 like

Ik heb ze op proef besteld voor onze keuken maar vond ze echt heel lelijk. Als in: je ziet echt wel dat het geen tegels zijn terwijl op insta vaak gepretendeerd wordt dat je dat verschil bijna niet ziet. Maar als je wil weten kun je gewoon ff kleur staaltjes bestellen en dan kun je t zelf zien/voelen!

——————

Ik heb tips nodig voor een project in onze wc. Ik wil de muur gebruiken om een groot prikbord te maken voor tekeningen van ons kind en leuke foto’s. Nu heb ik vilten tegels gevonden die een heel leuk effect zouden kunnen hebben maar ik twijfel over de kleur en over de maat.

Dit is de inspiratie

Dit is de ruimte

Ik twijfel tussen deze twee kleuren

En dit is onze hal even ter kleurreferenties in de rest van ons huis

Nu heb ik de volgende twee dilemmas

1. De kleur
    Dat rood en roze komt beide terug in onze deurmat en het roze met name in de rest van ons huis. Ik vind ze beide mooi. Ben ergens bang dat rood te druk/vol/donker wordt, maar ook dat roze te saai/soft/ is? Rood kan ook juist wel lekker contrasteren, roze kan juist wel weer fijn rustig zijn. Meningen?
  • Rood
  • Roze

0 stemmers

Edit: ik ga de muren in de wc ook nog verven denk ik nadat ik dit heb gedaan, maar moet dan kleur kiezen obv dit tegeltje en doe ik liever als ik het al in huis heb

1. De formaat van het patroon
    Het is een kite patroon en die op de inspiratiefoto is de kleinste maat (15x13). Er is ook een middelste maat (30x26) en ik twijfel wat mooier is.
    Klein geeft een leuk duidelijk patroon dat zich herhaalt, maar is misschien drukker. Groot maakt het misschien rustiger maar dan valt het patroon misschien weer weg omdat je er dan maar een paar nodig hebt. Grofweg is het voor de kleine maat zes rijen met in elke rij 12 tegeltjes. Voor de grote maat zou het 3 rijen met in elke rij ongeveer 6 tegels. Kunnen jullie je er iets bij voorstellen?
  • Groot formaat
  • Klein formaat

0 stemmers

2 likes

Gevoelsmatig zou ik voor roze en de grote variant gaan omdat je het ook nog ‘drukker’ gaat maken met foto’s en tekeningen.
Ik weet niet of je een beetje handig bent in Canva of Photoshop, ik maak het daar wel eens in zodat je een beetje een idee hebt hoe het eruit zal zien.
Mega tof idee trouwens! Ik sla de site op voor toekomstige projectjes :smile:

3 likes

Vind je het misschien mooi om allebei de kleuren te gebruiken? Vind het juist leuk zo om en om zoals op de foto!

17 likes

Wie van jullie heeft een heel standaard nieuwbouwhuis en afmeting (ong. 9 meter lang, 5.10 breed) met een eettafel van 2.20 m?
Ik heb een eettafel gezien van 2.20 m die morgen de helft van de prijs is. Voor mijn gevoel net 20 cm te lang, maar hij is nergens te krijgen in 2 m. De tafel is ovaal dus dat maakt het al minder lomp. Omdat het hele huis nog leeg is vind ik het moeilijk om in te schatten of het mooi past. Met tape hebben we het al afgeplakt en dan lijkt het met een tv kast van 2 meter echt prima te passen, maar ik ben op zoek naar voorbeeldfoto’s van anderen. Heeft iemand die?

1 like