Interieurtopic #5

Wil je de tafel in de lengte of breedte? Als het de breedte is kan ik wel foto’s delen van een vergelijkbaar huis (maar een halve meter smaller).

1 like

Maakt niet uit! In de breedte is ook goed. Ik wil het af en toe kunnen veranderen haha

3 likes

Hier zijn wat foto’s! Ons huis is dus wat smaller maar wel de standaard nieuwbouw lengte (9,6 meter), en de tafel 210cm. Langer had makkelijk gekund. Voor we een hanglamp hadden (en toen de krabpaal en dat zwarte kastjes ergens anders stonden, paste de tafel ook verticaal. Maar dan moesten we de tv iets schuiven (die hing toen nog niet vast dus kon wel). Het is dus net wat kleiner/smaller maar het helpt je misschien wel! Laat maar weten als je het gezien hebt want dan haal ik de foto’s weg

Weg

4 likes

Deze grootte is echt perfect, dankje voor de foto’s :slight_smile: we kwamen er alleen achter dat we geen 3 stoelen naast elkaar kunnen zetten door een lastige poot , dus we moeten verder kijken (maar gaan toch wel voor 2.10 of 2.20 m)

3 likes

Voor ons nieuwe huis hebben we twee tinten gekozen die regelmatig terugkomen (naast RAL 9010 en hout): een groentint (in de woonkamer en drie andere kamers) en een geeltint (die in twee andere kamers terugkomt). We overwogen de geeltint ook als accentkleur in het trappenhuis terug te laten komen (lambrisering of onderkant van de open trap) en op een paneel in de hal.

De kleursamples op de muur

De groentint is prachtig, echt heel blij mee. Maar ik heb nu twee wanden in één kamer de eerste laag geel gegeven en het is net alsof je een eierdooier binnenstapt :neutral_face: Twee wanden is duidelijk te veel van het goede en de kamer is ook te klein voor zo’n heftige kleur. (Dit is m: Puur Bubbels - Mengkleuren Collectie - Goud - Zoek producten in deze kleur | flexa).

🍳 op een zonnige dag

Ik loop even een beetje vast op wat het dan moet worden. Eén van de kamers die een of twee gele wanden zou krijgen zou de kinderkamer worden, en daarvoor hebben we geel afgesproken met ons kind (maar welke tint precies doet er niet zo toe). Voor de andere kamer hebben we geen vastomlijnde plannen.

De gordijnen en vloer zijn er al wel dus daar moeten we ook rekening mee houden.

Gordijnen

Vloer

Vloer

Welke kant zouden jullie opgaan? Lichter geel, of met een andere ondertoon? Meer richting terra? Of nog iets anders?

• Lichter geel
  • Geel met een andere ondertoon
  • Terra
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Deze lijkt ook wel erg op stucprimer, haha. Ik heb zelf geen gele muren (hoewel ik het heel mooi kan vinden) omdat zo’n licht eikenvloer ook al heel geel is. Dan is het echt geel op geel. Dat spierwitte plafond versterkt ook het gebakken ei effect dus dat zou ik ook schilderen.

4 likes

OMG can’t unsee! In het echt is dat wel iets minder het geval, maar ik snap wel precies wat je bedoelt want die vlekken zitten hier en daar ook nog

1 like

Ik heb van mijn vriend zo’n geurdiffusor gekregen voor kerst.
Hij had er wat standaard olieen/druppels bij gegeven die ik niet zo lekker vind voor dagelijk (lemon, lavendel, eucalyptus) en ik wil graag meer interieur/parfum geuren aanschaffen. Nu had ik een goedkoper setje gekocht maar die ruik ik helemaal niet.
Heeft iemand tips waar je goede en lekkere geuren kunt kopen? Hij staat in een grote ruimte dus ze mogen echt sterk zijn maar wel lekker/warm zoals een interieurparfum.

Tuincentrum, van Boles d’Olor

2 likes

Misschien kan je iets doen met behang? Of het geel wat minder heftig maken door met lambrisering te werken? Zoiets als dit

5 likes

Op zich kan het wel mooi zijn, vind ik. Ik had onze baby-kamer met deze kleur, maar dan maar de helft van de muur, en de rest (bovenkant) wit. Met witte/houten meubels ervoor, een fleurige lamp en beddengoed en wat schilderijtjes stond het heel vrolijk. Maarja, als je toch gaat verven kun je net zo goed de hele muur in een lichtere kleur doen!

1 like

@Geranium ik denk zelfs met de muren helemaal geel dat dit best kan werken hoor. Wat heb je er straks aan meubels in staan? Dat zijn vlakken die het geel al gaan breken en kan me voorstellen dat dat een bed plus kledingkast gaan zijn. Je voegt nog lichte gordijnen toe, gaat ook schelen.

Welke kleur hebben de meubels? Komen er nog dingen aan de muur boven het bed bijv? Je kijkt nu op een lege ruimte met gele muren, logisch dat je dan denkt mijn hemel wat heftig

2 likes

Ik kan je die van purebyme.com aanraden! Ruiken sterk en Maud geeft via instagram ook goede tips mocht je geuradvies (of combinatietips) willen.

Ik zou eerst inrichten en dan opnieuw nadenken. Toen alle kamers bij ons nog leeg waren en de vloer er nog niet in lag en we de kamer van m’n dochter een soort lavendelblauw en van m’n zoon lichtgroen hadden gemaakt dacht ik ook echt nee nee nee en heb daar nog over gepost in dit topic, maar eenmaal ingericht staat het super leuk.

5 likes

Dit ja. Een muurtje is zo opnieuw geschilderd, ook als er meubels staan. Dus zou gewoon doorpakken en als je het dan nog niks vind aanpassen

4 likes

Ik ben de badkamer aan het vernieuwen en heb een wastafelmeubel van 120cm. Nu wil ik er graag een organische spiegel boven hangen, maar ik weet niet zo goed of deze spiegel nu 100cm breed of 120cm breed moet …

Wat zouden jullie doen?

120!! Ziet er zo chic uit en rustig voor je ogen. Wat bedoel je met een organische spiegel?

1 like

Ja als het een rechte is, is het zeker chic! Maar het is zo’n vorm:

2 likes

Dan vind ik zeker 120, want wordt kleiner naar boven.

11 likes

Ja dat is zeker waar! Niet aan gedacht! Thanks

2 likes