Veggilaine heeft nu 42% op kasten!
Oh nee het hoeft niet per se groen te zijn hoor! @crazyplantlady . Toevallig hebben we boulder lichen in de gang en op de helft van de muur naar boven op de trap. Ik vind die kleur ook heel mooi en twijfel dus of ik die beneden op de muur ook wil doen. Maarja dan wordt alles weer zo groen.
Ik zit zelf meer aan terracotta kleuren te denken. Maar iedereen zegt dat je dan na een maand die kleur al niet meer wilt zien. Ik vind de histor kleur van 2025 ook prachtig trouwens.
Ik heb mijn hele keuken in picture gallery red van Farrow&Ball en ik ben er zeker nog niet zat van. Krijgen we ook heel veel complimenten over!
Met code MIESWINTER krijg je nu 42%
Dat is het hoogste dat hij ooit gaat. Is twee keer per jaar of zo
Thanks voor deze tips!!
Ik heb de 3D tekening van m’n toekomstige badkamer gekregen en ben helemaal excited. Ging vandaag tegels bestellen en dat was wel even een gedoe, ene tegel niet meer op voorraad of leverbaar voor de start en het alternatief ging mis met betalen. Blij als alles besteld is en goed geleverd is straks
Wel helemaal content met mijn kitkattegel (dit is overigens niet mijn badkamertekening
)
We krijgen bijna de sleutel van ons nieuwbouw (yeeeh).
Het is voor ons echt de eerste keer en ik vroeg mij af hoe de anderen met nieuwbouw het plafond hebben aangepakt. Ons plafond wordt wit opgeleverd met groeven. In mijn huidige huurwoning zie je overal van die groeven lopen en heb ik mij er nooit aan gestoord. Als ik dec stukadoor vraag wat er allemaal gedaan moet worden, dan is dat uiteraard all plafond en muren in huis … maar dat gaan we sowieso niet doen.
Is persoonlijke smaak en budget. Als het van die gespackte platen zijn hoef je er niks mee te doen, maar ik vind strak gestuukt persoonlijk wel veel mooier.
Hier ook niks aan het plafond gedaan. Persoonlijk houd ik ook niet van de trend waarbij je je plafond mee schildert met een gekleurde muur, maar als je dat wel mooi vindt kan ik me voorstellen dat strak gestuct mooier is
Zou je een foto willen delen? Ik heb deze op de keuzelijst staan voor onze trap (met dimity op de wanden).
Ik vind die tramrails wel storend, en zou het laten afstucen.
Je kan bij de bouwmarkt ook kleurenwaaiers lenen om thuis goed te kijken, en af te stemmen bij het kleurenpalet dat je al in huis hebt.
Zelf heb ik Dimity (FB) en Setting Plaster (FB, 50% sterkte gemengd om de intensiteit te dimmen) op de wanden beneden. Je kan van FB en Lab ook de kleine waaiers gratis bestellen. Als je terracotta zegt, maar zonder dat je het snel zat wordt, denk ik bijv aan LAB ibiza Rush, Saint Tropez, Arabic Desert.
Bij ons werd het wit opgeleverd met een korrel en dan om de meter ongeveer een groef van ca. 2 cm breed en een cm diep. Wij hebben dit gewoon zo gelaten. Deels vanwege budget maar die groeven hebben bij ons een functie. Namelijk de beweging van de betonplaten opvangen. Als je die direct zou dicht stucen dan krijg je scheuren precies op de plekken van die groeven.
Als je het plafond zou willen verfen in een kleur dan is het misschien wel handig om het te laten glad spakken/stucen. Want zou daar niet aan beginnen als er een korrel in zit.
Wij hebben in de woonkamer zelf met handige vader latjes in die betonplaten (ook met korrel en best diepe groef) geboord, gipsplaten ertegen en die gestuct. Boven die gipsplaten liggen ook leidingen. Boven hebben we twee slaapkamers (en twee niet, spijt van) laten stucen. Ik zou zoveel mogelijk nu in een keer laten doen (als je nu het geld hebt natuurlijk) terwijl je nog niet in je huis woont. Later wordt dat veel lastiger omdat er meubels staan.
Wij hebben Pointing in de keuken op plafond en muren, de beige kleur is Oxford Stone. De keuken is op het noorden met wel veel natuurlijk licht. Als je overzichtsfoto’s wil kan ik ze wel privé sturen.
De kleur van je keukenkasten ![]()
Ja dit, absoluut het stucwerk zoveel mogelijk nu laten doen. In de verbouwing van mn huidige huis werd door omstandigheden de plafonds van 2 kamers later gedaan toen we er al een tijdje woonden en wat een gezeik om die kamers weer leeg te ruimen, vloer goed af te dekken, en daarna wachten tot het droog is en je het hebt geschilderd voordat je alles weer op zn plek kan zetten.
Jaa sowieso alles wat aan de basis van je huis (bv stucen, schilderen, plinten, goede vloer leggen of vloerverwarming) kun je het beste nu doen. Soms financieel niet haalbaar uiteraard, maar als het kan kun je beter nu uitgeven op dat soort zaken en dan later pas een nieuwe bank of gordijnen bv. Want dat is zo gefixt, terwijl alles leegruimen/afdekken en vooral weer stofvrij maken na zo’n klus is echt de hel.
Of wij hebben bv geen ondervloer bij het tapijt van de slaapkamers gedaan en wel op de overloop, dat verschil merk je ook echt terwijl ik nu denk: was dat nou zo duur?
Wauw dit is echte geweldige kleur zeg, jouw keuken moet echt een plaatje zijn!!
Wij hebben het spuitwerk met oplevering laten vervallen en die groeven dicht gesmeerd, beste keus ever. De aannemer wilde het niet doen ivm scheuren, nog geen scheur te zien na 6 jaar! Staat oogt echt zoveel rustiger.