Interieurtopic #5

Ik ben al dagen aan het zoeken naar een draaifauteuil en de enige die ik echt mooi vind is deze van een Brits merk (Castlery)

Is er iemand die denkt oh heb toevallig echt iets gezien wat er heel erg op lijkt en wat verkrijgbaar is in NL?

2 likes

Zitmaxx haha. Hebben mega veel draaifauteuilen die daarop lijken en kun je in elke stof laten bekleden die je wil.

1 like

Ik ben daar al geweest en zit ook steeds op de website te kijken maar ik vind het allemaal net een beetje te oubollig of zo. Weet je een specifiek model dat je er echt op vindt lijken?

Deze misschien nog het meest? Maar het zitvlak is veel korter.

Edit: nu zitmaxx toch ter sprake komt ik ben daar dus laatst al wezen kijken maar wil van de week nog even terug gaan omdat ze er idd veel van dit soort stoelen hebben. Maar wellicht dat een andere meubelwinkel iets heeft wat meer lijkt op wat ik in m’n hoofd heb.

2 likes

Oh nee niet specifiek. Vind het vaak oubollig door de creme kleur, dus zou daar dan een andere keuze in maken. Maar vind de Estelle er wel op lijken, maar elinka, cherita & avelin al veel minder oubollig. En dan in een leuke kleur of een leuke textuur.

2 likes

Oh ja thanks voor het meezoeken! Estelle en Avelin hebben zeker wel wat. Ga van de week wel ff kijen of het ook lekker zit. Vind het altijd zo lastig om het ook voor me te zien in een andere kleur/textiel.

En ugh 14-18 weken levertijd fml :skull:

1 like

Oooh wel heel goed om te weten, is ook niet massief hout toch? Ik ben toevallig gisteren naar een meubelmaker geweest om een wandmeubel te laten ontwerpen, massief notenhout en dan dus op maat gemaakt met afgeronde hoeken etc en dat is wel echt super duur dus overwoog tylko alsnog… maar niet echt waard dus? Edit zag een soort van soortgelijk model bij tylko voor iets van 2500 en ik had gisteren een offerte van 7100 :face_with_spiral_eyes:

Iemand anders een ervaring met een goede meubelmaker die ook kasten op maat maakt? In de stijl van Artisan het liefst

2 likes

Wij zijn juist echt tevreden over de kwaliteit van tylko. Mooi stevig spul

4 likes

Ik ken meerdere goede meubelmakers, maar ik denk dat als je iets groots wilt niemand aanzienlijk goedkoper is dan 7100 euro in die stijl met massief notenhout. Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat je zonder fouten te maken een tylko plank doormidden krijgt

5 likes

Ben alsnog benieuwd hoor als je wat tips hebt. Al zijn ze niet goedkoper dan rechtvaardigt het gevoelsmatig wel zo’n aankoop

1 like

Probeerde je een dm te sturen, maar dat kan niet

1 like

Even snelle internet search, heb je mogelijk zelf al gedaan

Massief notenhout? Ben je daar zeker van? Lijkt me sterk voor zo weinig geld.

4 likes

Uiteraard, dit is geen louche bedrijf en bij eerdere meubels die ik daar kocht kreeg ik een echtheid certificaat, misschien is het een geval Albert Heijn die in NL goedkoper is. Als het adres wil by all means, ga heen en sla in!

Een andere forummer heeft hetzelfde gehad en heeft toen een nieuw onderdeel gekregen van tylko! Dus zou dat proberen

2 likes

Ik heb 1 van Zitmaxx en totaal niet oud bollig. Ligt aan de kleur en textuur!

1 like

Ik had de plank niet doormidden (geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt), maar er was wel een foutje en ik kreeg heel makkelijk en snel een nieuwe plank, @Lady_Mary

4 likes

Ah fijn dat het zo gemakkelijk ging. Het was geen plank maar een latje. De binnenkant zag er ook echt uit alsof het van karton was gemaakt. Misschien dat de planken inderdaad steviger zijn.

Albert Heijn? Ben je een ijlende AI?

Veel mensen zien fineer en denken dat het massief hout is. Vandaar.
Bovendien is er relatief weinig meerwaarde van een volhouten meubel tov een andere basis (goedkopere houtsoort of mdf) met kwalitatief fineer.

1 like

Ik denk dat ze refereert naar je dure uien verhaal.

5 likes

Wat in gods goeie glorie hebben uien met een notenhouten kast te maken

2 likes