Dat het in Nederland misschien goedkoper is dan in België om zoiets te laten maken?
Mentale gymnastiek van olympisch niveau
Je wilt ambacht, op maat, in massief materiaal. Dat is duur
Ik kan www.harthout.nl aanraden. Zij hebben wat keukenkastjes gemaakt en die zijn prachtig geworden, maar uiteraard een andere prijs dan wanneer we dat in de winkel hadden gekocht.
Idd de uien. Ik begrijp je houding niet, Google zelf massief notenhouten wandkasten en verbaas je over de prijs zonder mijn zicht en die van professionele meubelmakers erop in twijfel te trekken.
En dank @itakepictures!
Ik denk dat mijn vraag het beste in dit topic kan: ik ga binnenkort tweedehands Lundia onderdelen kopen om een kast te maken, maar die moet je wel zelf vervoeren. Het gaat eigenlijk alleen om planken, maar de langste zijn wel 250cm lang. Omdat het een outlet/tweedehands handelaar is bezorgen ze niet. We moeten dus of een busje huren of iets van een koeriersdienst. Heeft iemand hier toevallig tips voor (in Amsterdam)? Dus koeriers of verhuurders van grote bestelbussen. Online vind ik natuurlijk gewoon Diks enzo maar misschien zie ik iets handigs en betaalbaars over het hoofd. Heeft iemand bijv ervaring met Brenger voor zo’n formaat?
Ja Brenger is top, ik heb wel eens iets verkocht (een buffetkast) via Brenger.
Oh wat goed! Kun je dan ook van tevoren een afspraak maken of moet je zoals bij Uber oid op het moment zelf iemand oproepen? Het lijkt mij namelijk wel heeeeeeeel fijn als we niet met zo’n enorme bus door de stad hoeven ![]()
Volgens mij kun je dat van te voren allemaal aangeven, welke datum enzo, en dan wordt er een koerier gezocht die dat in zijn route kan opnemen.
Ik heb laatst nog een 250 plank in een grotere personenauto vervoert, ik weet natuurlijk niet hoeveel onderdelen je nodig hebt maar een busje hoeft misschien ook niet!
Hmmm ja zelf heb ik geen auto maar ik zou misschien idd iemand kunnen vragen met een grote auto waarbij er met platte stoelen wat langers in kan!
Brenger werkt goed. Volgens mij kan je via het brenger portaal een soort afspraak maken met een tijdvak.
Ik heb daar een keer een oude kerkbank mee gekocht en een groot zitmeubel. Werkt prima hoor
Zou dit wel als laatste optie zien. Ik heb sinds kort echt een grote auto en 250cm is nog steeds wel de max van wat er in kan als je de klep dicht wilt. Is wel balen als het net niet past. Zou voor een koerierdienst gaan, volgens mij is Brenger ook waar marktplaats mee werkt (?). Daar heb ik wel eens een meubel mee laten vervoeren en dat was prima en vooraf planbaar.
2,5m kan ook op het dak van de auto (dakdragers). Wel een hoop gedoe zeker als je afhankelijk bent van andermans auto dus snap dat je liever een koerier hebt.
Of via snappcar?
Weet jij (of iemand anders) of Brenger dan ervoor zorgt dat het ongeschonden vervoerd wordt of moet de verkoper (dit geval Marktplaats) dit regelen? Concreet: bij een stoffen meubel wil je niet onderweg vlekken erop krijgen omdat de bus van Brenger vies is of handen/handschoenen van bezorger vies zijn.
Lijkt me toch dat jij dit moet regelen. Als je wilt dat het schoon blijft moet je zorgen dat het goed verpakt is/er evt bij zijn als ze inladen. Is echt niet de verantwoordelijkheid van de verkoper of koerier als jij een bezorgservice huurt.
Ligt aan de koerier. De meeste hebben vast wel van die verhuisdekens in hun bus liggen maar weet niet of het standaard is.
Als je zelf een bus / vrachtwagen huurt liggen er ook vaak van die dekens in maar bijv geen spanbanden.
Zou je via een bericht aan de brenger koerier moeten vragen denk ik
Thnx, mocht het ervan komen dan check ik t bij beide partijen even. Als het te veel gedoe is dan vind ik het niet waard, ga ook niet naar de andere kant van het land om bij het inladen te zijn.
Er is via Brenger een verzekering bij. Ik heb een 60s design tafel verkocht en die is vervoerd via Brenger. De chauffeur had dekens en spanbanden, zelf had ik een oud laken om de tafelplanken gedaan. Zat uiteindelijk een kras in (thank god in een verlengstuk, dus niet vaak zichtbaar) en de koper heeft vergoeding gekregen van Brenger. Ik had wel echt alles op de foto gezet dus er was bewijs. De koper was er heel relaxt over en heeft me nooit verteld hoeveel vergoeding dus denk dat het best lucratief is geweest voor haar.
Good to know, dank! ![]()