Interieurtopic #5

Oke, we gaan verhuizen en het hele huis mag worden geverfd en we willen een nieuwe vloer. We zitten nu echt in de orientatie fase, dus ik ben op zoek naar inspiratie in de zin van leuke insta accounts of Pinterest borden. We willen een huis waarin het lijkt alsof het altijd een mooie zonsondergang is. Warme kleuren, mag best wat diverse tinten, veel houten elementen en ook nog wel een plant hier en daar. De tegelvloer van @Daelyss heb ik al een tijd geleden opgeslagen want zoiets wil ik in de gang en bijkeuken :heart_eyes:.

Wie weet er leuke accounts die aansluiten bij de beschrijving hierboven? En hoe zou je überhaupt zo’n stijl noemen?

1 like

Stijlstudiobowie, Eva van de ven, mycozysquaremeters, caitlindevisser

2 likes

Heeft er hier iemand ervaring met kelim vloerkleden? Overweeg om een loper te kopen voor in de gang, omdat het zo‘n mooi patroon heeft met prachtige kleuren.

Maar die kleden zijn natuurlijk een stuk dunner dan normale vloerkleden.

Heb er zelf nog nooit een gehad en vraag me dus af of ze goed blijven liggen als je er een antislipmat onder legt. Of dat ze dan alsnog makkelijk verschuiven…

Het kleed dat ik op het oog heb:

3 likes

Prachtig, zeg!
Ik heb er ook net een gekocht en een vilten onderkleed eronder. Dat plakt een beetje, dus het is een klusje om het kleed er goed recht op te leggen, maar ligt als een huis. Ik heb het gekocht bij de winkel waar ik deze loper kocht.

1 like

Ooh, die van jou is ook heel mooi! Ik ga het vloerkleed binnenkort bekijken om te zien of ie er in het echt net zo mooi uitziet. Ga dan direct vragen of ze er eventueel ook zo‘n antislip mat bij hebben.

4 likes

Ah dankje! De meeste zijn wel in de goede richting, al vind ik die laatste wat te roze.

1 like

Wie o wie heeft een donkere kleur muur die ook goed afneembaar is zonder dat er vegen of iets dergelijks ontstaan? Geluk bij ongeluk achter gekomen dat de huidige verf die we op de muur hebben helemaal niet met een droge doek af te stoffen is, laat staan met een vochtig doekje, zonder dat er vegen ontstaan. Het is een matte verf van Flexa Creations (vreemd genoeg heeft het wel een lichte glans gelukkig want ik houd niet van echt mat) We zouden al een extra laag erop aan gaan brengen maar dat wil ik dus doen met een andere soort verf.

1 like

Je moet schrobvaste verf nemen van een goed merk, zoals Sikkens of Sigma.

Deze bijvoorbeeld heb ik in de keuken achter mn kookplaat, kan ik gewoon elke dag met allesreiniger schoonmaken.

3 likes

Heb een donkerblauwe muur, gemengd in een modern emulsion van Farrow&Ball en die is afneembaar. Ik moest die ook over verven omdat de eerdere laag niet af te nemen was. Maar zou op plekken die echt vies worden zoals de keuken idd verf kopen die daarvoor bedoeld is.

2 likes

@YellowBird bedankt! Het gaat om de muur langs de trap dus misschien is dit iets te, maar ga hem zeker meenemen in de overweging.

@Feather gaat bij ons ook om een hele donkerblauwe kleur. Kun je er dan ook met een zachte droge doek overheen zonder dat er iets gebeurt? Want ik heb dus ook vegen gekregen met de plumeau :sweat_smile:

Voor het eerst dat we kiezen voor een ‘kant en klare set’ van een andere merk, nou lesje geleerd hoor. Nooit weer.

1 like

Ja makkelijk, ik ga er gewoon met een natte doek overheen en sowieso wekelijks met een plumeau (vind dat wel het nadeel van donker: je ziet alles). Ik heb toevallig bij de trap hetzelfde probleem op de muur met een Flexa verf, het is echt niet af te nemen terwijl daar wel snel strepen komen op de muur.

2 likes

Ja het is zo stom dat je met een plumeau al vegen krijgt, zegt genoeg over de kwaliteit van Flexa.

2 likes

Ik mocht het vloerkleed thuis uitproberen - gelukkig maar, want die die ik eigenlijk op het oog had was veel te smal.

We hebben al zo lang niets liggen, dat het echt wennen is om daar nu wel zoiets te zien liggen.

Twijfel twijfel…

15 likes

Ik vind wel mooi hoor, deze is wat warmer van kleur, wat intenser door het rood. Maar in een gang kan dat prima! Misschien nog even schuiven voor de juiste positie, nu lijkt het of het einde van het kleed halverwege de laatste deur rechts ligt?

3 likes

Ja, dat hebben we extra zo neergelegd, omdat de achterste deur ook nog open en dicht moet kunnen.

1 like

Ik vind dit heel leuk zo

3 likes

Heel leuk zo vind ik! Fleurt het echt op

1 like

@Jipster influencer lijkt op interieur, maar ik reageer maar ff hier. Wij hebben in een paar kamers de kleur Singing Sand en In the buff (wel in andere verf gemengd want haat Histor), neutrale fijne beiges vind ik.

(Niet mijn foto)

En in the buff, ook:

1 like

Wij gaan binnenkort ons huis schilderen en ik ben op zoek naar een mooie, lichte beige/zandkleur voor op de muren beneden. Ik heb al wat potjes geprobeerd maar ik vind het vaak te donker of neigen naar grijs of groen. Een kleur die overal bij past en die vooral zorgt voor warmte. Iemand tips?

2 likes

Misschien vind je Elephant’s breath van Farrow & Ball wat? Of is die al te donker?

3 likes