Vrienden van mij hebben laatst geschilderd met de kleur discover van histor. Ben echt fan! Ook niet te geel. Ga binnenkort mn tegels in de keuken ermee doen
Uhg nee en vooral die trappen niet haha.
@itakepictures de vloer is nu wit (hout) en blijft voorlopig zo. Ik denk dat we die volgend jaar willen vervangen voor een (lichte) gietvloer. Zoiets vind ik wel mooi inderdaad
Had je de echte verf gebruikt of laten mengen vanuit een ander merk?
De echte hebben we op meerdere muren met verschillende lichtinvallen blijft super mooi zacht beige.
Om wat kosten te besparen ook geprobeerd via sigma te laten mengen, dat was toen erg grijzig.
@Jipster ik heb Sandy Beach. 5 jaar geleden gekozen en geen dag spijt van gehad. Met elk licht weer anders mooi. Wel iets donkerder dan de andere voorbeelden die hier worden gegeven hoor.
Hmm schilder heeft het toen inderdaad laten mengen, ben benieuwd of het daar inderdaad aan lag. Ga een volgende keer zeker even testen met een sample van Farrow & Ball ernaast.
Heeft er iemand wel eens een (houten) trapleuning laten maken? Onze trap heeft een leuning aan de muur, maar er zit een hoek in de trap waardoor er nog een stukje nodig is in de ‘vrije ruimte’ zeg maar. Vroeger zat dit stuk tegen een muurtje, maar dat hebben we gesloopt. Heeft iemand een aanrader? Ik zie door de bomen het bos niet!
Snelle trappen winkel, net een Essen versie laten maken en is mooi geworden
Leuk om te zien, 1 Farrow & Ball kleur in FB verf en 2x gemengd in een ander merk. Je ziet behoorlijk veel verschil: "How Accurate Is Color Matching Paint?" Let's Find Out… — The Grit and Polish
Als je een beetje handig bent, kan je het heel gemakkelijk zelf maken.
Ik heb via de website spijl in stijl de houten leuning, spijlen, balusters en onderregel gekocht, ziet er super uit.
Oh ja alsjeblieft! Ik heb nu singing sand van histor op het plafond, en overweeg hard om dat ook op de muren te doen. M’n nieuwe meubels staan er inmiddels dus ik ben zo benieuwd hoe het wordt
Ik vind het patroon en de kleur van een paar van de terrazzo tegels van Designtegels heel mooi (limone, mandorle, fior di latte) maar ze zijn 41x41. Eigenlijk zoek ik een grotere tegel in dezelfde stijl maar ik kan dat bijna nergens vinden. Heeft iemand nog een tip voor bijvoorbeeld een tegelwinkel die je niet heel snel op internet kunt vinden?
Mawi, zit in Maarssen. Edit: never mind zijn ook maa40x40 zie ik. Je zou even kunnen bellen of ze nog andere afmetingen heben
@Frankie MAWI heeft veel van wat ze hebben niet online staan. Ik zou zeker even langsgaan als het in de buurt is - ze hebben veel moois en je wordt er heel goed en persoonlijk geholpen. Ik ben echt fan ![]()
Veel echte terrazzo tegels zijn die maat omdat ze dik moeten zijn en grotere formaten worden dan echt heel zwaar en de kas op scheuren in de productie is groter vanwege het krimpen
Als je een groter geheel wil is misschien laten gieten een beter alternatief maar wel ook heel duur (al zijn de tegels ook al vrij prijzig)
Heeft iemand toevallig Green Stone van F&B in hun huis? Of een soortgelijke kleur?
Ik vind hem niet per se heel koel ogen op de foto’s, maar hij wordt wel beschreven als een koele grijsgroene kleur…
Ben je al bij Tegelgroothandel Julius vd Werf geweest? Kan je alleen als particulier niet zelf bestellen.
Ik heb een terrazzo in de badkamer van 90x90; erg blij mee. Wel iets andere tint, maar misschien is het wat: Roca Pigment, moest even zoeken waar ze op voorraad waren. Maar uiteindelijk heel tevreden over deze website en service ook: https://www.tegeloverzicht.nl/roca-pigment-90x90cm-multicolor-fll7anf991.html
Mag ik een foto van je badkamer zien (in dm)?
Ik vind het ook een warme groen… op deze foto zit ie op de kastjes links en het hout erboven:
Maar het is toch wel duidelijk dat het kastje een stuk koeler en grauwer is dan bijvoorbeeld wel een warme tint groen zoals op de deurkozijn op die foto?
Ja die tint groen van @Nysmn is koel. Neigt naar grijsgroen. Vind dat ook op de foto van @Nysmn die ze post. Maar hoeft niet minder mooi te zijn. Als je ‘m verft in een kamer met noorderlicht en je verwacht een mooie warme tint, zul je bedrogen uitkomen. Maar het is maar net wat je wil en in wat voor soort kamer/licht.