Interieurtopic #5

Roze?

1 like

Ik vind kobaltblauw (wist niet dat het nu een trendkleur is) in ieder geval mooi bij het tapijt en de bank staan, ik zeg dat het ook aan aan de rest van je interieur ligt. En ik had het over weeĆÆg, niet inspiratieloos.

Edit: geschreven tekst komt vaak zo bits over

2 likes

Ik ben me aan het oriƫnteren op zonwering. Waarschijnlijk een knikarmscherm voor het balkon, maar we zijn ook aan het kijken voor screens of zonwerende raamfolie op andere plekken.

Heeft er iemand ervaring met zonwerende raamfolie? Houdt het ook echt veel warmte tegen? En hoe ziet dat er van buiten uit?

1 like

Wat voor glas heb je in de ramen zitten? Ik heb het voor ons vorige huis ook overwogen, maar bij alles vanaf HR++ werd folie niet per se aangeraden ivm risico op breukvorming. Uiteindelijk zijn wij toen voor screens gegaan, zowel ervaring met elektrische screens (:money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:), als screens die je met een soort manchetten aan het kozijn bevestigde (:money_with_wings:). Werkte prima, maar verwacht er geen 5+ graden verschil in binnentemperatuur mee

2 likes

Ik heb ook alleen ervaring met een screen @Bunnyslippers. Volgens de hygrometer scheelt het toch maximaal 1-2 graden. En als je de gordijnen daarbij dicht hebt scheelt het ook nog wat. Ik woon bovenin een jaren 30 appartement met plat dak, dus wordt heel snel warm bij ons. Dit houdt het iets tegen, maar voor de ergste hitte gebruiken we een airco

1 like

Hoewel ik weet dat de aankleding van je huis moet groeien, zijn onze muren nu we groter wonen wel erg kaal. We hadden een heel vette, historische landkaart, echt een enorm groot statement piece, maar die past hier helaas niet (lagere plafonds en kleinere kamers).

Dus: wat zijn jullie tips voor wanddecoratie? Ik ga zeker bij de kringloop, op de vrijmarkt en op marktplaats kijken maar zoek ook wat webshops.

Wat voor stijl zoek je ongeveer?

Ik heb aan de muur een mix van keramiek (zelfgemaakt en gekocht), wandvaasjes, persoonlijke fotos, prints/illustraties in lijsten die verschillen qua materiaal en maat, wandbordjes, tegels etc. Je kunt er ook een wandlamp, hangplanten aan toevoegen of planken met planten, persoonlijke spulletjes og souvenirs inlijsten in ā€˜diepe lijsten’ (heet dat een baklijst? Ikea heeft ze ook) Het is idd iets dat moet groeien, en ik vind de afwisseling tussen verschillende materialen leuk. Ik zou persoonlijk bijv geen gallery wall maken met alleen maar ingelijste afbeeldingen.

Mijn onopgeruimde huis:

9 likes

Iemand aanraders en/of misschien eigen foto’s van zo’n kleur verf op de muur? Ik vind het lastig en vind het alweer snel of te paarsig of te leverkleur

6 likes

Dankjewel, goede tips! Leuk ook om jouw muur te zien :blush:

Wandkleden!

3 likes

Werkaandemuur.nl !

2 likes

Mooie muurkleur, welke is dat?

Tout van Lab

3 likes

De kleuren uit je voorbeeldfoto’s wil je niet? (Tout 530 van LAB en Adventurer van Little Green)

3 likes

Als ik meer foto’s van deze kleuren zoek vind ik het weer niet zo mooi… dus ik vind het echt lastig!

Maar ik ben nu wel enthousiast over Lab merlot mania. Alleen ik vind Lab echt duur :smiling_face_with_tear:

Dus ik zou het zelf wel willen laten mengen maar kan dat aan de hand van een afbeelding?

1 like

Ja is ook lastig! Sowieso niet van een plaatje laten mengen, maar eerst een tester proberen. Want een kleur is in elke kamer ook weer anders, afhankelijk van de lichtinval.

Je kan LAB kleuren in andere merken via Verfplaza bestellen

2 likes

Ik zou aanraden om via verf.nl bijv testpotje sikkens muurverf te bestellen in de kleur die je wil. Kun je zo oo de site aanklikken. Testpotje kost 7,50 en dat krijg je san weer als tegoed als je daarna sikkens koopt.

1 like

Ik denk ookal een tijdje na over wandkleden voor aan onze muur in de woonkamer. Ken je misschien websites/bedrijven die ze verkopen?

Ik heb Sulking Room Pink en die raad ik in elk geval af als je een slaapkamer op het noorden hebt :grimacing: (had je waarschijnlijk al te licht/grauw/leverkleurig gevonden)

Nee eigenlijk niet, ik koop ze altijd op vakantie van locals en ga daar dan ook specifiek naar op zoek. Misschien op Etsy?