Interieurtopic #5

Wij gaan over een tijdje verhuizen en moeten alles verven. Ik zie online nu heel veel over het color drenching; waarbij je de muren en plafond ook verft. Is dat iets wat mensen ook echt doen, of is dit een soort instagram/pinterestdingetje?

Het is beneden niet per se heel licht en ook een relatief laag plafond dus neig naar niet doen, maar ik lees dat het de ruimte juist kan vergroten?

Ik ben ook recent verhuist en in het gehele huis het plafond mee geverfd met de kleur op de muren. Dit is dan wel een zachte beige kleur, dus zeer intens is het niet. Maar ik vind het een erg mooie en rustige sfeer geven.
In onze slaapkamer het plafond mee behangen, daar geeft het een knusse sfeer, dus ook zeker een tip.

1 like

Maakt dat iets uit? Als je het mooi vindt moet je het doen, wat maakt het uit hoeveel andere mensen dat hebben?

Ligt aan de kleur, maar over het algemeen zorgt het wel voor meer eenheid in de ruimte. Ik zou niet meer zonder kunnen.

3 likes

Mensen met een nieuwbouwhuis met lichtgrijs of beige 100%

Ja wel gedaan in mn nieuwe huis, de slaapkamer is helemaal groen en dat vind ik wel erg knus. Maar zag vandaag ook een story met een gekleurd plafond wat ik erggg mooi vind:

(Ja weet dat het forum geen fan is van haar)

4 likes

Wij hebben alle plafonds in het huis meegeverfd en tis zoooo mooi geworden. Zoveel spijt dat we dat in ons vorige nieuwbouwwoning niet hebben gedaan. Mn vriend was anti meeverven, maar is helemaal om en heeft ook spijt van het vorige huis. Wij hebben groene, rode, roze, roze/beige en licht oranje muren

3 likes

Color drenching geeft eenheid en daardoor rust in een ruimte en kan een ruimte knus laten kijken. Bij heel kleurrijke of donkere kleuren kan de ruimte lager lijken als je je plafond meeverft. Ik zou het daarom per ruimte bekijken!

Veel mensen vinden het een uitkomst in de slaapkamer. Ik heb het plafond in de wc in een donkere kleur meegeverfd. Ik moest even slikken toen de wc 3x zo klein leek, maar met wat aankleding is het nu de meest knusse en leuke ruimte in mijn huis. Als het plafond voor je gevoel al op je afkomt, dan is color drenching niet altijd een handige keuze (tenzij dat gevoel juist heel sterk is doordat het een wit vlak is dat afsteekt bij de muren).

3 likes

Ja! Heb het overal gedaan. Zachtroze in de woonkamer, is echt heel mooi geworden al zeg ik het zelf.

1 like

Dankjewel voor alle reacties!

@dblauw ik weet niet of ik het mooi vind; als in of ik het mooi vind als het niet in een pinteresty huis is (wat ik niet ga hebben😅) vandaar dat ik benieuwd was naar “echte” ervaringen.

Het is bij ons geen nieuwbouw en boven is best licht maar beneden relatief laag (245 ipv 260) en donker. Wil daar wss satin slipper of een andere net niet wit op de muren en 1 accentmuur- al is dat ook alweer gedateerd geloof ik. Misschien moet ik het gewoon doen, zo heftige kleur is het niet. En anders wordt het alsnog een plafond witten haha.

@itakepictures erg mooi ja. Maar dit is wel een vrij licht huis denk ik?

Dan al helemaal doen! Ik vind een plafond in het wit als de rest kleur heeft niet zo mooi, dus als je alles die net niet wit doet wordt het prachtig! En misschien in plaats van accentmuur met kleur kan je ook denken aan een mooi behang :blush:

6 likes

Met Satin Slipper sowieso het plafond mee verven. Daarmee gaat je plafond niet ‘naar beneden van’.
Juist alleen een wit plafond gaat opvallen, dan word het accent juist daarop gezet.

En inderdaad niet meer 1 accent muur, maar minimaal 2 muren als accent.

4 likes

Toevallig van het weekend mijn keuken opnieuw geverfd en het plafond erin meegenomen. Erg mooi geworden. De keuken is vrij smal maar wel een hoog plafond en zonnige ligging. Ik heb van Karwei de kleur white pepper gebruikt dus niet echt een heel donkere kleur.

2 likes

Wij hebben het wel gedaan. It’s a hell of job maar het resultaat is zoveel mooier.

4 likes

Bij ons was het advies in de verfwinkel: mix voor het plafond dezelfde kleur maar op een sterkte van 15-25%, van wat er op de wand zit. Zo heb je wel hetzelfde gevoel maar houd je ook meer diepte in de ruimte.

Volgens mij is dit ook vaak het advies als je gewoon RALletjes gebruikt: een iets wittere tint op het plafond dan op de wand.

6 likes

Ik heb dit gedaan in de slaapkamer (hele lichte gele kleur) en ben hier echt mega blij mee! Het heeft zo’n heerlijk lichte en zonnige sfeer nu, in de keuken ook gedaan maar dan met een offwhite, ook daar heeft het echt goed uitgepakt. Dus ruimtes die ik nog aan ga pakken ga ik ook lekker drenchen. En zeker geen pinteresthuis hoor, maar wel meer rust!

3 likes

Misschien een andere mening dan de rest maar ik had het in m’n vorige huis in elke kamer en was er zo zat van. Vond echt dat de ruimtes op me af kwamen en te veel kleur. Heb nu juist de plafonds in een zachte beige en dan vergrijsde kleuren (groen, roze, geel) op de muur en ben daar echt veel blijer mee. Ik vind het dus wel vooral een vtwonen/Pinterest hype wat niet werkt als je het huis er niet voor hebt

6 likes

Bij ons hebben alle plafonds een kleur.

Beneden is dat Frosted Sand van LAB. Boven is dat Mushroom van LAB. Ik kan wel een foto dM’n.

3 likes

Zou je foto willen delen van die muur en welke kleur?

1 like

Ja wil je een foto DM’en? Heel benieuwd.

@kaleidoscope en je had dus overal op de muur/wand dezelfde kleur en dat was je beu? Als ik het goed lees heb je de plafonds nu wel alsnog geverfd in iets anders dan wit/9016/9010? Dat vind ik wel interessant.

Ik ga het iig doen. En als het niets is dan verf ik opnieuw🥲 als het niet bevalt beter plafonnetje witte is beter dan voor altijd twijfelen haha.

1 like

Hoe zouden jullie de woonkamer inrichten?

Wij zijn zelf niet heel erge televisie kijkers dus die hoeft zeker niet centraal te staan, wel willen we graag een grote hoekbank waar je lekker op kunt chillen.

In de woonkamer moet of de piano of de speelgoedkast (vergelijkbare grootte).

Een kleiner bankje/loveseat/grote stoel zouden we ook fijn vinden.

De huidige bewoners hebben het zo:

Samenvatting

Ik zat zelf te denken aan dit maar ik ben bang dat het zo standaard/gepropt wordt als je de bank zo in de hoek neer zet.

Samenvatting

Foto’s van de huidige inrichting. Haal ik later weer weg.

Samenvatting

1 like