Interieurtopic #5

Hoe zouden jullie de woonkamer inrichten?

Wij zijn zelf niet heel erge televisie kijkers dus die hoeft zeker niet centraal te staan, wel willen we graag een grote hoekbank waar je lekker op kunt chillen.

In de woonkamer moet of de piano of de speelgoedkast (vergelijkbare grootte).

Een kleiner bankje/loveseat/grote stoel zouden we ook fijn vinden.

De huidige bewoners hebben het zo:

Samenvatting

Ik zat zelf te denken aan dit maar ik ben bang dat het zo standaard/gepropt wordt als je de bank zo in de hoek neer zet.

Samenvatting

Foto’s van de huidige inrichting. Haal ik later weer weg.

Samenvatting

1 like

Even zonder te tekenen: als je nu de piano of speelgoedkast tegen de muur links zet. Dan zet je de bank, met een mooi kleed ervoor, in het midden van de kamer (zicht als je zit naar buiten/rechtermuur en dus hoek linksboven). De tv kan dan aan de rechtermuur en staat zo niet centraal. Je hebt dan de kamer meer gericht op buiten en minder op de tv.

3 likes

Is van miss pompadour, wit met gember

8 likes

Ik zou de piano in de hoek zetten waar zij nu die kast met planten hebben staan of ergens anders aan die lange muur. En de bank zeker op die plek houden. Doet echt zo veel meer voor een kamer dan de bank tegen een muur.

3 likes

Dat is wel heel kort door de bocht. Ligt vooral heel erg aan de rest van de inrichting of dat werkt of niet imho

3 likes

Ik zou voor de optie gaan die je zelf in gedachten had, dus de bank in de hoek. In de hoek rechtsonder kun je dan een speelhoekje maken. Zo kun je op de bank hangen en toch naar je kind(eren) kijken. Zoals de huidige bewoners het hebben sluit het de woonkamer heel erg af.

3 likes

Dan zit je op de bank dus altijd naar de zooi van je kinderen te kijken. Speelhoek achter de bank/uit het zicht vind ik echt ideaal.

6 likes

Ik vind de huidige opstelling leuk, maar ben het hier wel mee eens. Dan wel het gordijn vervangen/weghalen want dan wordt het misschien wel een beetje in de hoek gepropt. Maar qua opstelling juist meer open ipv opgepropt.

2 likes

Klopt, had chocolade bruin in de slaapkamer, oud roze in de inloopkast, grijsgroen in de werkkamer. Heb nu een zachte beige van Farrow and Ball op alle plafonds

2 likes

Het speelhoekje zou ook in de keuken kunnen, de piano is wat mooier om naar te kijken haha. Maar wij hebben het nu inderdaad ook achter de bank zodat het uit het zicht is.

@wompie ja, dat vind ik nu ook een beetje en dat zal straks nog erger worden want dat zijn nep gordijnen die alleen op het kleine stukje muur hangen. Wij willen echte inbetweens hebben die achter de spotjes van de erker komen dus dat komt dan nog best wel de woonkamer in.

De tv op de rechtermuis vind ik niet ideaal want dat is dan het eerste dat je als je de woonkamer binnen komt. Heb die liever wat meer weggewerkt. Of er moet een mooie kast omheen komen die afgesloten kan worden.

Ik vind deze bank eigenlijk te groot voor de ruimte! Weet niet of dat nog een optie is

1 like

Dat is zeker een optie. Maar we hadden zelf wel zoiets in gedachten qua formaat. Of 2 losse banken als dat beter past.

1 like

Ik heb een beige babykamer, planfond en muren in dezelfde kleur, en jawel: veel zwarte details.

Hoe kan ik deze kamer gezelliger maken zonder meteen alles te hoeven schilderen? Bedje schilderen is geen optie, dat was een helllllls karwei en doe ik nooit meer.

Sowieso iets met kussens, posters en een ander kleed dacht ik? Matcht babyblauw daar bijvoorbeeld bij?

1 like

Hier ook een beige kamer en ik heb muurstickers gebruikt. Nog steeds heel blij mee!

Samenvatting

Hij maakt er wel slechte kwaliteit van… de muur is minder geel dan het op de foto’s lijkt en de stickers zijn wat feller van kleur

2 likes

Mijn kinderkamers hebben ook niet heel gekleurde muren, maar we hebben van die glow in the dark sterren geplakt en zichtbaar kleurrijk speelgoed en boekjes in de kasten, en leuk beddengoed. Daarmee ziet het er (vind ik) al veel gezelliger uit. O ja, en van die stoffen gekleurde vlaggetjes van de Hema.

Misschien toch wel 1 muurtje verven als je tijd hebt, snel gedaan en wel meest effect! En anders flink uitpakken met muur volhangen, en op wat grotere posters. Zou zelf niet voor babyblauw gaan, vind dat wat te flets bij beige. Maar als je het mooi vindt, zeker doen!

Even wat inspo, kan goed met beige maar wel wat meer uitgesproken qua kleur misschien

9 likes

Loooove poster inspiratie! Ik ben vormgever dus wil idd allemaal posters maken in zo’n stijltje. Is het niet gek om één muur te schilderen en dat de rest van de muren inclusief plafond dan een andere kleur hebben?

2 likes

We willen in ons nieuwe huis een nieuwe vloer, maar komen er maar niet uit wat we willen. Aan de ene kant lijkt ons een gietvloer heel mooi want ik vind de contrasten tussen gietvloer en houten meubels zo mooi. Maar een gietvloer is, zo hoor ik vanuit mijn omgeving, erg krasgevoelig en je ziet er alles op liggen.

We hebben in ons huidige huis visgraat pvc en ik vind pvc echt wel ideaal qua krasgevoeligheid en onderhoud. Maar ik vind de glans die er op zit minder mooi en ik wil geen visgraat meer. En ik weet dus niet of ik pvc in rechte plank wel mooi vind…

Het is een jaren 60 huis met een redelijk landelijke keuken en ensuite deuren (niet origineel, wel mooi). We vinden een beetje scandinavische stijl mooi, maar ik zoek dus naar iets als alternatief voor een gietvloer (of bemoedigende woorden dat een gietvloer prima te doen is).

1 like

Ik heb geen gietvloer maar een tegelvloer waar je alles op ziet en ik dacht vooraf: hoe erg kan het zijn?? Maar het is wel erg haha. Je kan zuigen en na 1 uur zie je alweer overal pluisjes en haar wn kruimels en we zijn verder vrij netjes haha. Maar goed ik vind de vloer nog steeds geweldig en zou het morgen weer kiezen maar het is wel erger dan ik dacht. Dus als je daar niet tegen kan zou ik geen vloer nemen waar je alles op ziet.

3 likes

Ik weet niet of dit nog zo is/ik toen juist geïnformeerd ben. Maar tegen mij zeiden ze een gietvloer moet een beetje gaan leven.
Een putje, een vlekje, een krasje.
Dit wilde ik absoluut niet en inderdaad ook het “probleem” van combinatie met houten meubels en dat ik niet hout met hout wilde combineren.
Ik heb gekozen voor een marmeren grind vloer en ben hier heel blij mee. Maar dit soort dingen zijn echt een kwestie van smaak.
Ik vond het kiezen ook heel lastig. Maar gietvloer zou ik zelf niet doen vanwege bovenstaande.

1 like