Interieurtopic #5

M’n buren hadden een gietvloer. Je ziet letterlijk alle krassen op de vloer. Als je een verjaardag viert, dan moet je speciaal iets op de vloer leggen of iedereen verplichten om de schoenen uit te doen (dat was heel onhandig want het was een tuinfeest, waarbij je via de woonkamer naar de tuin liep). Of gewoon accepteren dat er krassen op komen

2 likes

Er zijn geloof ik wel gietvloeren die niet zo krassen maar PU iig wel. Ben er super blij mee maar als je geen afgekloven look wil moet je voorzichtig zijn den geen schoenen aan in huis (sws goor). Met een kind zou ik het niet doen. Ik houd eeeeeccchhttt niet van tegels maar m’n buren hebben eigenlijk wel mooie, grote heel lichtgrijsbeige en dat vind ik verrassend mooi, misschien is zoiets chill?

2 likes

Heb je de marmoleum van Forbo al eens bekeken?
Vt wonen heeft daar ook een lijn, maar dat zijn gewoon dezelfde maar onder andere namen. Je kan bij Forbo stalen aanvragen. (Tip: leg die even 2 weken in de zon voor je een keuze maakt… Het verkleurt niet maar er zit wel een of andere fabrieks laag op die even weg moet)

Zelf heb ik boven alles in cocoa meringue/salt cacao maar had het achteraf ook mooi gevonden in de woonkamer/houten keuken

13 likes

Wij hebben marmoleum en echt veel mensen denken altijd dat wij een gietvloer hebben. Zou het ook zeker aanraden qua krasbestendigheid. Viezigheid zie je ook niet snel. Het is wel prijzig, maar ik vind het zeker de prijs wasrd

7 likes

Ik heb Forbo cacao marmoleum in huis en vind het erg tof. De vloer heeft een spikkel en is in veel kleuren te maken

7 likes

Oké, een gietvloer valt dan wel definitief af. Ik heb een kind van 5 en 2 katten en er komt regelmatig een hond op visite dus dat lijkt me geen goed idee.

@apeiros @Enlightenment @itakepictures Wat ben ik blij dat jullie marmoleum zeggen, haha. Ik heb dat zelf ook al heel lang in mijn hoofd, maar mijn schoonouders hebben het en daar is het niet heel mooi gelegd waardoor vooral mijn man twijfelt. Ik heb zelf ooit stage gelopen bij Forbo en ben een groot fan van marmoleum. Zou ik mogen zien hoe het bij jullie staat? Mag ook in een pb natuurlijk!

3 likes

Nee want heel veel interieurs hebben bijvoorbeeld een accentmuur en de rest van de muren en het plafond wit.
Dat is het zelfde als je licht beige (ipv wit) oid hebt :blush:
Jou kennende kies je echt wel een kleur die er mooi bij past. Komt goed :heart:

4 likes

Lief! Ik ga eerst gewoon voor posters, kleurrijke hoeslakentjes en kussens. Dan kan ik daarna eventueel schilderen.

2 likes

Dit is de kleur ‘pana cotta’. Twijfelde erg tussen deze en meringue.

9 likes

Dankje! Vind die ook erg leuk. Ik heb 5 stalen besteld, waaronder deze, de merengue, stracciatella, chia seeds en salted caramel. (wtf moet het allemaal ijsnamen hebben? Ga niet aan de vloer likken ofzo)

Mijn man is nog niet helemaal overtuigd, die wil liever iets met een houtlook (pvc), maar ik vind dus zelf het contrast tussen een grijze vloer en houten meubels zo mooi.

2 likes

Meringue is dezelfde als salt cacao. Je kan ook nog denken aan een combinatie van pvc en marmoleum, afhankelijk van hoe je ruimte in elkaar zit? Bij verkooppunten hebben ze ook boeken met alle kleine samples, kan je daarna nog grote bestellen! Ik vond een paar kleuren heel erg op elkaar lijken, tot je ze in de kamer zag

Ik was laatst bij theetuin hemelum (mocht je toevallig in het noorden wonen haha, aanrader, scandi interieur met marmoleum) en daar ligt het echt goed, heel dun lijm/kit ertussen. Bij mij wisselt het per plek, en dat is logisch natuurlijk, want handwerk. Je kan er ook voor kiezen het niet te laten lijmen maar dat zou ik niet doen.

Ik heb geen fotos maar kan ze over 2 weken maken eventueel.

2 likes

Oh echt? ze hebben wel allebei een andere code, dus ik ging ervanuit dat het verschillende waren. De stalen heb ik nog niet binnen, dus nog even afwachten. Ik moet ze echt in het huis zelf gaan bekijken, want de keuken is veel licht maar de woonkamer wat donkerder en daar moet het niet te kil gaan lijken.

Een combinatie vind ik niet heel mooi, vind het juist mooi als het helemaal doorloopt. Misschien dat we in de hal nog wel mooie tegels nemen, maar dat weet ik nog niet.

1 like

Ja, ik had het nagevraagd! Alles van de VT Wonen lijn komt uit de reguliere Forbo collectie met eigen namen. Best verwarrend eigenlijk.

1 like

Wat verwarrend inderdaad. Ik heb deze bij Forbo besteld:

1x 3585 stracciatella, Marmoleum Solid
1x 3590 meringue, Marmoleum Cocoa
1x 3594 chia seeds, Marmoleum Solid alle kleuren
1x 3595 pannacotta, Marmoleum Solid alle kleuren
1x 3592 salted caramel, Marmoleum Cocoa

Daar staan wel andere codes bij met de namen. Maar ik ga het zien als ze binnen zijn straks!

2 likes

In de woonkamer staat een grote kast (platsa van ikea) die heel handig is voor speelgoed enzo. Ik vind alleen alle deuren van ikea te saai of lelijk, dus er moest sowieso een diy aan te pas komen.
Vanochtend stap 1 uitgevoerd: behang op de panelen :grin:
En dan wil ik de lijsten graag ook nog verven, misschien bordeauxrood ofzo? Ik weet het nog niet.

In elk geval al blij met dit tussen resultaat :grin: hopelijk blijft het een lange tijd goed er op zitten

32 likes

Ik heb nog heel veel behanglijm over dussss… :joy: alles behangen hahaha

11 likes

Op verzoek van @Twijfelaar een foto van m’n blauwe linoleum vloer! Nog heel erg niet af want alle decoratie zit nog in dozen, dat kastje achter de bank komt ergens anders, er komt een ander kleed en ik denk ook een andere salontafel maar:

85 likes

Ohhhhh wauuuuuuw heeel gaaf!

1 like

Dacht even dat je een wasmachine in je woonkamer had staan

12 likes

Ik wil heel graag een passpiegel maar woon klein en heb voornamelijk deuren waar ik geen spiegel op kan hangen (bijv omdat ze deels van glas zijn). Ik twijfel nu om in mijn woonkamer op de deur naar de gang, een spiegel op te hangen. Ik dacht bijv deze van IKEA met denk ik een heel dun randje ertussen zodat het wat decoratiever voelt:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/blodlonn-spiegel-30542379/
En denk dan twee breed, drie hoog. Maar twijfel of het er gek uit gaat zien, zou normaal altijd voor de slaapkamer kiezen maar daar komt het qua ruimte niet uit.
Tenzij ik een smalle spiegel op de zijkant van mijn kledingkast hang. Denk dat ik me daar ook helemaal in kan zien al moet ik wel redelijk dicht er bovenop staan.

Wat denken jullie? Op zich zou het in de woonkamer wel tegenover een mooi plekje hangen (schouw met planten) en naast een rustige muur waar geen andere decoratie komt te hangen.

3 likes