Ik heb een velour bank (wehkamp) die niet geïmpregneerd zou zijn. Maar toch is alles er gewoon vanaf te poetsen. Misschien is dat een eigenschap van velour(?).
Hardnekkigere vlekken verdwijnen met HG vlekverwijderaar. Jouw bank lijkt ook op velour. Als dat zou is, zou ik het impregneren maar laten hoor.
Ahh ja ik heb ook een velour bank van Wehkamp! Dus goed om te horen Ik heb ook velour stoelen die prima schoongemaakt kunnen worden inderdaad, dus misschien is het dan niet nodig. Neem ik mee, thanks!
HG vlekverwijderaar werkt inderdaad goed! Als je een vlek hebt moet je wel een heel bankdeel insprayen, en niet alleen de vlek, want dan maak je de vlek alleen maar groter.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar impregneren, want mijn 4 jaar oude bank kan dat wel gebruiken.
Wij hebben bij een meubelzaak een spray gekocht, maar is al op dus weet niet meer wat het was maar misschien dus gewoon in een winkel kopen?
Ja ik bestel liever want naar de woonboulevard fietsen is echt 20 minuten ofzo En dan nog terug… En misschien is het wel hetzelfde spul! Maar kan het misschien combineren met iets anders binnenkort (het tripje woonboulevard dus)
20 minuten fietsen is toch niet echt ver?
Ik heb dezelfde bank als jij! Overigens is ie wel al beetje verzakt na een jaar, maar ik zit ook echt altijd op dezelfde plek haha. Maar: ik ben echt zo blij met deze bank. En alle vlekken krijg ik er zo afgepoetst, zonder impregneren! En hij is gewoon zo pretty
Ja maar ik heb echt een kutfiets die alleen maar doortrapt. Ik moet sowieso snel een nieuwe fiets want ik moet nu overal heen fietsen en daar word ik echt boos van. En ik heb ook niet zoveel zin en tijd om iets van 50+ minuten bezig te zijn om een spray te halen Maar wellicht is het wel helemaal niet nodig!
@August ahh goed om te horen! Ja ik las al aardig wat reviews over doorzakken, daarom wilde ik 'm eerst niet bestellen. Maar diegene die ik toen had besteld was veel te groot. Ik heb hiervoor ook 12 jaar met een doorgezakte bank geleefd dus ik gok het er maar op haha. Fijn om te horen dat 'ie makkelijk schoon te maken is
Ik heb sinds deze week ook een nieuwe bank en hiermee ingespoten. Misschien online bestellen?
Ik geraak niet echt uit de inrichting van mijn woonkamer. Ik heb even de huidige situatie heel professioneel getekend in paint:
Links is de deur naar de keuken die best op een onhandige plaats zit maar ik wil de deur er liever niet uit halen.
Rechts onder is een uitsprong waar ooit de schouw zat. Momenteel staat daar mijn tv-meubel tegenaan en de bank staat dan onderaan tegen het raam waardoor ik niet recht op de tv kijk (alhoewel ik wel vaak languit op de bank lig als ik alleen ben hehe).
Ooit wil ik misschien nog wel een hoekbank kopen zodat de hoek links van de keukendeur komt, maar daar is nu even geen budget voor.
Belangrijk ook is dat er rechts van de keukendeur helemaal geen stopcontacten zijn, anders kon ik mijn tv daar wel zetten. Verder zijn er wel voldoende stopcontacten in de woonkamer.
Ik denk eraan mijn bank tegen de uitsprong te zetten (en mijn tv links van de keukendeur) maar dan zit ik natuurlijk met 2 rare ruimtes die ik op de een of andere manier zou moeten opvullen.
Ofwel wissel ik de bank en eettafel om, maar ik zit vaker op de bank dan aan tafel dus lijkt het me leuker om het meeste daglicht te hebben aan de bank.
Ik wil ook nog meer opbergruimte in de woonkamer, een dressoir ofzo, maar daar ben ik ook nog niet uit en zal wat afhangen van hoe ik de tv/bank/tafel plaats.
Iemand ideeën toevallig?
Volgens mij pakt velours niet zo veel/niks aan. Ik heb een donkergroene velvet bank en als ik daar wat op laat vallen kan ik het er zo afvegen of krabben. Idem voor als ik een velvet top aan heb haha.
Ik zou uitkijken met impregneren, zou zo maar kunnen dat het niet intrekt en je er zo’n laag bovenop krijgt, omdat het materiaal dus niks aanpakt
Wij hebben onze bank “professioneel” laten impregneren maar dat was super duur en het werkt totaal niet. Het wordt geadverteerd alsof vloeistoffen echt op de stof van de bank blijft liggen maar het trekt er bij ons alsnog in. Toen we daarover klaagde kwam dat door de stof (we hebben letterlijk dezelfde stof als het demonstratiemodel had, maar oke). Ik zou dat impregneren dus niet perse aanraden. Onze volgende bank ga ik ook zeker niet impregneren, je kan beter gewoon oppassen met koffie, rode wijn, etc.
Ik heb laatst Vanish vlekkenverwijderaar voor meubels gekocht en dat werkt echt super goed! Ik heb het op eetkamerstoelen gebruikt en je zag echt meteen resultaat. Voor kleinere vlekken is dat echt top en het kost niks
Bedankt voor de tips allemaal! Duidelijk: ik ga niet impregneren maar gewoon goede schoonmaakspray kopen
Dit was eigenlijk mijn eerste gedachte
Ik zou gevoelsmatig sowieso eetgedeelte en bank/tv gedeelte omdraaien eventueel (kan breedte kamer niet inschatten) achter de bank nog een hoge boekenkast/dressoir en dan tv waar nu eettafel is.
Wat lief!!
De reiniger van dit merk vond ik wel heel prettig! Verder is impregneren idd zonde van je geld. Mijn geimpregneerde bank ziet er uit alsof 'ie al 15 jaar in een studentenhuis staat, maarja ik had gewoon geen lichtgrijs moeten nemen met kinderen.
Kan je er planken in maken en dan gebruiken als boekenkast of om leuke spulletjes in te zetten? En dan het gedeelte waar je bank tegen aan staat gebruiken als opslag (grote doos/mand neerzetten oid) voor spullen waar je niet zo vaak bij hoeft. Of een nisje van maken met een schilderij of beeld erin. Kan me obv je tekening niet zo goed inbeelden hoe het er in het echt uit ziet.
Ik zou de bank achterin en een ronde eettafel voorin overigens denk ik logischer vinden. Zeker als je meer tijd besteed op de bank dan aan de tafel dan lijkt het me lekker om meer ruimte voor het leefgedeelte te hebben tov eetgedeelte en dat lijkt nu net andersom
Hmmm ik was ook al aan plankjes aan het denken maar ben toch bang dat het er wat rommelig gaat uitzien.
Ik heb nu even geen betere foto, maar dit geeft misschien een idee:
- weg -
Ik ga vanavond alles nog eens opmeten. Mijn woonkamer is denk ik 3,8 meter breed. Maar het lijkt dan inderdaad toch wel beter om het zit en eetgedeelte om te wisselen zoals @Aiden en @Neusklem ook al zeiden.
En ik was inderdaad al van plan om op termijn een ronde tafel te kopen!
Bedankt voor jullie advies!
Wat is jullie interieur-impopulaire-mening?
Ik vind symmetrie en samenhang in de slaapkamer stom, ik wil niet twee dezelfde nachtkastjes in dezelfde kleur als het bed.
En ik vind witte dekbedovertrekken ook stom, alleen in een hotel niet.