Omg jaaa die latjes aan de muur, echt walgelijk
En een tv op van die ezelsoren, of als een “schilderij” aan de muur
Omg jaaa die latjes aan de muur, echt walgelijk
En een tv op van die ezelsoren, of als een “schilderij” aan de muur
Schildersezels? ![]()
Hahaha lol ja
Omg ja velvet is zo verschrikkelijk, blijf het maar stofzuigen want denk dat het heel snel stoffig wordt ofja zo voelt het. Maar die lijnen wil ik dan ook niet zien. Mijn boxspring is ook van velvet-achtige stof, zoveel spijt van. Elke week als een maniak stofzuigen maar die lijnen doen mijn hoofd ontploffen ![]()
Ik kan een mooie tegel wel appreciëren in huis maar dan wel geen tegel die rechtstreeks uit de catalogus van een nieuwbouwhuis komt. Zo die grijze badkamers, mijn grootste nachtmerrie!
Terrazzo nemen maar niet de echte kunnen betalen en dus maar een tegel waarop het geprint is, net door een kleuter gemaakt.

In terracotta dan wel ![]()
Nee, Earley Dew haha. ![]()
Goud en rotan, nog erger als dit samen gebruikt wordt.
Maar ik mag niks zeggen want kan de helft hierboven afvinken. In een volgend huis/interieur gaan we het anders aanpakken haha! Wel mega blij met mijn velvet gordijnen op de slaapkamer 🫢
Mag wel hoor!! En je vat het niet persoonlijk op hoop ik, smaken verschillen (gelukkig) ![]()
Daarom vroeg ik ook naar impopulaire mening, deze dingen zijn onder velen heel geliefd ![]()
Tegelvloeren, en dan met name grijs.
Van die grote decoratieve kersen of appels, het liefst in combinatie met een strak wit glanzende keuken, eventueel in combinatie met een gifgroene vloer.
Sowieso gifgroen als accentkleur, weinig maakt me meer kwaad dan dat ![]()
Veel zwart, en inderdaad die industriële zwarte tussendeuren met glas etc, in combinatie met visgraat (love visgraat verder, maar die combi vind ik gruwelijk).
Sad beige.
Té veel planten, de “”“urban jungle”"" vibe.
Fake marmer, en dan zeker zo’n fake marmer keukenblad.
Edit: Woeps sorry, was geen reactie op @Pantalones ![]()
Er zijn dingen die niet mijn smaak zijn, maar die ik bij anderen wel mooi kan vinden. Maar echt lelijk vind ik toch wel als alles een beetje in 1 kleur is zoals grijs en dan 1 felle ‘eyecatcher’ kleur zoals rood of limegroen ![]()
En ik vind het altijd echt om te sterven wanneer redelijk jonge mensen kiezen voor zo’n alles van de Ikea/leenbakker lijn meubelset. Dat je salon en eetkamertafel, tv meubel, dressoir en hoge kast allemaal zijn uitgevoerd in dezelfde houtfineer tint. Want dan past het bij elkaar✨. Echt kwader kun je me niet krijgen.
Dat een huis begint met een stenen voortuin, met een bak erin, altijd net een begraafplaats… Dan alles heel strak wit/beige/zwart binnen icm visgraat. Een hoogglanskeuken (kleur maakt niet uit). Een verlaagd plafond voor inbouwspotjes.
O, ik vind een kookeiland ook niks. Verspilling van ruimte.
Keukenkastjes die niet tot plafond komen.
Oja ook echt irritant vind ik wanneer mensen te kleine vloerkleden bij de bank hebben liggen en wanneer schilderij/fotolijsten veel te hoog aan de muur hangen (wat echt opvallend vaak zo is). Maar wel beter dan helemaal NIETS aan de muur.
@anon81378386 omg ja inbouwspotjes wil ik ook echt nooit in m’n huis
Ik wordt wel echt heel erg benieuwd naar iedereens interieur hierdoor
Witte fineer ikea kasten.
Kamers met een kleur maar een wit plafond - bedoel je dan dat jij het plafond liever in dezelfde kleur als de muur ziet?
Inbouwspotjes
Houtlook in de keuken
Gietvloeren
Interieurs zonder variatie aan kleur
Wandpanelen
Witte of juist zwarte keukens
Dierenprintjes op bijv barstoelen of kussens
Banken met losse zitkussens vind ik ook stom trouwens. Ziet er mooi uit en ja ja handig dat je ze er makkelijk uit kan gooien om te stofzuigen maar vroeg of laat schuiven die kussens altijd naar voren waardoor je uiteindelijk een soort balanceeract krijgt met ver genoeg naar achter zitten om nog op het frame te blijven én de rugkussens rusten niet meer op de zitkussens maar erachter en gewoon nee. Niks ontspannends aan.
Ik ken iemand die “houtlook” (houtlook my ass) in de badkamer heeft.
Alsjeblieeefttttt zeg ![]()
Ik vind een gekleurd plafond niet mooi, krijg er zelfs een lichamelijke reactie van. Het voelt alsof het plafond naar beneden komt. Het plafond moet echt hoger dan 3,5 meter zijn wil ik het mooi vinden.
Maar het ergste is nog wel een gietvloer. Meestal in grijs (hiervoor ook al genoemd, echt nee, nooit) maar ook in andere kleuren. Het geeft altijd ziekenhuis-vibes, koud en klinisch, nooit warm of gezellig. En de hel die het is om het eruit te halen, dan ga je terugverlangen naar plavuizen.
Witte keukens vind ik echt een gemiste kans. Er is zo veel keuze tegenwoordig. Maar veilig wit? Waarom?
Oh, en mijn irritatie: boekenkasten op kleur.