Interieurtopic #5

Ik haat stoelen en banken uit velvet. Zeker de opstelling waar ze verschillende kleuren hebben om het hip te maken.Blijft nooit lang mooi en ziet er eigenlijk een beetje krakkemikkig uit.

En stop met keramisch parket, neem een gewone tegel. Het is lelijk en komt totaal niet overeen met een “houten” vloer.

21 likes
  • Beige muren.
  • Zwarte kozijnen/plinten/ramen/raambekleding/accessoires.
  • Latjes aan de muur. Zowel die wandpanelen als sierlijsten.
  • De kleur goud.
  • Suede/velvet banken/stoelen.
  • Bank met een ronding.
11 likes

Alles van rotan of wat er op lijkt vind ik heel lelijk (kastjes, stoelen en het allerergste lampen) en velvet stoffen. En goudkleurige details en accessoires.

9 likes

Ja inderdaad! Keramisch parket. Al heb ik het idee dat generatiespecifiek is.

3 likes

De stijl “hotel chique” die totaal niet lijkt op de mooie leuke boutique hotels.

20 likes

Ik kan hier nog even doorgaan maar een witte of volledig zwarte moderne keukens en dan die fake blinkend gouden wasbak. Zo massief en lelijk.
En gewoon blinkend goud ipv mat of geborsteld
Right to jail!

11 likes

Doe!
Haha love dit allemaal, ben een beetje chagrijnig en heb zin om me te ergeren aan stomme onbenullige dingen :grin:

Ik vind velvet meubels ook stom en zo ‘fake luxe’ lijken vaak, alleen heel fijn corduroy vind ik wel leuk (maar niet van die slappe brede banen).

Alleen met je ‘neem gewone tegel’ ben ik het pertinent oneens, haaaat tegelvloeren in niet-mediterrane (mediterraanse? Mediterraneaneane? :sweat_smile:) landen :grin:

3 likes
  • Zwart in het interieur. Van die zwarte poten overal onder, zwarte kozijnen, eigenlijk alles in het zwart haat ik
  • Grijze vloeren
  • Vierkante of rechthoekige vloerkleden
  • Kamers waarin de muren een kleur hebben maar het plafond wit blijft.
  • Sowieso een kamer waarin 1 standaard muur kleur heeft en de rest wit is
  • Witte of zwarte radiatoren
  • Houten eettafelstoelen
  • dichte kasten in de woonkamer
  • opgehangen foto’s. Ook van die fotoprints op doek. Zelfs van professionele fotografen.
  • vloeren zonder dunne plint
  • banken op pootjes
5 likes

Omg jaaa die latjes aan de muur, echt walgelijk

En een tv op van die ezelsoren, of als een “schilderij” aan de muur

2 likes

Schildersezels? :grin:

2 likes

Hahaha lol ja

Omg ja velvet is zo verschrikkelijk, blijf het maar stofzuigen want denk dat het heel snel stoffig wordt ofja zo voelt het. Maar die lijnen wil ik dan ook niet zien. Mijn boxspring is ook van velvet-achtige stof, zoveel spijt van. Elke week als een maniak stofzuigen maar die lijnen doen mijn hoofd ontploffen :rofl:

1 like

Ik kan een mooie tegel wel appreciëren in huis maar dan wel geen tegel die rechtstreeks uit de catalogus van een nieuwbouwhuis komt. Zo die grijze badkamers, mijn grootste nachtmerrie!

Terrazzo nemen maar niet de echte kunnen betalen en dus maar een tegel waarop het geprint is, net door een kleuter gemaakt.
images

19 likes
  • Influencers die een huis kopen, dat een bouwval noemen om het alleen esthetisch op te knappen en zwijgen over alle energetische zaken die je moet uitvoeren. Interieur van mies doet dit nu en “oh jongens op vier maanden moet hier alles anders zijn”.
  • Nieuwbouwmensen die hun huis opgeleverd krijgen en het proces van vloeren plaatsen, schilderen de verbouwing noemen. EH?
13 likes

In terracotta dan wel :upside_down_face:

5 likes

Nee, Earley Dew haha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Goud en rotan, nog erger als dit samen gebruikt wordt.

Maar ik mag niks zeggen want kan de helft hierboven afvinken. In een volgend huis/interieur gaan we het anders aanpakken haha! Wel mega blij met mijn velvet gordijnen op de slaapkamer 🫢

3 likes

Mag wel hoor!! En je vat het niet persoonlijk op hoop ik, smaken verschillen (gelukkig) :slight_smile:
Daarom vroeg ik ook naar impopulaire mening, deze dingen zijn onder velen heel geliefd :grin:

3 likes

Tegelvloeren, en dan met name grijs.
Van die grote decoratieve kersen of appels, het liefst in combinatie met een strak wit glanzende keuken, eventueel in combinatie met een gifgroene vloer.
Sowieso gifgroen als accentkleur, weinig maakt me meer kwaad dan dat :smiley:
Veel zwart, en inderdaad die industriële zwarte tussendeuren met glas etc, in combinatie met visgraat (love visgraat verder, maar die combi vind ik gruwelijk).
Sad beige.
Té veel planten, de “”“urban jungle”"" vibe.
Fake marmer, en dan zeker zo’n fake marmer keukenblad.
Edit: Woeps sorry, was geen reactie op @Pantalones :smiley:

1 like

Er zijn dingen die niet mijn smaak zijn, maar die ik bij anderen wel mooi kan vinden. Maar echt lelijk vind ik toch wel als alles een beetje in 1 kleur is zoals grijs en dan 1 felle ‘eyecatcher’ kleur zoals rood of limegroen :sob:

En ik vind het altijd echt om te sterven wanneer redelijk jonge mensen kiezen voor zo’n alles van de Ikea/leenbakker lijn meubelset. Dat je salon en eetkamertafel, tv meubel, dressoir en hoge kast allemaal zijn uitgevoerd in dezelfde houtfineer tint. Want dan past het bij elkaar✨. Echt kwader kun je me niet krijgen.

17 likes