Interieurtopic #5

Dankje!! Ik kocht ‘m voor 100 euro toen ik eigenlijk iets anders ging ophalen dat ik via marktplaats had gekocht, die mensen gingen naar het buitenland verhuizen en moesten overal vanaf. Op Whoppah staat deze voor bijna 1500 euro :scream: https://www.whoppah.com/products/arne-wahl-iversen-for-komfort-denmark-mid-century-danish-teak-lounge-chair-sessel-new-cover

(maar deze zal vast niet zoveel waard zijn)

Ik dacht zelf nog aan een stof met subtiel bloemenpatroon? Of een ruit ofzo?

1 like

Ruit! Ruit is heel mooi bij deze stoel ook. (Vind ik)

4 likes

Mooi! Ik denk dat heel veel kleuren mooi kunnen zijn, ook afhankelijk van je interieur. Maar ik zou kijken of je iets in ijsblauw kan vinden, is denk ik wel heel mooi met de kleur hout.

6 likes

Wat ziet jouw huis er mooi uit!

3 likes

Ik zou zelf wat onderzoek doen naar stoffen en kleuren die voor dit soort jaren 60 stoelen vaak gebruikt werden, denk aan bijvoorbeeld (bouclé) wol. Denk dat zo’n meer originele look ook super mooi in je inrichting past! Naar mijn mening komt dat veel mooier uit dan bijvoorbeeld een bloemenstof

9 likes

Ja, dit zou ik ook doen!

Echt een mooie stoel, ben benieuwd naar hoe ie wordt!

1 like

@boonie Helemaal mee eens, en ook vooral een meubelstof zoeken, ipv gewoon een stof. Dat blijft veel langer mooi en is ook vaak langer kleurecht.

3 likes

Jaa dat was ook een beetje waarom ik het vroeg en er bij zette uit welke tijd het komt, maar ik maak er dan een hele studie van en dan heb ik over drie jaar nog geen nieuwe kussens. Bouclé vind ik niet zo mooi (maar dat is vast niet het enige dat in die tijd gebruikt werd toch?), maar ik wil inderdaad wel echte meubelstof. Ik dacht dat een bloemenmotief wel ook bij die tijd kan passen? Maar blijkbaar zit ik er wat dat betreft naast :joy:

Hebben jullie specifieke tips van waar je meubelstof die beetje past bij die tijd in een fysieke winkel kan kopen? Of specifieke Etsy shops toevallig? Ben al een tijd op internet aan het kijken en raak dan nogal overweldigd door het aanbod, plus dat ik er niet echt verstand van heb

(@Nysmn dankje!!)

Mijn ervaring is dat het op markten of speciale meubelstofwinkels het goedkoopste is. Ook fijn om de stof van te voren even te kunnen voelen.

Er zit namelijk best veel verschil tussen de prijzen en kwaliteit van stoffen.

3 likes

Ja een mooie jacquard meubelstof zou ik doen. Heel vette stoel!!

1 like

Mijn vader heeft vergelijkbare stoelen, maar dan van Pastoe, en die heeft knalgroene ribstof kussens laten maken ervoor (oorspronkelijk was vergelijkbaar met jouwe, maar ook helemaal versleten). Beetje grovere cord, maar ook niet van dat hele brede wat je nu veel ziet.

Beetje deze kleur

5 likes

@boonie hier zat ik ook aan te denken! Of jaren 70 oranje

2 likes

Jij woont in de buurt van Amsterdam toch? Ik kan je Links &Co in de Willemsstraat aanraden. Niet goedkoop, maar wel heel veel keus en goed advies, en ik denk dat ze het ook voor je kunnen (laten) uitvoeren.

2 likes

Ik probeer een lelijke inbouwkast te redden van slopen door hem te schilderen. Omdat het niet heel mooi is qua materiaal (deels kunststof), dacht ik in eerste instantie om het dezelfde kleur te schilderen als de muur en plafond, maar ik twijfel! Dit is hoe het er ongeveer uit zou zien, maar zonder de moulding.

Wat zouden jullie doen?

• Roze
  • Groen
  • Blauw
  • Anders, namelijk?

0 stemmers

1 like

Ik wilde deze kopergravure inlijsten, maar als je dat professioneel laat doen, dan kost de lijst al snel meer geld dan de gravure zelf.

Toen vond ik deze lijst bij de kringloop met bruin passe-partout erbij, die ik wel mooi vind. Ik wil de druk niet onder het passe-partout doen, omdat ik het papier zelf heel mooi vind, maar nu valt ie dus naar beneden in de lijst. :confused:

Heeft iemand hier een oplossing voor zonder dat je hem hoeft op te plakken? Of kent iemand een speciale tape waarbij je zulk papier niet beschadigd als je de druk weer uit de lijst wil halen?

1 like

Met stijfsel misschien? bij het boekbinden wordt dat ook gebruikt in de restauratie. Het is een niet permanente lijmbinding.

2 likes

Interessant; nog nooit van gehoord! Ga eens kijken of dat eventueel wat is. :relaxed:

2 likes

Extra papier aan de achterkant ? Dan zit t allemaal iets strakker

3 likes

Edit niet goed gelezen

Misschien een stukje papiertape (masking tape) gebruiken of een rolletje maken van plakband?

Dat is precies wat ze niet wil