Interieurtopic #5

Ah ja hij komt bij ons boven bij de slaapkamers en badkamer, vandaar! Heb het er ook even bijgezet in de originele post. Dank voor je tip!

2 likes

Ohhh wil je wat delen over t proces incl foto’s als je die hebt? Ik vind dat zo leuk om te zien

3 likes

Ja ik ook!!

2 likes

Haha ja sure! Zijn er specifieke dingen die je wil weten? Heb niet mega veel foto’s maar dit zijn wel grofweg alle stappen

Dit was de inspo

Ik had een hele schets gemaakt uitgedacht met dikte van de MDF platen en de balken ect
Toen is mijn ADHD brein die tekening kwijt geraakt en heb ik t beetje op de bonnefooi / uit m’n hoofd gedaan :clown_face:

Heb de kastjes (EKET) van marktplaats want anders werd het veeeel te duur

Ben begonnen met een frame van balken (vastgezet aan de achtermuur) zodat de kastjes er op vastgeschroefd konden en die scheve schouw weggewerkt werd

Toen mdf platen er tegenaan geschroefd en op de kastjes om t gat erachter weg te werken. Groeven afsmeren/gaten dichten met muurvuller en schroefgaten dichten met mdf vuller

Toen alles met schuurmachine geschuurd en ontvet, toen primer er op en de muur met restje muurverf wat ik nog had liggen om de kleur te testen

En toennnnn denk ik 4 lagen lak er op tot ik tevreden was :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Et voila!

133 likes

Yessss love it :heart_eyes:

5 likes

Update: ik heb er een extra kartonplaat achter gedaan, en nu zit de print al 24 uur op z’n plaats zonder dat ik iets vast moest plakken! Bedankt voor deze tip! :))

1 like

Oja tips en dingen die ik anders zou doen als ik dit project nogmaals zou uitvoeren

Busje huren om full lenght MDF platen te kunnen vervoeren. De schouw bestaat nu uit drie platen en is echt een uitdaging om dat goed naadloos af te werken/smeren

Op de donkere kastjes een extra laag grondverf om het donker te verbergen want nu heb ik veel extra lagen lak nodig gehad en lak is zooooo duur

Meer verstevigingsbalken achter de platen van de nieuwe schouw want nu is het wel stevig maar niet zó robuust dat ik er een grote fotolijst of iets anders zwaars aan kan hangen ben ik bang. Poster of iets lichts gaat wel lukken maar een 50x70 lijst vind ik wel al spannend want is holle wand met weinig dwarsbalken zoals je op de eerste foto ziet

De binnenkant/randjes van de EKET deurtjes al schilderen/lakken voordat je ze vastzet. Kwam er na montage achter dat je de deurtjes alleen kunt verwijderen door de achterkant van de EKET los te maken, Maarja toen zat het al helemaal vast dus kon ik niet goed meer in de kiertjes van de scharnier verven dus daar zie je in real life verschil tussen witte en donkere kastjes en oogt net iets minder strak

14 likes

Wat vinden jullie van die posters die je ingelijst op canvas kan bestellen? En dan bedoel ik niet zulke met eigen foto’s, maar van die kunst prints.

Eigenlijk is mijn doel om uiteindelijk echte kunst aan de muur te hebben hangen in de vorm van schilderijen. Maar na drie jaar heb ik maar één schilderij gevonden dat ik mooi vond, en die bedekt maar een heel klein stukje muur.

Ik heb op dit moment ingelijste posters hangen, die eigenlijk te klein zijn. Maar nu overweg ik dus van die ingelijste canvas dingen…

Het punt is alleen dat die nog best veel kosten, dus zit te twijfelen…

Wat vinden jullie van zulke dingen?

• Waarom niet?
  • Mooi
  • Mooier dan posters
  • Niet doen, zonde van je geld.
  • Niet doen, ziet er goedkoop uit.
  • Wel ok, maar te duur voor wat het is.

0 stemmers

Voorbeelden:

2 likes

Qua interieur vind ik maar een ding belangrijk en dat is dat je er zelf blij van moet worden! Dus als je het leuk vindt, waarom niet

12 likes

Ik zeg zonde van je geld, tenzij je er 1 vindt waar je oprecht heel enthousiast van wordt. Dan doen. Maar zo’n generic print die je alleen kiest omdat het in de kleuren van je interieur past, vind ik persoonlijk niet zo. Dan maakt het voor mij niet veel uit of het een poster of dit type is.

14 likes

Ja, dat is het op dit moment wel een beetje; het opvullen van een lege witte muur. :confounded:

3 likes

Ik zou gewoon iets ophangen dat je leuk vindt en in ieder geval niet tegen een witte muur aan gaan kijken vanwege meningen op het forum over al dan niet een canvasprint. Ik heb iets waar ik nooit spontaan voor gekozen zou hebben maar ik had een cadeaubon waardoor dit prima was voor het budget en staat iig leuker dan niks. En ondertussen spaar ik door voor :sparkles:kunst :sparkles:

1 like

Ik zou het niet doen, omdat het toch best duur is en je er waarschijnlijk snel op uitgekeken bent, omdat je er niet echt “binding” mee hebt. WAARSCHIJNLIJK. Als je iets ziet dat je echt heel mooi vindt zou ik het misschien wel doen, maar als je zo tussen 8 afbeeldingen zit te twijfelen omdat het allemaal wel mooi is denk ik dat je er niet lang echt blij mee bent.

Ik zou dan eerder een poster kopen van een schilderij dat ik in een museum heb gezien en mooi inlijsten met passe partout, of zelf een canvas beschilderen, of iets bij de kringloop kopen om de muur tijdelijk te vullen. Sowieso ziet iets er met een mooie lijst en passe partout al snel leuk uit.

6 likes

Dank voor het stappenplan en de tips! Ik heb een klein stukje ruimte naast de schouw (ongeveer zo groot als jouw linkerstuk) waar ik iets mee wil/kan, dus vind het heel leuk en leerzaam om te zien hoe jij dat hebt aangepakt!

En @Scarlett ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd, en ter aanvulling en misschien als idee ook voor jou: ik heb ooit op een ‘durf te vragen’-achtige FB gevraagd om tips voor lokale kunstenaars die mooie kleurrijke kunst maken en dat ik verder voor veel stijlen open stond, en daar heb ik veel tips gekregen. Eéntje was echt precies wat ik mooi vond dus bij haar heb ik iets moois kunnen kopen.

3 likes

Wat eventueel ook leuk is om te overwegen is de kunstuitleen. Ben daar toevallig laatst gaan kijken ook om wat te informeren en ik vind het een heel aantrekkelijk concept. In alle prijsklassen is er wat te vinden, en je kan zo ook een beetje puzzelen wat nu je stijl is. Bepaalde werken kan je dan eventueel zelfs overkopen.

5 likes

Wat zijn voorbeelden van dingen die je wel mooi vindt? En waar zoek je nu naar dingen voor aan de muur waar je alleen niks moois tussen ziet? Ik ben zelf ook veel bezig met dingen voor aan de muur verzamelen dus heb misschien wel tips maar misschien ken je alles /doe je dit allemaal al!

3 likes

Ik vind het vaak vooral relatief duur in vergelijking met niet massaproductie, maar als je het mooi vindt zou ik het gewoon doen.

2 likes

Ik vind het werk van Jorinde Voigt heel mooi.

Heb ooit in m’n studententijd tijd zo’n kunstboek van haar gekocht en daar bladzijdes uitgescheurd en aan de muur gehangen. Die hebben we eigenlijk nooit vervangen, maar zijn dus eigenlijk te klein voor onze grote witte muren. :see_no_evil:

Andere werken van haar:

Wat die canvas dingen betreft keek ik nu naar deze twee opties:

Maarja, dat is dus inderdaad massaproductie en behalve dat de kleuren goed zouden passen heb ik er niet zo veel mee.

6 likes

Die onderste doet me hieraan denken, dat zijn kunstwerken van wol en lijken me de investering wel waard als je ervan houdt

7 likes

Oh, wat mooi! Bedankt voor de tip!!

Ben wel benieuwd of stof ook makkelijk te verwijderen is van zo’n wollen kunstwerk.