Interieurtopic #5

Ja dat vroeg ik me ook af, volgens mij kwam ik van henzelf toen adviezen tegen, maar die kan ik niet meer navertellen :sweat_smile:

4 likes

Ik vind dit ook tof en doet mij wel denken aan de kleuren uit je voorbeelden. zij maakt echt mooie dingen waar je ook prints van kunt kopen en ze heeft ook een fijne Instagram om te volgen over haar planten, huis en huisdieren.

3 likes

Ik was al heel lang aan het denken welke ik mijn woonkamer/keuken moest schilderen sinds een nieuwe tegelvloer heb. Het was een lichtroze kleur maar dat matchte niet meer met de vloer maar ik kwam er niet uit. En gister werd ik wakker en ik dacht: vandaag is de dag het wordt lichtgeel lets go haha.10 uur later was dit het resultaat :heart_eyes: Het was echt even doorzetten want ik moest een mega zware kast van de muur krijgen en snap nog steeds niet hoe dat is gelukt en heb echt keihard doorgewerkt maar ik moest en zou het afkrijgen haha

Samenvatting

100 likes

Moooooi! Vind je tegelvloer ook super leuk!

3 likes

Heel mooi!! :clap:

2 likes

Perfecte keuze!
Denk dat deze kleur in mijn keuken eigenlijk ook wel leuk zou staan. Heb je toevallig een kleurcode?

7 likes

Thanks!! Van little greene en de kleur heet: stock deep. Je hebt hier verschillende tinten van licht naar donker dus daar kan je ook nog naar kijken wat goed zou staan

4 likes

Wat een prachtige vloeren heb je

5 likes

Ik wil mijn slaapkamer een make over geven, maar ik vind nergens mooie inspiratie… ik heb een nieuwbouwhuis, dus weinig karakter. Er zit een kledingkast in die ik burgundy wil verven en verder heb ik gewoon geen idee! Ik joud van behang maar zag nog niks wat me aansprak in de behangwinkel. Ik dacht zelf aan een lichtbruine meerkleur met iets donkers erin. Ik wil vooral dat het warm, knus en een beetje luxe voelt. Iemand nog leuke accounts voor inspi? Op pinterest uiteraard al gekeken

1 like

Burgundy staat ook mooi bij jout. Mahonie bijvoorbeeld. Na een nieuwe gevel bij ons thuis zochten we een nieuwe afwerking voor binnen en hebben houten planken gekozen. Heel luxe sfeer.
Mosgroen staat er dan ook mooi bij eventueel

5 likes

Super mooi en sowieso echt een heel mooie inrichting :heart_eyes:

3 likes

Ik heb sinds kort een volkstuintje met een huisje erop en ik ben op zoek naar de beste/fijnste manier van daar slapen.

Het is een langwerpig maar bijna vierkant huisje met openslaande deuren en veel ramen. Er is een keuken aan de korte kant en aan die kant ook een hokje met wc/douche.

Er staat nu een slaapbank en dat werkt wel oké maar ben benieuwd of er nog andere opties zijn. Er is in theorie wat ruimte boven de keuken/wc-hok voor een vliering. Heeft iemand enig idee wat een fijne hoogte is daarvoor? Er is niet heel veel ruimte de hoogte in maar misschien net genoeg. Of een soort nis creëren vind ik ook heel leuk, maar het huisje is eigenlijk wat te vierkant ervoor denk ik.

Wat Pinterest inspiratie:

Dit is een soort nisje met opbergruimte, vind ik heel knus.

Dit lijkt me ook superhandig, er lijkt niet veel hoogte nodig te zijn?

2 likes

Warmte stijgt dus een vliering is misschien niet top als het heel warm is. Mijn ervaring is dat de warmte erg blijft hangen in zulke ruimtes. Juist lekker om bij de openslaande deuren te slapen misschien?

5 likes

Ohja dat is wel een goed punt! In theorie kan ik een raam maken? Het is echt een kleine cabin hoor dus je zit max 2 meter van die deuren af haha

2 likes

Mooi! Hele leuke lampjes ook in de keuken (die blauwe) :heart_eyes:

2 likes

Zonder foto’s en afmetingen is het lastig, maar heeft je huisje een punt plat of aflopend dak? Vaak zijn huisjes niet heel hoog toch?
Met aanname van een plat dak: Ik zou 2 a 2.10 minimaal aanhouden eronder. Afhankelijk van je claustrofobie :stuck_out_tongue: kan het dan wel of niet.
Zitten de openslaande deuren aan de voorkant / korte kant van het huisje?
Zo ja:
Ik denk nu aan een vlierinkje direct boven de openslaande deuren. Vliering zou je dan tot 1/3e - halverwege het huis kunnen laten doorlopen met een klein oplopend trappetje. In oplopend trappetje kun je dan opbergruimte/kast kwijt.

De kant van de keuken/wc kan ook, maar dan kijk je van vooraf in de vliering. Plus je houdt zo minder loop/sta ruimte over in gebied waar je die ruimte wel wil hebben en vaker staat dan bij je openslaande deur, namelijk de keuken.

Bij aflopend of een punt ligt het er heel erg aan hoe hoog je nok is of het werkt.

Wel heel leuk om over na te denken! Maar zonder dat je een beeld van de ruimte hebt eigenlijk niet te doen :grinning:

3 likes

Alvast bedankt voor het meedenken en sorry voor deze enorme post.

pff ik dacht dat ik verfkleuren had uitgekozen voor de muren in de woonkamer en keuken, maar twijfel nu ineens.

Het gaat om de muur achter de eettafel tot de teakhouten kast (alle meubels gaan weg, eetkamerstoelen wil ik misschien houden). Ivm herkenbaarheid haal ik deze zo weg. En let niet op de versleten vloer, dat is een van de redenen voor renovatie. Ik zie nu ook dat de kwaliteit van de foto behoorlijk slecht is. Maar het gaat dus om het idee :wink:

WEG

We krijgen een Kvik keuken in deze beige kleur.
images

Alles wordt verder ral9010 (twijfel ik nu ook over kunnen we niet beter 9016 doen?) en een muur wordt in ieder geval beige (deze kleur) om een soort van neutrale basis te hebben.

Maar ik ben verder best van de kleur en mijn vriend ook, dus ik wil absoluut geen sad beige huis. We hebben een saliegroene bank en ik houd ook wel van oranje/koraal/felblauw. In de woonkamer wil ik verder geen muur met kleur (bank is best een lastige kleur) maar met kussens, kunst en planten wat kleur brengen.

In de keuken had ik eerst lab paint himalaya haze achter de eettafel bedacht (ik wil graag iets met of donker oud hout of mooi eiken) Maar dat vind ik ineens te donker en grijzig (heb getest op de muur)

en nu zag ik deze:

En ik vind het heel leuk, maar wel behoorlijk in your face en bepalend. Nu twijfel ik dus. Of dit niet beter als accentkleur voor dingen of wel gewoon die muur doen. Ik denk wel dat het mooi bij het taupe achtige van de keuken past. De keuken is op het zuid westen en is heel licht met veel ramen en een grote pui. Wat zouden jullie doen?

Hier nog twee dingen die ik mooi vind qua stijl en kleur:

3 likes

Absoluut die paarsachtige kleur doen. Is niet eng.

21 likes

Wow wat een mooie kleur!

3 likes

Nou ik heb net besteld :partying_face:

Dank voor de reactie, die had ik ff nodig.

Net nog even met vriend overlegd en die zei als ik zelf moest kiezen zou ik blauw doen. Maar ik vind dit ook wel tof en is in ieder geval kleurrijk en dat vind ik mooi.

Dus er is 2,5 liter onderweg. Het is trouwens Miss pompadour ‘blauw met zeepbel’.

10 likes