Thanks! Schoenenrek is van Util. Ik heb hem al een paar jaar geleden gekocht dus weet niet of ze die nog steeds verkopen!
Ik heb een tafel van 220 bij 83 cm met 6 stoelen waar ik een kleed onder wil. Maar ik kan op de een of andere manier helemaal niet inschatten wat voor maat ik dan moet kopen? Ik wil de stoelen er ook op als iemand wat naar achter geschoven eraan zit. Niks zo irritant als dan met de stoelpoten er net buiten komen. Heb ik dan voldoende aan een kleed van 2 meter breed? Dat je zoān 60 cm over hebt aan beide zijden met stoelen. Of is dat te weinig?
Ik zou tapen op de grond denk ik! Anders zou ik het ook moeilijk kunnen inschatten
@chiren dit! Absoluut doen, wij hebben ons indertijd heel erg verkeken op de ruimte en de invulling ervan, tapen gaf het beste inzicht.
Oh goed idee! Heb ik totaal niet aangedacht. Ik heb me vorig jaar ook al enorm verkeken op een buitenkleed waarbij ik dus elke keer met de pootjes van mān stoel blijf haken. Maar ik ga als mijn tafel klaar is die op de juiste plek zetten en dan met schilderstape bezig, bedankt voor de tip!
Ik zoek zulk soort hele grote schilderijen, een beetje betaalbaar (posters mogen ook) in deze warme stijl.
Heeft iemand een tip voor een webshop?
Of Studio Vreeken?
Heeft iemand hier ervaring met renovlies behang laten doen door een professional in een bestaande woning (dus niet nieuwbouw) en is dat echt qua look hetzelfde als stuc maar dan steviger?
Ik heb een oud huis dus geen risico op van die scheuren maar wil niet met elk klein stootje een stuk stuc uit de muur stoten.
Ik heb dat in een nieuwbouw huis laten doen, maar vind het absoluut niet hetzelfde als stuc. Wel gewoon mooi, maar hetzelfde zou ik het niet noemen.
Ik woon in een jaren 50 huis met toch wel slechte muren. Ik heb zelf renovlies behang gedaan door heel mijn huis (zelfs met behang van de action). Indd vanwege dus oudere muren. Laten stucen had ik het budget niet voor. Maar het werkt prima! Het zit er nu bijna 2 jaar op en ziet er allemaal nog netjes uit! Dus: niet laten doen, maar zelf gedaan; maar renovlies werkt prima!
Thanks! En wat is het verschil dan dat t niet hetzelfde is?
Ook bij een oud huis heb je kans op scheuren in nieuwe stuc. Ik heb na ca een jaar scheuren bij de aanhechting plafonds op meerdere plekken, bij schuine ramen, rondom waar van die metalen hoekprofielen zitten, random scheuren op de wand en nog meer. Woning uit 1930, volledig gerenoveerd, waarvan 70% van de wanden met renovlies (niet de badkamers en de keukenwanden rondom aanrecht ivm vocht en hier en daar een wand om verschillende redenen). Ik sluit me aan bij āhet is mooi maar niet hetzelfdeā. Wij hebben het zelf gedaan, maar ging helemaal prima. Let goed op de dikte en kwaliteit, dat van ons is bij nader inzien dikker dan nodig en iets dunner had het aanbrengen nog wat makkelijker gemaakt.
Ja, heb dit ook zelf gedaan. Het ziet er netjes uit, maar niet hetzelfde als stuc.
Deuken in stucwerk zijn wel heel makkelijk zelf te repareren. Zou de keuze daar persoonlijk niet vanaf laten hangen.
Ik ben aan het kijken naar gordijnen van de HEMA,
Maar⦠waar kan je die stoffen zien? Ik kan het op internet zo snel niet vinden?
Ja, ik vind het eigenlijk gewoon totaal niet te vergelijken?Vind het meer te vergelijken met behang dan stuc.
Kan niet zeggen door dit is het anders.
Gewoon met muurvuller oid of heb je nog een andere tip?
Wij hebben glad scan behang in onze hele woning, betreft een jaren 70 huis. En zijn er echt heel blij mee. Iedereen denkt ook altijd dat het glad gestuct is. Als het strak behangen is dan vloeien de naden ook mooi dicht door de verf dus zie je deze niet meer. We hebben 2 kleine muurtjes wel gestuct in huis maar daar zijn wel deukjes in gekomen en in die met renovlies niet, ook niet op de hoeken van pilaren bijv. Ben er na 10 jaar nog blij mee. Overigens ook zelf gedaan.
In het echt? In elke Hema met een gordijnservice.
Als je goed stucwerk hebt stoot je dat er niet uit hoor, dat zit muurvast. Als je op het punt komt dat je daar een stuk vanaf stoot, zou je behang ook flink beschadigd zijn. Zou als het kan altijd stuc > behang zeggen.