Interieurtopic #5

Ik vind een gekleurd plafond niet mooi, krijg er zelfs een lichamelijke reactie van. Het voelt alsof het plafond naar beneden komt. Het plafond moet echt hoger dan 3,5 meter zijn wil ik het mooi vinden.

Maar het ergste is nog wel een gietvloer. Meestal in grijs (hiervoor ook al genoemd, echt nee, nooit) maar ook in andere kleuren. Het geeft altijd ziekenhuis-vibes, koud en klinisch, nooit warm of gezellig. En de hel die het is om het eruit te halen, dan ga je terugverlangen naar plavuizen.

Witte keukens vind ik echt een gemiste kans. Er is zo veel keuze tegenwoordig. Maar veilig wit? Waarom?

Oh, en mijn irritatie: boekenkasten op kleur.

4 likes

Houtlook in de badkamer vind ik ook walgelijk. Waarom zou je op een “houten” vloer willen douchen?
Visgraat donkergroene tegels aan de muur in de keuken
Kaarsen in knoopvorm
Een kallax ikea kast (met van die vakken), helemaal erg als roomdivider

3 likes

Een losstaand bad in de slaapkamer.

Een losstaand bad sowieso, tegel die boel vast, je schoonmaker zal je dankbaar zijn.

10 likes

Dit had Roos van KzK laatst ook gedaan, vreselijk :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

De hele organische vormen trend, extra allergische reactie lokkend wanneer het beige is.
Japandi style, gewoon nee.
Zwarte stalen deuren, zwarte plinten, kozijnen etc. Hou op.
Visgraat of Walvisgraat vloeren, neehee.
De combinatie van dit alles, en helemaal beroerte waardig zodra het exterieur jaren 30’ of ouder is.

2 likes

Witte tegelvloer met witte keuken witte bank witte kasten (zonder handgrepen). Alles wit!!! Zie je vooral bij die woningen van paar miljoen. Alsof je in een museum woont en tegelijkertijd altijd bij een uitvaart bent. Zeker met elke week “verse bloemen” van bloomon oid

En plastic planten, of van die pluimen(?) echt niks aan.
En interieur spray/stokjes waardoor alles zo chemisch ruikt ipv dat een woning naar “niks” ruikt.

18 likes

Zij doet sowieso express alles is een look nooit de real deal. Mooie marmerlook tegel in de badkamer met een stoere zwarte kraan, een dik houtlook blad.

• De uitbouw met een gigantische zwarte pui

Het huis van Enzo Knol.

4 likes

Oooh, die Samsung Frame oid. Dat je net alsof niet ziet alsof je lelijke, ordinaire, grote televisie aan de muur hangt maar het een prĂĄchtig 13 in een dozijn kubstwerk is.

1 like

Ah ja. Wij hebben een laag plafond, maar dan echt laag. Als we daar een kleur op zouden smeren wordt het echt een bunker denk ik

1 like

Ik heb hier wel eens naar gekeken, vond het idee leuk, maar de kwaliteit van de tv is helemaal niet zo goed, het kost stroom en je moet geloof ik maandelijks betalen voor de xenos- versie van kunstwerken. En je ziet idd toch wel dat het een tv is, dus zie er ook de meerwaarde niet van in.

1 like

Nee nee geen verdediging van je eigen keuzes in je interieur :heart: (anders wil ik graag een interieurergernissentopic zonder verantwoordingsreacties :yum:)
Iedereen moet lekker doen wat ie leuk vindt / wat in huis mogelijk is / waar budget voor is, smaken verschillen en dat is helemaal prima.
En keep the impopulaire meningen coming love dit alles.

15 likes

Neppe haarden/gas haarden

Elementen in huis die niet kloppen met de tijd waarin het huis is gebouwd; bijvoorbeeld in het huis wat wij hebben gekocht (uit 1999) zitten hele aanwezige (tempex) sierlijsten tussen muur/plafond in de woonkamer. Die gaan er echt meteen uit, leuk voor een oud en statig herenhuis, maar niet hier.

Ik zag laatst een voortuin met houtlook tegels, daar kreeg ik al helemaal kippenvel van.

1 like

Mensen die hun eerste woning kopen en denken dat het gelijk allemaal nieuw en perfect moet. Daardoor een fortuin uitgeven aan meubels van matige kwaliteit.

Gescheiden vrouwen die hun huis ineens helemaal roze verven

Het concept “tuinkamer”

Vloerkleden voor in de tuin

7 likes

Echt zo’n vergaderzaalvibe krijg ik daarvan!

1 like

Ooh jaaaa! En dan elk jaar verbaasd zijn als er tĂłch weer schimmel onder komt terwijl het toch voor buiten is?

4 likes
  • fleece plaids, echt afschuwelijk
  • taatsdeuren
  • gietvloer, die worden ook nooit mooier met de jaren
  • vintage interieurs die lijken op die van m’n oma
  • alles van IKEA waardoor je huis een studentenkamer 2.0 lijkt
  • alle interieurs in zwart/wit/grijs/beige, misschien nog wel erger als er voor 1 extra accentkleur is gekozen om een beetje spannend te doen
2 likes
  • Plakplinten.
  • Een wit/grijs/beige interieur, en dan alles ‘opleuken’ met gekleurde accessoires. Doe dan gewoon wild en neem een meubelstuk of muur in die kleur.
1 like

Ik snap die gietvloertrend ook echt niet. ik heb zo’n vloer in een huurappartement gehad (had geen keus, was nieuwbouw) en het was zooo kut omdat je er echt álles op zag. Ik ben helemaal niet poetserig maar echt elk haartje, vlekje of stofje zag je er op dus dat stoorde me al enorm. En het beschadigde ook zo snel, vet lelijk.

3 likes

Moet je wel correct zijn. Tv kwaliteit is wel goed/gewoon gelijk aan andere tv’s, geluidskwaliteit is niet echt goed en je kan ook lastig andere boxen gebruiken als je dat beter zou willen. Je hebt gratis standaard ‘kunst’ er in en kan zelf gratis elk plaatje uploaden wat je wil. Dat maandelijkse abonnement is alleen voor extra kunst.

4 likes