Interieurtopic #5

Dat een huis begint met een stenen voortuin, met een bak erin, altijd net een begraafplaats… Dan alles heel strak wit/beige/zwart binnen icm visgraat. Een hoogglanskeuken (kleur maakt niet uit). Een verlaagd plafond voor inbouwspotjes.

O, ik vind een kookeiland ook niks. Verspilling van ruimte.
Keukenkastjes die niet tot plafond komen.

15 likes

Oja ook echt irritant vind ik wanneer mensen te kleine vloerkleden bij de bank hebben liggen en wanneer schilderij/fotolijsten veel te hoog aan de muur hangen (wat echt opvallend vaak zo is). Maar wel beter dan helemaal NIETS aan de muur.

@anon81378386 omg ja inbouwspotjes wil ik ook echt nooit in m’n huis

Ik wordt wel echt heel erg benieuwd naar iedereens interieur hierdoor

3 likes

Witte fineer ikea kasten.

2 likes

Kamers met een kleur maar een wit plafond - bedoel je dan dat jij het plafond liever in dezelfde kleur als de muur ziet?

3 likes

Dit is mijn onbetwiste nr. 1. Fucking lelijk en je houdt echt niemand voor de gek.

8 likes

Inbouwspotjes
Houtlook in de keuken
Gietvloeren
Interieurs zonder variatie aan kleur
Wandpanelen
Witte of juist zwarte keukens
Dierenprintjes op bijv barstoelen of kussens

2 likes

Banken met losse zitkussens vind ik ook stom trouwens. Ziet er mooi uit en ja ja handig dat je ze er makkelijk uit kan gooien om te stofzuigen maar vroeg of laat schuiven die kussens altijd naar voren waardoor je uiteindelijk een soort balanceeract krijgt met ver genoeg naar achter zitten om nog op het frame te blijven én de rugkussens rusten niet meer op de zitkussens maar erachter en gewoon nee. Niks ontspannends aan.

2 likes

Ik ken iemand die “houtlook” (houtlook my ass) in de badkamer heeft.
Alsjeblieeefttttt zeg :joy:

Ik vind een gekleurd plafond niet mooi, krijg er zelfs een lichamelijke reactie van. Het voelt alsof het plafond naar beneden komt. Het plafond moet echt hoger dan 3,5 meter zijn wil ik het mooi vinden.

Maar het ergste is nog wel een gietvloer. Meestal in grijs (hiervoor ook al genoemd, echt nee, nooit) maar ook in andere kleuren. Het geeft altijd ziekenhuis-vibes, koud en klinisch, nooit warm of gezellig. En de hel die het is om het eruit te halen, dan ga je terugverlangen naar plavuizen.

Witte keukens vind ik echt een gemiste kans. Er is zo veel keuze tegenwoordig. Maar veilig wit? Waarom?

Oh, en mijn irritatie: boekenkasten op kleur.

4 likes

Houtlook in de badkamer vind ik ook walgelijk. Waarom zou je op een “houten” vloer willen douchen?
Visgraat donkergroene tegels aan de muur in de keuken
Kaarsen in knoopvorm
Een kallax ikea kast (met van die vakken), helemaal erg als roomdivider

3 likes

Een losstaand bad in de slaapkamer.

Een losstaand bad sowieso, tegel die boel vast, je schoonmaker zal je dankbaar zijn.

10 likes

Ella: wat jullie vinden lelijk in interieurs?

Ook Ella: gewoon, alle interieurs.

:joy:

17 likes

Dit had Roos van KzK laatst ook gedaan, vreselijk :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

Ja, of een andere kleur. Maar vind zo’n wit plafond net alsof je iets hebt geprobeerd met verf, maar het niet afmaakt.

1 like

De hele organische vormen trend, extra allergische reactie lokkend wanneer het beige is.
Japandi style, gewoon nee.
Zwarte stalen deuren, zwarte plinten, kozijnen etc. Hou op.
Visgraat of Walvisgraat vloeren, neehee.
De combinatie van dit alles, en helemaal beroerte waardig zodra het exterieur jaren 30’ of ouder is.

2 likes

Witte tegelvloer met witte keuken witte bank witte kasten (zonder handgrepen). Alles wit!!! Zie je vooral bij die woningen van paar miljoen. Alsof je in een museum woont en tegelijkertijd altijd bij een uitvaart bent. Zeker met elke week “verse bloemen” van bloomon oid

En plastic planten, of van die pluimen(?) echt niks aan.
En interieur spray/stokjes waardoor alles zo chemisch ruikt ipv dat een woning naar “niks” ruikt.

18 likes

Zij doet sowieso express alles is een look nooit de real deal. Mooie marmerlook tegel in de badkamer met een stoere zwarte kraan, een dik houtlook blad.

• De uitbouw met een gigantische zwarte pui

Hahaha zie dit helemaal voor me.

2 likes

Het huis van Enzo Knol.

4 likes

Oooh, die Samsung Frame oid. Dat je net alsof niet ziet alsof je lelijke, ordinaire, grote televisie aan de muur hangt maar het een práchtig 13 in een dozijn kubstwerk is.

1 like