Interieurtopic #5

Ik vind die lamp heel vet maar eigenlijk wel zonder behang. Zou dan eerder twee verschillende kleuren doen of gewoon een.

3 likes

Heb het behang al in huis haha. Maar snap wel wat je bedoelt dat de lamp beter uitkomt niet op het behang, nog niet zo naar gekeken. Bedankt voor de stemmen, behang onder gaat het worden!

2 likes

Wat wil je dat je kind ziet vanuit zijn bedje? Ik denk dat kleintjes die streepjes leuk vinden om naar te staren. Daarom zou ik dat onder doen. Maar dan wel het bedje wat van de kant, want kleintjes gaan er anders aan krabben als ze in bed liggen

3 likes

Welke kleur is het roze? 🩷

2 likes

Dat is sulking room pink van farrow and ball!

1 like

Ik hoop dat iemand hier met mij mee wil denken.
Ik ben nu net een paar weken verhuisd en dit is hoe mijn woonkamer/keuken er nu uit ziet. Hebben jullie suggesties voor een kleed en gordijnen?
Ik neig naar een kleurrijk kleed waarin kleuren van de keuken en de tafel terug komen. En lichte gordijnen om de basis verder rustig te houden, maar ik hou ontzettend van kleur dus als jullie andere ideeën hebben lmk :slight_smile:
Het tv meubel is trouwens donkkerrood en niet zwart zoals het misschien lijkt op de foto

6 likes

En er liggen nog plinten op de vloer en de vloer zelf mag ook nog wel schoongemaakt worden lol, it’s a work in progress!!

3 likes

Ik zou een kleur kiezen als je daarvan houdt en anders wordt het misschien juist flets! Lila lijkt me wel wat bij die kleuren van bank en tv-meubel en dat komt ook terug in je tegeltjes

4 likes

Ik dacht juist aan kleur! Dus iets van oud roze, staat mooi met je bank denk ik.

1 like

Hebben jullie misschien een handig idee? Ik wil mijn koffiemachine van het aanrecht naar een ander hoekje in het huis verplaatsen, dan heb ik meer ruimte op mijn aanrecht. Echter, heb ik een huurwoning en is de muur waar ik hem voor wil zetten spierwit.

Ik zou dus iets achter de koffiemachine willen zetten ter bescherming van de muur, want ik heb een halfautomaat (dus ik ben veel in de weer met gemalen koffie, er komen druppels van het piston etc). Tegels zou natuurlijk heel leuk staan, maar die optie valt al af, want die zou ik dan ook weer weg moeten halen wanneer ik verhuis.

Ik zag die viral IKEA hack al met zo’n kastje om je machine heen, maar mijn machine past daar dan net aan in. Dus dan heb ik aan weerszijden alsnog kans op spetters. Mijn idee was om gewoon direct te poetsen wanneer je spettert, maar mijn vriend zegt dat hij dat gaat vergeten :sweat_smile:

Hierbij nog wat foto’s ter verduidelijking! Hij komt dus op het houten meubel te staan.

Foto’s

1 like

Plaktegels? Geen idee alleen of je die ook weer makkelijk kunt verwijderen

2 likes

De muur oververven in goed afneembare verf? Dat kan ook in een spierwitte kleur.

1 like

Hij is al geschilderd in afneembare verf haha, maar mijn vriend durft het niet aan met alleen dat.

Ik zit me wel te bedenken dat ik misschien gewoon een OSB plaat kan kopen die ik kan betegelen. Dan zet ik die erachter en hoef ik ook niet te boren.

3 likes

Ik heb ook geverfde muren in de keuken (Sikkens Alpha Rezisto Easy Clean) en ik kan alles er makkelijk afvegen; tomatensaus, olie, koffie, geen probleem. Ook als ik het pas later doe.

3 likes

Ik wilde die verf ook aanraden inderdaad. De ene afneembare verf is de andere niet, en deze is echt goed.

5 likes

Wij hebben ook deze muurverf en exact hetzelfde koffie apparaat, werkt top!

4 likes

Haha ik had niet verwacht dat iedereen schilderen zou aanraden, dus mijn info was een beetje gebrekkig, we mogen hier alleen schilderen met expliciete toestemming van de verhuurder en om kleurverschil tegen te gaan zouden we dan gelijk best veel moeten doen. Dus schilderen valt even af als optie. Maar in ieder geval wel dank voor het meedenken!

Ik weet dat jij hier niks aan kan doen maar vind dit zo’n achterlijke regel vanuit de verhuurder. Je betaalt waarschijnlijk iedere maand een nier aan huur en dan mag je je woning nieteens verven?? Echt mega kut

6 likes

Plexiglas zou ook nog kunnen?

2 likes

Mijn familie woont in Duitsland en daar hebben ze een spatscherm boven het aanrecht, al dan niet met decoratieve motieven. Als ik dat even Google zie ik ook opties zonder boren. Dus misschien is dat een idee? Kan ook gewoon in een neutrale kleur of doorzichtig.

1 like