Interieurtopic #5

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, dat is toch fijn dat anderen meedenken. Lijkt me mooi maar ben bang dat het een beetje wegvalt tegen het behang.

@kienke dankje! Dat zijn korte houten lijstjes die ik geverf heb.
IMG_1848

@Sundance lijkt ook wel extra erg op de foto, is met groothoek gemaakt. Ga even kijken hoe het is als alles er hangt en anders kan er inderdaad een andere kleur overheen. Maar ben bang dat het dan te saai wordt.

@Gatenplant wat een goed idee een hangplantje! Dacht zelf al zoiets voor haarspeldjes aan de zijkant te doen maar een plant is nog een beter idee.

En ook @TanteBetje goed idee! Zelf ook helemaal niet aan gedacht. M’n vader maakt het bureautje van mdf dus ga even navragen of ik dat zou kunnen beitsen.
Ja er komt nog van alles kleurrijks haha. Dit is een wat ik tot nu toe heb besteld en wil graag een soortgelijke zitzak voor tussen de kast en het ledikantje.

6 likes

Echt mega leuk! Denk dat welke keuze je ook maakt, het er heel tof uit komt te zien :blush:

1 like

Ik heb de kamer van mijn kind geverfd (in afneembare verf) maar achter de commode zitten al allemaal vetvlekken op de muur van als ik hem insmeer met créme of olie… echt superruk. Ik heb het al geprobeerd af te nemen met van alles (afwasmiddel, azijn) maar helpt niet.

Nu zit ik er aan te denken om dat stukje muur te behangen maargoed ik heb geen zin dat daar ook vetvlekken opkomen.
Maar in ons vorige huis (nieuwbouw, huur) zat behang met structuur en daar had ik overheen geverfd en helemaal geen last van die (zichtbare) vetvlekken.

Alleen ik wil geen behang met structuur want dan zou heel de kamer moeten naar nu een leuk printje ofzo enkel voor die muur. Ik hoop ook dat de commode binnen een jaar weg kan.

Hebben jullie tips/ervaring?

2 likes

St. Marc proberen?

Je hebt van alabastine iets wat je over vetvlekken junt smeren,voordat je gaat verven. Wij hadden het in ons huis in de keuken ook en dat werkte goed.

Edit: xtra voorstrijk vlekken is het volgens mij, die ook voor vet geschikt is.

1 like

Muurstickers op de ergste vlekken? Ik denk dat je oog dan ook weg gaat van de vlekken en naar de stickers. En leuk voor je kindje ook.

Zoiets? Of diertjes

2 likes

Dit was dus een miskoop want het zit helemaal niet comfortabel :sob: en nu staat precies het model fauteuil waar ik drie jaar geleden in een Airbnb op heb gezeten en verliefd op ben geworden op Whoppah voor 800 euro (bieden vanaf 600) en ik overweeg het gewoon te kopen? Het enige nadeel is dat de stof fluweel is, dat zou niet m’n voorkeur zijn maar het schijnt dat katten daar minder snel hun nagels inzetten toch? :flushed: wat dat betreft een voordeel

De verkoper zit in België dus ik kan helaas niet heel gemakkelijk ff gaan kijken, maar het lijkt echt in goede staat. Er komen dus ook nog flinke bezorgkosten/busje huren en naar België rijden bij. Maarja, ik zoek al drie jaar naar DEZE stoel? :thinking::thinking::thinking:

4 likes

Van dat fluweel kan ik bevestigen, katten nagels blijven er niet in hangen dus geen haaltjes in de stof.

Misschien kan je de verkoper vragen of diegene er een filmpje van wil maken zodat je de staat iets beter kan inschatten?

4 likes

gewoon doen (en laten bezorgen)

3 likes

Mijn katten krabben inderdaad niet aan fluweel maar het is wel een magneet voor kattenhaar, ik kan elke dag wel met de lintroller aan de slag :sob:

2 likes

Same, mijn ervaring is dat een lichte kleur in fluweel het beste is!

Wij hadden een okergele fluwelen bank en dat was echt ideaal. Toen ik er een bordeaux rode hocker bij nam was ik echt in shock over de hoeveelheid haren erop, zal natuurlijk hetzelfde zijn als op de bank maar je zag het ineens 10x beter haha.

3 likes

Haha ja kut @Echo @Gatenplant :joy: dit is donkerbruin fluweel. Maarja, om eerlijk te zijn is er echt geen beginnen aan om meubels of m’n huis überhaupt schoon/haarvrij te houden met twee katten en een grote hond. Haren kan je in elk geval verwijderen, halen en gewoon een kapotte stof is weinig aan te doen. Die stoel die ik nu heb is binnen korte tijd echt volledig geruïneerd en trekt ook haren aan. Ik zou het wel zonde vinden als deze nieuwe stoel in korte tijd ook echt kapot gaat, maar dat is dan misschien onwaarschijnlijker :nerd_face:

Ik heb een bod gedaan op die stoel. Hij had de prijs van 800 euro naar 720 euro gezet, en de bieden vanaf van 600 naar 540. Ik heb 600 geboden via een bericht maar nog geen reactie van de verkoper.

Edit: Haha hij deed een tegenbod van 700, toen bood ik 620 en toen gooide hij de prijs weer naar 800 euro :joy:

5 likes

Ik vind het wel heel makkelijk haren van fluweel af te halen! Veel makkelijker dan van andere stoffen meubels.

8 likes

Fluweel is idd wel echt catproof! De stof gaat echt niet kapot. Ik heb de bank een jaar of 6 gehad en mijn kat krabt dagelijks aan de bank. Je zag na jaren wel wat soort van kleine gaatjes in de stof, maar geen halen oid. We hebben nu een andere bank en dat is echt een drama :joy: (gelukkig maar 60euro voor betaald via marktplaats maar hierna komen er weer alleen fluwelen banken in huis haha).

Met een bruine stof gewoon even dagelijks afnemen, dat gaat wel echt heel makkelijk.

Dit werkt echt heeel goed op fluweel:
Haarverwijderaar

En deze action spons is ook handig (te zien in deze insta reel)
Instagram reel met action spons

1 like

Thanks! Ik ga eens naar dat soort dingen kijken want ik heb nu eigenlijk alleen zo’n plakroller, en gebruik op m’n meubels alleen de stofzuiger.

Ik zweet peentjes:

Had ‘m prima voor 690 willen kopen en had dat natuurlijk moeten doen :joy: nu laat hij mij wachten

2 likes

En dan jezelf voor je kop slaan als iemand m wel koopt haha ik ben nu wel heel benieuwd naar de stoel!!

2 likes

Ja ik heb veertig minuten geleden m’n bod ingetrokken en gewacht… In de hoop op een berichtje dat 680 goed was. Maar niets en heb nu zelf 690 geboden (ja denk achteraf niet dat dit de goeie tactiek was want nu ruikt 'ie m’n zwakte!! En ik maar denken dat ik wat geleerd had van Van onschatbare waarde!!)

Als ik het gekocht heb (of het door iemand anders gekocht is) zal ik het delen :stuck_out_tongue:

9 likes

En en en???

1 like

Ik kreeg een mysterieuze foto met een telefoonnummer via die Whoppah chat dus daar naar gewhatsappt, en ze zei toen dat ze met 690 akkoord ging als we het buiten Whoppah om konden doen omdat ze dan 12,5% aan whoppah moet afstaan - en anders ook een bod van 650 had via (facebook?) market place. Maar ik wilde gebruik maken van zo’n koeriersdienst dus daar ter plekke betalen was geen optie en zij was ook uberhaupt niet happig op zo’n koeriersdienst. ik heb nog 720 geboden en dan buiten whoppah om maar met koeriersdienst maar daar heb ik geen reactie meer op gehad. :frowning:

Ging om een C&b Italia coronado Tobia scarpa met hoge rug en met voetenbank

Oh zuur zeg… Kon ook niet via marktplaats met brenger dus?