Interieurtopic #5

Holy fuck wat een parel :heart_eyes:

3 likes

Let op dat de primer en de verf die je er overheen wil doen op dezelfde basis is. Dus als je watergedragen verf wil gebruiken, dat je primer ook op waterbasis is. Bij de Gamma is tm vandaag de binnenlak (ook mengkleuren) nog met 40% korting en de Histor binnenlakken met 50% korting.

4 likes

Wij hebben besloten onze keuken roze te verven en ik vind het leuk en doodeng tegelijkertijd 🫣 voor- en na zal volgen!!

46 likes

Had hem besteld omdat ze hem in de winkel niet hadden. Vandaag neergelegd en ben er heel blij mee. Heb geen before foto maar het welbekende karwei kleed lag er eerst, maar die was ik een beetje zat en zag er ook niet mooi meer uit

En voor degene die het nog leuk vinden om te zien, we zijn bijna klaar met de babykamer. Nog wat dingen aan de muur (prikbord/lamp/lijst etc) nog een houten luchtballon aan de kast en de plinten nog.

Samenvatting

52 likes

Heel mooi qua kleuren, maar hij kan nog wel een slag groter eigenlijk, bestaat er een grotere maat? De kinderkamer is ook echt heel leuk geworden!

3 likes

Ja eens! Die is er helaas niet, deze is 2 bij 3,10. Die we eerst hadden was 2 bij 2,90, die oogde denk ik wel wat groter doordat die hoogpolig en licht was

1 like

Mooi! Mag ik vragen welke kleur jij op de muur hebt, dat olijfgroen?

2 likes

Dankje! Tuurlijk, dat is Card Room Green van Farrow & Ball

2 likes

7 jaar geleden ging ik bij m’n ex weg, dit huis gevonden en was van plan om hier niet lang te wonen dus hele tijd niet al te veel moeite in gestoken. Afgelopen jaar dat toch gaan doen en nu voelt m’n huis pas echt als thuis :heart:

Woonkamer:
Wil alleen de kleuren van de muur achter de bank nog subtieler terug laten komen op de muur achter de tv, zit te denken aan cirkels die elkaar deels overlappen, of smallere stroken in 70’s stijl (in de spoiler hoe ik het een beetje bedoel, die stroken dan wel tot de grond en deels overlappend). Ben er nog niet helemaal over uit, dus misschien hebben jullie nog ideeën haha

impressies

Eetkamer

109 likes

Wauw wat mooi!! Ik vind die muur achter je bank echt geweeeldig!

7 likes

Love it. Als idee om de kleuren terug te laten komen: een heel groot hoogpolig kleed!

3 likes

Wat een gezellig huis! En de muur achter de tv lichtroze verven die hetzelfde is als achter je bank?
Of oranje

6 likes

Aan alle 3: dankjewel!

@Vermillion Heb het zelf met de hand uitgetekend en geschilderd dus ben er ook wel een beetje trots op :face_in_clouds:

@Kauai ik vind kleden er super gezellig uitzien maar op 1 of andere manier krijg ik error van kleden haha. Vind het niet per se fijn onder m’n voeten, ik vind het viezigheid verzamelen, en als kers op de taart vind ik maar weinig kleden mooi. Maar ik ga het nog wel een keer overwegen want het kan een woonkamer wel ‘bij elkaar trekken’

@Zilver
Ik vind dat denk ik weer te heftig, omdat ik de muur achter de bank helemaal geschilderd is wilde ik alleen wat details doen die dan wel passen bij de stijl.

Ik wil overigens over een tijdje ook nog nieuwe gordijnen (de zwarte zijn van m’n vorige inrichting) dus die kan ik ook nog meenemen in de ideeën

3 likes

Ontzettend gaaf! Wow :star_struck: Vind je muur echt heel mooi

3 likes

Ohh ja als je sensorische issues krijgt zeker niet doen. Misschien iets van een ander materiaal? Een soort zeilachtig iets wellicht? De boel bij elkaar trekken is de juiste omschrijving idd!

1 like

Heel leuk!! Dit is echt precies de inspiratie die ik zocht voor mijn eigen huis, dankjewel!! Ik wil een combi tussen 70’s retro en dopamine decor zonder dat het te hysterisch en vol wordt. Heb je je muren, nadat je het met de hand hebt uitgetekend gewoon heel strak met de hand langs de lijnen geschilderd?

Haha ja sensorische hel :joy: vooral als er dan ook nog viezigheid in blijft hangen die aan je voeten blijft plakken :grimacing: misschien eens kijken of ik iets laagpoligs zie wat ik nog net trek

@Sherlock dankjewel, leuk om te horen dat je er zelf inspiratie uit oo kunt doen!
Ja ik heb eerst met potlood het patroon op de muur gemaakt, o.a. met een soort passer van een potlood met een touwtje, zodat ik de bochten goed kon maken. En daarna idd met een kwast alles met de hand geschilderd. Heb de rechte stukken wel afgetaped met schilderstape dus alleen de bochten en het plafond uit de losse pols gedaan

6 likes

Heeeeel gaaf!
Ik zie dit voor me als optie:

16 likes

Ja zoiets had ik idd ook nog in gedachten! Vind ik ook heel leuk! Alleen vind ik het nog wel leuk om m’n woonkamer anders in te delen en dan is het weer zo’n random vorm als de tv er niet precies goed voor staat hahahaha

3 likes

Ik kom er echt niet uit welke kleur de ensuite kast en deuren moeten worden en ik moet echt snel gaan beslissen nu. De keuken wordt Tuscan red van Little Greene, en ik dacht eerst om de ensuite ook in die kleur te doen voor een beetje eenheid maar ik ben bang dat dat toch teveel van hetzelfde wordt. De vloer wordt een betonlook marmoleum (kleur panna cotta), de muren Linen wash van Little greene. De basis is echt rustig, de kleur komt in de meubels en accessoires. Is het misschien beter om de ensuite een paar tinten donkerder dan de muur te doen? Of toch een meer contrasterende kleur? En welke dan?

Hieronder even de huidige situatie. Het hele huis was paars met groen en bloemetjes, inclusief dus de keuken en ensuite.

5 likes