Interieurtopic #5

Oké ik heb meningen nodig want ik word gek

Roze keuken is een flop
Ik heb de precieze kleurcode van tulko kast laten mengen maar het is veel te paarsgrijs opgedroogd en ik vind het zoooo lelijk :smiling_face_with_tear: en ik weet niet of ik het allemaal veel te veel kleur en roze vind in een gebied? Of ben ik bang? :clown_face:

keuken

Rest van t huis even for reference

We hebben geen geld voor groots opknappen van de keuken dus meer dan kleurtje verfje kan niet (dus aub niet beginnen over het keukenblad, de tegels of de greepjes)

Heb nu drie opties

1. Alles toch gewoon basic bitch wit maken
  2. Op zoek naar een betere match roze en gewoon doorzetten, meer kleur = meer beter
  3. Een totaal andere kleur doen

Heb wel een betere match qua ondertoon gevonden, Sombrero Tan van Histor zelf. Lijkt meer op de tylko kleur maar iets rijker/minder grijs

• Give up, wit
  • Keep going, roze!
  • Pivot! Andere
  • Moeilijk, ik weet het niet

0 stemmers

1 like

Roze is tof, maar misschien geel ook? :smile:
Als je het toch niet aandurft qua kleur zou je ook iets van plaktegeltjes op de witte tegels kunnen plakken en de kastjes wit maken

3 likes

Het zijn bij mij geen fotos, maar ik heb veel posters van vakantiebestemmingen in het huis hangen. Vaak ook gekocht op vakantie, soms van Etsy. Bijvoorbeeld een aantal bij elkaar in deze stijl
https://www.etsy.com/nl/listing/4394838267/albanie-reisprint-europa-albanie-poster?ls=s&ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=albania+poster&ref=sr_gallery-1-5&organic_search_click=1&content_source=31204c08-e8d5-4b42-ace9-4f3b2ab9998d%3ALT53c2adb987cfc6e75537912e4c99f9eb2ebad615&logging_key=31204c08-e8d5-4b42-ace9-4f3b2ab9998d%3ALT53c2adb987cfc6e75537912e4c99f9eb2ebad615

En een aantal ook “gewoon” van Desenio of gekocht op bestemmingen, en een vriendin heeft ook een muur van echt zelfgemaakte vakantiefotos (en dan niet de selfies, maar dus ook de uitzichten enzo). Is wel met een specifiek thema haha, allemaal vakantie

Ik vind het roze leuk! Ik snap dat je je stoort aan het kleurverschil, dus daarom gekozen voor “keep going, roze”. Balen dat deze kleur het net niet is, maar zoek door naar een andere kleur, dan komt het echt goed. Het is zeker een kleur die prima kan in de keuken. En als het kan, neem een stukje van je kast mee (deurtje of zo?) en ga naar een verfspeciaalzaak. Die kunnen de kleur “meten” en daarop mengen. Daar heb ik in het verleden echt succes mee gehad. Even volhouden, het wordt echt mooi!

3 likes

Misschien is het mooier/makkelijker om een tint donkerder of lichter te kiezen dan de tylko kast, zodat het wel bij elkaar past (beetje tonsurton achtig) maar het niet exact hetzelfde hoeft te zijn? Aangezien exact dezelfde kleur vinden lastig is en als het nèt niet matcht is dat het ook net niet denk ik haha. Dus meer dat het bewust een andere tint is uit dezelfse kleurfamilie zeg maar.

43 likes

Dit zou ik ook doen @the.rebel.club ! Zelfde kleur in ander materiaal en met andere lichtinval is zooo moeilijk, ik zou voor een duidelijk andere kleur gaan maar wel in dezelfde familie

10 likes

Wat jammer dat het zo’n duidelijk kleurverschil geeft met dezelfde kleurcode. Het idee van dezelfde kleur als de kast is wel echt leuk vind ik!

2 likes

Oke thanks allemaal!! Jullie hebben me weer op de rit geholpen, ik ga voor een betere kleur roze. Op hoop van zegen :crossed_fingers:t3:

3 likes

Ik vind het vooral best flets allemaal bij elkaar dus zou juist proberen wat contrast met de keuken te krijgen ten opzichte van de kast en vloer en witte tegels. Denk dat dat lastig wordt met een andere tint roze

22 likes

Ik dacht ook gelijk aan geel @the.rebel.club, maar wat je ook doet: kleur!!

5 likes

Staat de tylko vast? Ik denk dat het al een stuk beter oogt als je hem 30 cm van de keuken afzet (dan doorbreek je het idee dat het zou moeten doorlopen). Eventueel nog een ander kleurtje op de koof ertussen en dan is er al niet meer zoveel aan de hand. Ik denk dat ook met precies dezelfde kleurtint het geheel veel leverworst vibes gaat geven. Nog los van dat beide een totaal andere stijl hebben (modern/scandidesign vs. landelijk) waardoor het sowieso denk ik altijd gekkig gaat ogen.

9 likes

Haha hou op nu kan ik nergens anders meer aan denken :joy:

1 like

Ik ben ook team kleur en roze kan super tof zijn! Ik heb via een verfwebshop histor kleuren laten mengen in sigma verf en die kwamen volledig overeen met de kleurstalen van histor. Was ook een pak goedkoper online, terwijl ik zeer tevreden ben van de kwaliteit! Ik heb zelf sombrero tan (de trap) en light cherry parade (keuken) maar beiden zijn heel lastig juist op foto te krijgen…

Samenvatting

15 likes

Geel was ook wel mijn eerste idee want ik hou van de combi geel en roze, maar ik weet niet of het nou echt goed past bij die groene kleur in de woonkamer? Met geel erbij voelt het alsof die groene kleur ook een andere kleur moet worden haha. Maar dat ligt misschien aan mij.

1 like

Waarom wil je een histor kleur dan per se in sigma verf hebben? Omdat die verf beter is of…?

2 likes

Ja, lijkt me? Ik heb ook voor m’n huis alles laten mengen in sigma/sikkens. Zeker met zoiets als keukenkastjes wil je ook dat het mooi wordt/goed blijft zitten

6 likes

Inderdaad dit merk werd mij aangeraden qua kwaliteit. Het zit er nu 3 jaar op en kheb bij de keuken nog niets van beschadigingen

1 like

Ja is beter. Maar dan wel van de verfwinkel en niet de sigma/sikkens van karwei ofzo.

1 like

Zou dan wel voor een donkerdere geeltint gaan, meer moserd/oker wellicht, anders wordt het wel heel erg een spekje :sweat_smile:

Er zit toch al geel in het interieur? Zoals de okergele stoel. Ik zou die kleur doen of misschien een ieeets donkere schakering ervan

1 like