- Tapijt/vloerbedekking in huis, ik krijg er echt de kriebels van
- Grijze laminaat vloeren / grijs behang
- Te kleine banken in grote woonkamers
Kasten zonder pootjes
Te korte gordijnen
Mangohout
Teksten op welke manier ook
Industriele onzin
Meubels oppimpen door te schilderen
Standaard nieuwbouw binnendeuren
Dierenprints
Gouden leeuwen oid
Symmetrie
Wij hebben dus een velours bank (haha!), maar willen graag iets nieuws, en dit keer graag iets met een hoek. Maar wij hebben dus katten en een kind, en we merken dat velours dan dus wel echt handig is (in de zin: de katten krabben er niet aan en het is heel makkelijk schoon te maken bij vlekjes). Nou goed, ik heb bijna alle sites wel afgestruind maar kom eigenlijk niks tegen wat ik echt mooi vind. Je ziet veel van die lompe banken zoals bij FƩst, dat vinden we echt helemaal niks. Iemand nog tips voor minder bekende winkels waar je ook kan proefzitten?
Maar andersom ook:
Te grote banken in kleine woonkamers.
Maar ik snap ook dat je niet bij elke verhuizing meteen of überhaupt voor een nieuwe bank gaat. Waarschijnlijk ga ik mezelf dus ook schuldig maken aan bovenstaande eigen ergernis
āā
Oh en deze lijstjes behoeven eigenlijk fotoās en voorbeeldplaatjes.
Ik heb wel echt vaker een te kleine bank in een te grote woonkamer gezien dan andersom. Ikbheb het idee dat mensen toch vaak in een smalle woonkamer (heb ik zelf ook, haha) te bang zijn voor een grote bank
Haha ja eens met de te grote banken in een kleine woonkamer. Zie je ineens zo een mega grote U-bank en daar tegen aan staat de eettafel
Met de kleine banken in grote woonkamers valt het mij dan ook vaak op dat het een 2 persoonsbank is voor een gezin van 5 mensen, hoe zitten zij gezellig samen in de avond? Ik zie dan zo een kringetje van extra eetkamerstoelen erbij voor me
Niet, kinderen op hun eigen kamer
Eigenlijk is het dus gewoon een hele slimme keuze
Plinten die niet afgestemd zijn op de vloer maken me irrationeel boos.
Als iemand die dit heeft en zich hier letterlijk elke dag aan irriteert kan ik dit onderstrepen jaš
Ik heb al een hele discussie op het werk gehad omdat ze tapijttegels hebben gelegd en de witte plinten gewoon laten staan zodat je een donergrijze vloer hebt, witte plint en dan grijze muur haha
-Buddha beelden
-Van die glimmende tegelvloeren, liefst gecombineerd met een glimmende marmeren keuken en gouden kranen
-Behang met velourmotieven die erop liggen
-Engelse ācountry/cottageā stijl in een Nederlands rijtjeshuis
-Rijen inbouwspots door het hele huis, alsof je plafond een landingsbaan is
-De hele tuin voorzien van houten vlonders, een lokale ergernis maar dit is het Zweedse equivalent van de Nederlandse tegeltuin
Ik vergeet nog iets: gigantische kookeilanden in keukens die daar eigenlijk te klein voor zijn waardoor er geen keukentafel meer in past en je voor altijd aan āde eetbarā moet eten
Oja krabpalen
Ik heb echt een hekel aan dat Arte behang dat iieeeeedereen heeft. Facet of die met die bladeren. Vind je huis dan ook echt de uitstraling krijgen van een Van der Valk.
En een veranda met loungemeubels
En sowieso alle interieurinsta mensen die ik ooit een leuk huis vond hebben enu allemaal organische vormen, beige, donker houten keuken, natuursteen/travertin blad, goud. Echt alles lijkt op elkaar
Hahahahaha
Dat is geen impopulaire mening, die heeft niemand om zān esthetische waarde maar uit noodzaak
En toch maakt het elk interieur lelijk, vooral van die zogenaamde moderne krabpalen
Wat zijn zogenaamd moderne krabpalen?