Interieurtopic #5

Ah ja. Wij hebben een laag plafond, maar dan echt laag. Als we daar een kleur op zouden smeren wordt het echt een bunker denk ik

1 like

Tsja, blijf het lelijk vinden haha.

Ik heb hier wel eens naar gekeken, vond het idee leuk, maar de kwaliteit van de tv is helemaal niet zo goed, het kost stroom en je moet geloof ik maandelijks betalen voor de xenos- versie van kunstwerken. En je ziet idd toch wel dat het een tv is, dus zie er ook de meerwaarde niet van in.

1 like

Nee nee geen verdediging van je eigen keuzes in je interieur :heart: (anders wil ik graag een interieurergernissentopic zonder verantwoordingsreacties :yum:)
Iedereen moet lekker doen wat ie leuk vindt / wat in huis mogelijk is / waar budget voor is, smaken verschillen en dat is helemaal prima.
En keep the impopulaire meningen coming love dit alles.

15 likes

Neppe haarden/gas haarden

Elementen in huis die niet kloppen met de tijd waarin het huis is gebouwd; bijvoorbeeld in het huis wat wij hebben gekocht (uit 1999) zitten hele aanwezige (tempex) sierlijsten tussen muur/plafond in de woonkamer. Die gaan er echt meteen uit, leuk voor een oud en statig herenhuis, maar niet hier.

Ik zag laatst een voortuin met houtlook tegels, daar kreeg ik al helemaal kippenvel van.

1 like

Mensen die hun eerste woning kopen en denken dat het gelijk allemaal nieuw en perfect moet. Daardoor een fortuin uitgeven aan meubels van matige kwaliteit.

Gescheiden vrouwen die hun huis ineens helemaal roze verven

Het concept “tuinkamer”

Vloerkleden voor in de tuin

7 likes

Echt zo’n vergaderzaalvibe krijg ik daarvan!

1 like

Ooh jaaaa! En dan elk jaar verbaasd zijn als er tĂłch weer schimmel onder komt terwijl het toch voor buiten is?

4 likes
  • fleece plaids, echt afschuwelijk
  • taatsdeuren
  • gietvloer, die worden ook nooit mooier met de jaren
  • vintage interieurs die lijken op die van m’n oma
  • alles van IKEA waardoor je huis een studentenkamer 2.0 lijkt
  • alle interieurs in zwart/wit/grijs/beige, misschien nog wel erger als er voor 1 extra accentkleur is gekozen om een beetje spannend te doen
2 likes
  • Plakplinten.
  • Een wit/grijs/beige interieur, en dan alles ‘opleuken’ met gekleurde accessoires. Doe dan gewoon wild en neem een meubelstuk of muur in die kleur.
1 like

Ik snap die gietvloertrend ook echt niet. ik heb zo’n vloer in een huurappartement gehad (had geen keus, was nieuwbouw) en het was zooo kut omdat je er echt álles op zag. Ik ben helemaal niet poetserig maar echt elk haartje, vlekje of stofje zag je er op dus dat stoorde me al enorm. En het beschadigde ook zo snel, vet lelijk.

3 likes

Moet je wel correct zijn. Tv kwaliteit is wel goed/gewoon gelijk aan andere tv’s, geluidskwaliteit is niet echt goed en je kan ook lastig andere boxen gebruiken als je dat beter zou willen. Je hebt gratis standaard ‘kunst’ er in en kan zelf gratis elk plaatje uploaden wat je wil. Dat maandelijkse abonnement is alleen voor extra kunst.

4 likes
  • Tapijt/vloerbedekking in huis, ik krijg er echt de kriebels van
  • Grijze laminaat vloeren / grijs behang
  • Te kleine banken in grote woonkamers
4 likes

Kasten zonder pootjes
Te korte gordijnen
Mangohout
Teksten op welke manier ook
Industriele onzin
Meubels oppimpen door te schilderen
Standaard nieuwbouw binnendeuren
Dierenprints
Gouden leeuwen oid
Symmetrie

2 likes

Wij hebben dus een velours bank (haha!), maar willen graag iets nieuws, en dit keer graag iets met een hoek. Maar wij hebben dus katten en een kind, en we merken dat velours dan dus wel echt handig is (in de zin: de katten krabben er niet aan en het is heel makkelijk schoon te maken bij vlekjes). Nou goed, ik heb bijna alle sites wel afgestruind maar kom eigenlijk niks tegen wat ik echt mooi vind. Je ziet veel van die lompe banken zoals bij Fést, dat vinden we echt helemaal niks. Iemand nog tips voor minder bekende winkels waar je ook kan proefzitten?

2 likes

Maar andersom ook:

Te grote banken in kleine woonkamers.

Maar ik snap ook dat je niet bij elke verhuizing meteen of ĂŒberhaupt voor een nieuwe bank gaat. Waarschijnlijk ga ik mezelf dus ook schuldig maken aan bovenstaande eigen ergernis :sob:

——

Oh en deze lijstjes behoeven eigenlijk foto’s en voorbeeldplaatjes.

4 likes

Ik heb wel echt vaker een te kleine bank in een te grote woonkamer gezien dan andersom. Ikbheb het idee dat mensen toch vaak in een smalle woonkamer (heb ik zelf ook, haha) te bang zijn voor een grote bank

2 likes

Haha ja eens met de te grote banken in een kleine woonkamer. Zie je ineens zo een mega grote U-bank en daar tegen aan staat de eettafel :sob:

Met de kleine banken in grote woonkamers valt het mij dan ook vaak op dat het een 2 persoonsbank is voor een gezin van 5 mensen, hoe zitten zij gezellig samen in de avond? Ik zie dan zo een kringetje van extra eetkamerstoelen erbij voor me

Niet, kinderen op hun eigen kamer :stuck_out_tongue:

1 like

Eigenlijk is het dus gewoon een hele slimme keuze :joy:

1 like