Interieurtopic #5

Plinten die niet afgestemd zijn op de vloer maken me irrationeel boos.

1 like

Als iemand die dit heeft en zich hier letterlijk elke dag aan irriteert kan ik dit onderstrepen ja😭

Ik heb al een hele discussie op het werk gehad omdat ze tapijttegels hebben gelegd en de witte plinten gewoon laten staan zodat je een donergrijze vloer hebt, witte plint en dan grijze muur haha :face_with_symbols_over_mouth:

-Buddha beelden
-Van die glimmende tegelvloeren, liefst gecombineerd met een glimmende marmeren keuken en gouden kranen
-Behang met velourmotieven die erop liggen
-Engelse ā€˜country/cottage’ stijl in een Nederlands rijtjeshuis
-Rijen inbouwspots door het hele huis, alsof je plafond een landingsbaan is
-De hele tuin voorzien van houten vlonders, een lokale ergernis maar dit is het Zweedse equivalent van de Nederlandse tegeltuin

Ik vergeet nog iets: gigantische kookeilanden in keukens die daar eigenlijk te klein voor zijn waardoor er geen keukentafel meer in past en je voor altijd aan ā€˜de eetbar’ moet eten

4 likes

Oja krabpalen

3 likes

Ik heb echt een hekel aan dat Arte behang dat iieeeeedereen heeft. Facet of die met die bladeren. Vind je huis dan ook echt de uitstraling krijgen van een Van der Valk.

En een veranda met loungemeubels

En sowieso alle interieurinsta mensen die ik ooit een leuk huis vond hebben enu allemaal organische vormen, beige, donker houten keuken, natuursteen/travertin blad, goud. Echt alles lijkt op elkaar

13 likes

Hahahahaha :heart_eyes:

3 likes

Dat is geen impopulaire mening, die heeft niemand om z’n esthetische waarde maar uit noodzaak :grin:

7 likes

En toch maakt het elk interieur lelijk, vooral van die zogenaamde moderne krabpalen

1 like

Wat zijn zogenaamd moderne krabpalen? :laughing:

1 like

1 like

Een stijl doen die niet bij het huis past zoals zo’n vintage stijl in een nieuw huis.
Plafonds met plafondplaten
Zwarte dingen
Decoratie van de woonwinkel, vooral nepboeken

Ik heb een foto voor jullie van mijn nachtmerrie interieur

12 likes

Wat ik vaak zie en zo lelijk vind is de bank tegen de muur en tv meubel aan de andere kant tegen de muur ondanks dat dat ver uit elkaar is.

4 likes

Och ja die drie ronde salantafelsšŸ˜…

5 likes

Vraag me ook altijd af hoe dat lekker televisie kan kijken, dan moet de volumeknop toch ook op standje 100?

• Grijze banken
  • Banken met een organische vorm
  • Kussens in dezelfde kleur als je bank op de bank
  • Alle meubels in dezelfde stijl, dus bijvoorbeeld een tv-meubel, salontafel, dressoir en bijzettafeltje allemaal in hetzelfde hout. Om te kotsen vind ik dat
  • Die lelijke schelpvormige velvet stoelen
  • Top down bottom up gordijnen vind ik ook zelden mooi
  • Zo’n typisch visgraat interieur
  • Zwarte keukens
  • Van die lockerkasten
  • Van dit soort industriĆ«le lampen
5 likes

Mooie grote spiegel aan die uitsparing ophangen en dan de eettafel eraan of in het midden

1 like

Ik heb echt een hekel aan opdekdeuren :rage:
Recent is de benedenverdieping in mijn huis verbouwd en toen heb ik ook eindelijk de opdek-kozijnen en deuren laten vervangen voor stompe deuren en kozijnen. Echt 10000% beter.

9 likes

Hahaha 80 nieuwe reacties in dit topic, was al helemaal verbaasd en op zoek naar welke rel er was. Maar iedereen is gewoon lekker aan het zeiken op interieur :rofl: I’m here for it

15 likes

Ik heb even alles beter opgemeten en een ontwerp in floorplanner gemaakt. De bank, het tv-meubel en de tafel en stoelen heb ik dus al (niet deze exacte maar wel ongeveer deze afmetingen). Ik wil op termijn wel nieuwe meubels maar daar is nu even geen budget voor. Het dressoir heb ik zelf maar even toegevoegd voor de vorm, dat heb ik nog niet.
Ik denk wel dat het net past zo. Maar verdere suggesties zijn nog welkom!

11 likes