Kleedjes/matjes in de badkamer en toilet
Allemaal dezelfde bloempotten.
2 dezelfde voorwerpen op de vensterbank naast elkaar, zo lelijk en zooooveel huizen hebben dat.
Love, live laugh meuk en nog erger ‘hotel mama’.
Diamondpainting van familiefoto’s aan de muur en sowieso Diamond paintings.
Disneyprullaria bij volwassenen.
Boutique hotel stijl; ziet er vaak zo onpersoonlijk uit.
Lamellen, houten jaloezieën en shutters.
Rolluiken
Enorme tv’s aan de muur
Maar… maar… koude voeten De mijne gaat wel alle twee weken samen met het douchegordijn (en mijn bankdeken in de winter) de wasmachine in
Dit wordt misschien een hopeloze poging, maar ik zoek een kleur voor mijn keukenkastjes en Red Earth van Farrow & Ball lijkt me heel mooi. Alleen ik kan nergens kleurstalen vinden die groter zijn dan die 2 cm2 in hun kleurenwaaier. Is er misschien iemand die deze kleur thuis heeft en voor mij een stuk papier oid wil schilderen en het naar mij wil opsturen? Uiteraard tegen vergoeding. Of weet iemand plekken waar je wel grotere kleurstalen van F&B kunt krijgen?
Grote kleurstalen hebben ze volgens mij nergens van F&B. Ik had zelf een F&B sample potje besteld. Kost wel €10, maar dan kan je in elk geval wel een groter oppervlakte schilderen en in de lichtinval op de beoogde plek bekijken.
Volgens mij worden die samples of resten van F&B verf ook wel op marktplaats aangeboden, dus daar kom je het misschien ook wel tegen
Ik heb bij een lokale winkel waar ze F&B verkopen de kleurstalen mogen lenen om thuis te kunnen kijken wat het doet in het licht. Die zijn ook niet zo heel groot, A5 ongeveer, maar geven wel een beter beeld dan die postzegel in de gratis waaier.
Haha wow wat een hoop meningen hebben jullie over interieur
Mijn ergernis is vooral: beige
Maar goed heb dan ook 12 jaar met een systeemplafond geleefd dus kan alles aan
Ohhhh ja! Opdekdeuren met bovenlichten vind ik ook ZO lelijk.
Ik háát van die verhoogde tafels net verhoogde stoelen in een woning. Hallo, het is geen kroeg.
En een lange bank aan een eettafel. Vind ik ook stom en vooral niet bijzonder.
Gezinsfoto’s op canvas in de woonkamer. (In de gang vind ik dan wel weer prima, maar dan liever geen canvas maar in mooie lijsten)
Extra minpunten als het geen fotos van je gezin zijn maar fotos van je nichtjes/neefjes/ kinderen van vrienden.
Goud bestek. Walgelijk!
Niet matchend servies. Meestal niet, maar sóms staat het wel gezellig maar het stapelt gewoon niet fijn in je keukenkast.
Voor volwassene boven de 22; pip en blond Amsterdam
‘Glimmend’ velouren meubels. (Ik heb mat velour en dat keur ik wel goed)
Mega onnuttige ‘stillevens’ voor de sier. Echt voorbeeld van bij een vriendin thuis: een koffietafelboek van Dior of Chanel met daarover een konijnenvel gedrapeerd met daarop een windlicht.
Alles van Klibansky
1 muur in een kleur geschilderd of alle muren een kleur en het plafond wit is ook mijn ergernis. Het vloekt en maakt de kamer heel hokkerig. Muur en plafond moeten gewoon op elkaar aansluiten. En ook irritatie voor mensen in mijn omgeving die zeggen dat wij in ons huis vast ooit wel muren gaan schilderen, omdat je dan toch toe bent aan wat anders. Nou nee.
En nog niet genoemd, gallery walls. Allemaal verschillende soorten en formaten lijsten met ongeïnspireerde meuk erin, lekker speels hoor. Wordt natuurlijk gepromoot door die posterverkopers, die kunnen veel verkopen omdat mensen 10 schilderijen op een muurtje gaan hangen.
Alles uit de winkel van Montana Meiland
Van die Rivièra Maison meubels en accessoires.
Extra minpunten als er dan ook nog tekst op staat om aan te geven wat het is (mandje met ‘all time favorites’ of kussen met ‘softest cushion’) of om iets lekker authentiek te maken (kast met ‘New England’s Fish Market’)
En windlichten met robuust scheepstouw. En windlichten opgevuld met paaseitjes, kerstballen, lichtslingers, bloembollen, nepsneeuw, lekker meegaan met de seizoenen
Oja dit brengt mij op nog een algemene interieur ergernis: open trappen. Waarommmmm. Maak de traptreden gewoon dicht
O over vazen gesproken ik vind deze trend ongeacht de gebruikte fruitsoort ook helemaal niks
Dit soort dingen zijn ook ellendig om schoon te houden. Er gaat heel veel stof tussen zitten en hoe haal je dat weg?
Ik vind die vazen er ook zo naar uit zien, echt een soort tumoreuze wildgroei.
Toch wil ik er wel altijd aan voelen.