Interieurtopic #5

Oh ja tuurlijk.
Lijkt me wel een leuke functie.

Meubilair kiezen voor zulke project is echt kut, iedereen wilt zijn zegje kunnen doen en uiteindelijk wordt het vaak een allegaartje terwijl je initiële plan een harmonisch geheel vormde van materialen en afwerkingen…

1 like

In de bonus hier! :smiling_face_with_tear:

6 likes

De Knoll Barcelona chair staat al honderd jaar op mijn wensenlijst. Zag ik ooit als kind eens in een woonblad van mijn moeder en sindsdien hoop ik altijd nog dat ik zo rijk zal worden dat die meer dan 7k geen aanslag zal zijn op mijn rekening.

Vitra panton classic in het wit (de matte versie vind ik minder). Dit is stiekem wel een beetje een spaardoel, te beginnen met 2 stuks. Hopelijk kom ik ooit een goede deal tweedehands tegen.

En dit dressoir van Henri Vallières. Gewoon perfect. Maar ook nie heel goedkoop + moet je heel goed voor zoeken geloof ik :sweat_smile:

3 likes

Welke verf heb je gebruikt? Erg mooi zo!

1 like

Dankjewel! Allebei van Farrow and Ball, de groene is Bancha en de roze is Sulking room pink.

1 like

Is dit bij (m’n favo) design winkel in de binnenstad?

Yes!

4 likes

Ik twijfel over welk topic maar ik probeer het hier: het is tijd voor nieuw servies, want van m’n casa set zijn nog maar drie per type over :joy:

Ik wil eigenlijk een set voor 9 personen, in elk geval platte en diepe borden en afhankelijk van hoe die diepe borden zijn, nog kommetjes en eventueel ook ontbijtbordjes (maar hoeft echt niet als die platte borden gewoon een normaal formaat hebben). Ik wil er niet allemaal serveerschalen etc bij. Ik wil ook een beetje een tijdloze set, crèmekleurig denk ik?

Budget is 500 (maxxxxxxxx 600) euro, waar zouden jullie dan kijken? En waar moet ik op letten?

Iets anders maar waar ben je op uitgekomen met de stoel voor je leeshoek? :slight_smile:

2 likes

Nog nergens op :joy: ik wil eigenlijk die van zitmaxx in een donkerbruine stof (zou wel nog moeten proef zitten), maar m’n partner vindt het alsnog veel te duur (800 euro). Wat het ook is trouwens, onze bank kostte 1300. Ben ondertussen dus vintage aan het kijken maar nog niets gevonden. Er staat nu dus een houten bankje dat ik al had maar dat is niet comfortabel dus daar zit ik ook nooit op :frowning: zonde want ‘s middags kan je daar lekker in het zonnetje zitten.

1 like

Ik heb alles van iittala, iittala teema is misschien wel wat? Wel duur maar ook wel echt tijdloos.

2 likes

Als je design in solden wilt kan je best in de winter in de gaten houden, nu is er ook wel vanalles maar in de wintersolden willen ze ruimte maken om nieuwe stukken tijdens de beurs van milaan te bestellen waardoor de deals vaak beter zijn.

4 likes

Aahhhhh die rupsknuffel op de kast :cry: zo lief

4 likes

Elke keer als ie langskomt op de H&M site ben ik geneigd hem mee te nemen in de bestelling. :pleading_face: Hij is gewoon heel lief haha

4 likes

Heeft iemand een goede tip voor een grote opbergbox om je tuinkussens in op te bergen? En dan eentje die wél waterdicht is want dat lijkt bijna onmogelijk? En ook minimaal 130cm breed

Heb eentje van Praxis op het oog maar die is spatwaterbestendig dus daar heb je precies niets aan

Wij hebben deze: Keter Cortina Opbergbox - 757L - 151.7x72.5x90 cm - Grijs | Blokker . Zou waterdicht moeten zijn (maar heb ik niet zelf getest, bij ons staat ie onder de overkapping namelijk).

Hier passen alle kussens van zo een set in + sierkussens

3 likes

Ik heb vorige maand de Keter Ontario via marktplaats opgehaald (heeft uit mijn hoofd ruim 800L inhoud). Doet het tot nu toe erg goed in de buitenlucht, maar het heeft nog niet veel/hard geregend.

Ah ja die had ik ook op het oog alleen die is dus spatwaterbestendig dus dat durf ik niet aan🫤 heb geen overkapping. Marktplaats is wel een goede om te kijken!

2 likes

Hm… ligt er dan misschien aan dat je verschillende onderdelen hebt die in elkaar klikken ipv dat de box uit 1 massief materiaal bestaat en dus volledig afgesloten is. In het beetje regen dat we de afgelopen weken hebben gehad, heeft 'ie het in de praktijk dus prima gehouden, maar ik durf je ook niet meer zekerheid te geven dan dat :grimacing:

4 likes